Nu na dat gesteiger zit ik echt een beetje met m'n handen in het haar. Doe ik iets verkeerd? Overvraag ik hem? Ik hoor juist altijd dat ik hem harder aan moet pakken. Het rijden vandaag ging ook echt klote. Hij is weer stijf en stram, wil niet meewerken, en simpele dingetjes kosten een hoop moeite.
Het vervelendst van alles vind ik nog dat het gewoon te zien is dat hij het niet leuk vind. Met aansingelen hapt ie naar me (heeft ie nooit gedaan) en de laatste maand legt ie bij passerende paarden zijn oren in de nek. Ook nooit gedaan.
Zo mooi in z'n vacht als ie aan het begin van de winter zat, zo dof is ie nou.
Ik heb hem na het rijden maar even een uurtje in de wei gedaan met z'n vriendje Paddy, lekker in het zonnetje, en hoop maar dat ie daardoor ook wat meer fut krijgt. Ieder winterseizoen heeft ie wel zoiets. Vorige winter begon ie ineens heel slecht te eten. Dat doet ie nu gelukkig niet, maar ik kan niet zeggen dat ik echt vrolijk wordt van het rijden zo. Ik denk dat ik maar eens bekijk of ik hem een vitaminestoot kan geven oid? En zsm weer buitenrijden als het begaanbaar wordt. Meer kan ik ook niet doen....?