Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hij werd weer energieker en ondeugender. 5 jaar plezier met hem gehad en nu staat hij sinds de zomer op de paardenkamp. Het voordeel van een manegepaard is dat ze veel gewend zijn, niet eenkennig zijn en gehard. Maar dit gaat natuurlijk niet voor ieder paard op. Ga gewoon lekker kijken en laat hem keuren. Hetja schreef:Als het mogelijk is, zou ik proberen na te gaan waarom het paard in het manege werk terecht is gekomen...

. Op zaterdag liep ze ongeveer 3 uur per dag (andere dagen 1 à 2 uur). Bij mij maar ongeveer 1 uur per dag, maar wel intensiever. Dus ik ben het niet helemaal eens met wat hier eerder werd gezegd. Bij Indy is het helemaal niet zo dat ze energie over heeft. Maargoed, dat kan heel persoonlijk zijn, en bovendien staat ze bij mij dag en nacht in de wei, terwijl ze eerst op stal stond. Tevens is ze pas 2 weken nadat ik haar kocht bij mij gekomen en is e manege-eigenaar in die tijd al begonnen met werk afbouwen.
had willem maar eens energie teveel 
als hij onder het werk uit kan zou hij die kan niet laten varen.
hij is altijd even vrolijk alstie me ziet(en dat is zo ongeveer de hele dag aangezien ik op stal werk
:D) hij hinnikt meer als ooit en met onze merrie in de wei spelen had hij nooit durfen dromen..
want hij is vast blij met me

Lielle schreef:VMR -> MV
cadmaddie schreef:Hetja schreef:Als het mogelijk is, zou ik proberen na te gaan waarom het paard in het manege werk terecht is gekomen...
snap niet helemaal wat je bedoelt? als ik zie wat voor een paarden op de manege staan waar ik mijn paard heb, dat zijn gewoon normale hele leuke dieren. De manegeeigenaar heeft goede contacten met een handelaar in de buurt en iedere keer als die handelaar iets binnekrijgt wat braaf genoeg is en in het budget past komt dat paard op proef..
Er zijn ook verschillende paarden die eerst in de manegelessen hebben gelopen, daarna door een manegeklant zijn gekocht en nou goed presteren in wedstrijden..

)
Maar met rijden was ze gewoon net zoals op de manege, heel rustig. dat kwam wel goed uit want toen konden we allebij nog niet zo goed rijden
maar je moet anders vragen of je hem/haar op proef mag hebben, kan je gelijk kijken of het heel erg is of niet