ik ben heel boos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:44

die zit in de finale *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* dus als je heeeeeeeeel goed je best doet wie weet......................

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:27

Hoi Francien,

ik kan me je reactie voorstellen. Ik had ook een paard Hirex die zo'n beetje voor vals en gemeen werd uitgemaakt. Ik heb hem eerst als verzorgpaard gehad en toen heb ik hem gekocht, hij was toen 8 en was erg dominant en had nooit een echte leider als baas gehad.
In drie jaar heb ik bereikt dat hij in omgang erg makkelijk was, dat hij dressuurmatig op L niveau liep (hij was daarvoor alleen gebruikt voor een beetje rondcrossen) en dat hij fatsoenlijk kon springen.
Maar dit is met veel diepe dalen en wat hoogtepunten gegaan. De laatste streek die hij uithaalde was teveel voor mij, ik was hem compleet zat. Ik vond dat heel erg Huilen , had niet verwacht dat mij dat zou overkomen, ik heb toen besloten hem te verkopen omdat ik bang was dat ik erg onredelijk zou worden als er weer wat mis ging. Boos!
Hij heeft nu een goed huis, en wordt alleen voor recreatief rijden gebruikt. Ik denk dat hij daar beter op zijn plaats is, en ik heb nu Omega.
Hoop dat je wat steun aan mijn verhaal hebt, en doe wat je hart je ingeeft.
Groeten Esther

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-01 12:32

hoi esther

ja ik kan me in je verhaal wel thuis vinden
en wat ze dat gelijk er van maken dat iwan vals is maar dat is hij NIET .
het is een paard met heel veel karater en dan heeft hij van die keuren dat hij er geen zin in heeft.
dat haalt hij als uit de kast om er maar onder uit te kommen
maar het is ook een keuzen als je een paard koopt wil je een makkelijk of een met wat meer pit .
maar als iwan zo no-rijbaar is hoe kan hij dan M dressuur en Z springen zijn
toen ik hem kocht vond hij springen geen bal aan hij ging er dwars door geen en plats er over en met dressuur was hij net B en dan wel op cros stand ja een proef van 7 minuten
deet iwan in 3 dus als ik kijk wat ik met hem heb berijkt BEN IK DAAR HEEL TROTS OP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:50

Als je hem zelf toch al van niets naar het M-dressuur Cool en Z-springen Kwijl hebt gereden weet je nu zo onderhand wel een beetje wat je aan hem hebt Lachen . Als je dat hebt weten te behalen in die drie jaar dat je hem hebt, heb je nog een leuke carriere met hem voor de boeg zou ik denken Knipoog .
Maar goed, als je hem echt wil verkopen raakt je een paard met dergelijke klasseringen heel makkelijk kwijt. Misschien dat je voor je paard een ruiter kunt vinden waar het helemaal mee klikt.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 14:01

hoi Francien,

als je onze berichtjes nog eens leest zie je dat wij juist zeiden dat je paard waarschijnlijk niet vals is, maar je iets duidelijk wil maken. Misschien is het wat snel gegaan voor hem (m dressuur en z springen in 3 jaar is vrij vlot). Je zegt zelf ook dat hij dressuur niet zo leuk vindt. Er zei ook niemand dat hij onrijdbaar is. Maar als je zelf zegt 'nog een keer zulke kuren, dan gaat het bordje te koop erop', dan wek je wel dat beeld op. Wat gebeurt er als hij zich zo verzet?