Na nog al wat heen en weer getelefoneer of ik wel aan de selectiecriteria (nl. 3 wp in de Z1 een maand voor de selectie gehaald) voldeed, mocht ik op vertoon van mijn protocollen met winstpunten toch starten.
Er waren 20 deelnemers en niet de minste .... Ik keek mijn ogen weer uit, wat een gave

Ik zei tegen mijn lezer: ik vraag me af wat ik hier doe en voelde me erg nietig.
Ik was ontzettend zenuwachtig en bracht dat natuurlijk over op Fitz die erg stug aanvoelde. Baal, baal dus.
In de ring vond Fitz het allemaal weer erg interessant en dat geeft gelukkig wat extra uitstraling.
Het ging helemaal niet naar mijn zin en tot overmaat van ramp verstond ik de lezer ook nog verkeerd. IK verstond dat ze bij P verzamelde galop zei, maar ze zei dus bij B verzamelde galop.
Vervolgens moest ik bij P afwenden maar ja, dat redde ik dus niet meer.
Dus halverwege P en F schoot ik maar van de hoefslag af om op een totaal verkeerde plek een volte 10 m te rijden en daarna een eenvoudige galopwisseling.
Afijn, het was goed voor de ervaring, ook al ging het volgens wat toeschouwers best netjes.
Ik wachtte toch maar braaf op de prijsuitreiking.
De eerste 5 van deze wedstrijd mogen door naar de selectie/districtskampioenschappen van het district West-Zuid van de NBVR, maar ik had met al die megagave knollen niet echt het idee dat ik daarbij zou zitten.
Ik zat al te bedenken of ik misschien toch de 2e voorselectiewedstrijd nog zou starten maar de prijsuitreiking begon. Eerst de 6e plaats en daarna:
"En dan komen we nu bij de 5 geselecteerden. Op de 5e plaats is geeindigd L.M. met Fitzroy met 182 punten"
Wow, ik sprong een gat in de lucht. Dit had ik echt nooit verwacht.
De nrs. 3 + 4 hadden maar resp. 2+1 pnt meer dus het zat dicht op elkaar.
Ik ben echt nog nooit zo blij geweest. Dat Fitz en ik naar de selectie mogen en misschien als we eens een keer geen fouten maken naar Ermelo, wow, dit is toch wel een hoogtepunt in mijn dressuurcarriere

Dus ik ga 17 februari goed mijn best doen in Maasdijk en hopelijk mogen we door naar de NBVR kampioenschappen in Ermelo!