Ik heb met Cerise gekduvveld. Want als ik verkouden ben, dan knuffel ik niet, dan kduvvel ik...

Cerise was blij dat ik op stal kwam, want er was verder niemand en ze vond het een saaie boel. Ze was nog niet buiten geweest vanwege het ijzelen, ik was redelijk vroeg, en aangezien het toen ik kwam weer droog was heb ik haar ff alleen in de buitenbak met een pluk hooi gezet.
Nou, even verslag van Cerise:
Dat buiten eten was heel wat leuker dan in de stal, wanneer met uitmesten dat lastige vrouwtje telkens jou omduwt omdat ze er langs moet met een hoopje mest...
En verontwaardigd dat het vrouwtje keek toen ik er niet uitzag!
Ik vond het zelf juist wel volgens de laatste mode: aan één kant een centimeterdikke plak modder op mijn lijf, weer eens wat anders?
Met nog wat modder in mijn staart en manen, dat kleurde errug goed bij elkaar, en opgedroogd was het nog warm ook!
Maar het vrouwtje vond schijnbaar van niet. Toen ze me in een schone stal weer terug zette, haalde ze gelijk de borstel, en moest ik weer eruit zien zoals mijn naam al aangeeft: roodbruin, als een kers...
Tja ik heb het maar lijdzaam ondergaan.
'k Wilde eerst nog wel protesteren toen ze bij mijn buik kwam, door richting haar te happen, maar toen kreeg ik ineens een snauw en een tik tegen m'n hals! Dus ben ik maar braaf gebleven...

Schijnbaar was het vrouwtje wel blij dat ik verder niet beet, want ik kreeg naderhand wat lekkers!
Het waren weer van die vreemde brokjes, met kruiden, rare dingen maar wel jammie...

Ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren, want het vrouwtje heeft gezegd dat er dan iemand komt van de verzekering?
Ik snap echt niet dat ik als paard verzekerd moet worden. Ik bedoel: ik ben toch perfect en ik blijf dat toch ook? Maar ze zal wel weer gelijk hebben zucht.
Echt zo'n eigenwijs vrouwtje heb ik getroffen, nou in vergelijking met haar ben ik nog lief...

En dat ik lief ben is echt waar hoor!
Ze zei het vandaag zelf nog tijdens de lange afscheidsknuffel...