Bij de 1e behandeling was ze erg voorzichtig, ze kon hem helpen&verbeteren, maar Q was er vrij slecht aan toe, had ook duidelijk veel pijn, dus in hoeverre ze hem goed kon krijgen durfde ze niet te zeggen, voorlopig niet in de ba rijden en alleen maar buiten rechtuit stappen&galloperen
Behandeling 2, Steffi was superverbaasd en enthousiast over zn mega vooruitgang, was veel positiever over de toekomst en ik mocht er alles weer mee doen!
tussendoor zijn we inmiddels 1x niet-officieel gestart in het L1 op het benefietconcours wat een gedeelde 1e plaats opleverde, dat geeft wel aan hoe goed het gaat met Q, eind vorigjaar kon hij niet eens zuiver in een bak lopen, kreeg in de bochten zn achterhand niet mee....en nu gaat het super!
Vandaag dus behandeling 3, hij krijgt veel meer praatjes, wilde niet rustig stilstaan, hij wil sowieso alleen maar aan het werk de laatste tijd
Steffi vond hem ook prima, zn rug was echt onvoorstelbaar veel verbeterd, en het was sowieso een wereld van verschil als ze terugdacht aan hoe hij er aan toe was toen ze hem voor het eerst zag(hij liep ten echt om te huilen zo slecht en stijf....)Ze vroeg ook nog(net als bij Jurga volgens mij
) of ik er toch echt niemand anders bij had gehad
en ik moet hem lekker aan het werk zetten, het dressuren steeds een stapje moeilijker maken, we mogen ok weer wat gaan springen en vooral veel buitenrijdenNOu heb ik Q altijd maar 3x per week in de bak gereden, ook toen we Z1 reden, dus dat komt helemaal goed

Ook zei ze: schrijf Amev maar een brief dat jullie weer willen gaan starten, vraag die ontheffing maar aan

Dat ga ik dus ook doen, Q was afgekeurd op ataxie, hij was dus niet meer geschikt voor de sport, Amev betaalde mij uit, ik kocht Q terug van hun, onder voorwaarden dat ik hem nooit zou verkopen(dan ontvang je immers nog een keer geld voor t paard en je zadelt iemand anders met jouw 'ellende' op en ik mocht hem niet in de sport uitbrengen zonder schriftelijke toestemming van de Amev.....dat laatste gaan we dus regelen zodra ik zeker weet dat hij het ook echt aankan!
Zelf zit ik nu met rugpijn waardoor ik niet echt fanatiek kan rijden, maar zodra we weer aan de slag kunnen bel ik mn instructeur dat ik weer af en toe kom lessen, en dantrainen we rustig aan weer richting Z-niveau, Q geeft zelf prima aan wat hij wel/niet kan en dan zien we wel....lukt het niet, jammer dan, hij is iig zo ontzettend veel verbeterd dat ik nog jaren plezier van hem kan hebben, en belangrijker, hij heeft er zelf ook weer plezier in!!en ik heb ook nog een bijna 2 jarige, die later ook de sport in gaat

Lukt het wel, dan hoop ik dus weer te gaan starten in het Z1 met toestemming van de Amev (dan ligt mn dressuurhoedje dus niet te vergaan in de kast maar komt ie weer terug in gebruik
)kortom: ik ben heeeeeel blij

Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd in je topics, maar wel allemaal gevolgd.