Ik had al wel wat proberen verwacht, want Razin wil niets aan haar hoofd of bit voelen, laat staan druk achter haar oren. In de box begon het al, toen ik hem even vast maakte voor de goede maat. Ze kwam omhoog met haar knieen tegen de voerbak aan. Snel losgemaakt en naar de bak gegaan.
Eerst heb ik haar wat laten stappen met dat ding nog lang. Maar ik vond dat een beetje gevaarlijk, want als ze zou gaan bokken kon ze zo met een been eroverheen gaan. Dus heb ik hem goed gedaan, hij zat absoluut niet strak ofzo. Maar ze pikte dat dus echt niet en kwam recht overeind. Ik was net te laat met haar naar beneden trekken en ze sloeg door, viel op haar rug. Het ging eigenlijk heel snel en voordat ik lang kon nadenken over hoe ze daar op de grond lag met dat ding vast, stond ze alweer op. Helemaal onder de houtsnippers natuurlijk. Ze was erg gepikeerd en ik dacht, moet ik het nou losmaken want dit trekt ze dus echt niet. Maar ja, ze moet het toch leren en toen ben ik eerst even aan de hand gaan stappen. Dat ging goed maar zodra ik haar om me heen wilde laten gaan, begon ze weer te steigeren. Maar nu was ik haar steeds voor en kon ik haar naar beneden trekken. Toen ben ik wat streng geworden, en uiteindelijk had ik haar om me heen op de volte.
Maar steeds als ze die druk voelde, spande ze zich helemaal en kwam er tegenin. Dit wordt echt helemaal niets, dacht ik nog. Ze gaat er in ieder geval niet ontspannen van lopen. Maar op een gegeven moment begreep ze toch wat de bedoeling was en begon ze heel voorzichtig na te geven en hals te strekken. In het begin schrok ze nog want dan voelde ze die gogue tussen haar benen, maar na een poosje ging ze super lopen!!
Toen de andere hand en ze begon er zelfs plezier in te krijgen, helemaal ontspannen en die rug maar veren. Heb zelfs gegaloppeerd en toen ze klaar was nog even de eerste hand gedaan om daar ook nog even te galopperen. Het was dus heel goed geeindigd en ik was helemaal blij!
Weer een ervaring rijker!