Lessen ging best goed maar het einde was minder..
San heeft wat laadstrubbelingen sinds een paar weken. Hij gaat voor de klep staan en zet geen pas meer..
Vorige week na wedstrijd liep hij er zo op en vandaag op de heenweg ook geen probleem.
Toen we weer naar huis wilde gaan ging het mis.
San dacht halverwege de klep dat hij om ging draaien en stapte op de haak die uitstak.. Deze haak kan dus niet onder de klep omdat 1 steunbalk (staal) te dicht op de sluiting geplaatst is..
Ik wist dit en manlief had er vandaag ook wat aan willen doen maar dat werd ingewikkelder dan we hadden verwacht..
We denken er steeds aan maar toch ging het mis..
San bleef dus hangen met zijn hoef.. grote paniek natuurlijk en veel bloed..
Toch maar op de trailer weten te krijgen.. en snel naar huis en hoefsmid en va gebeld omdat ik bang ben voor ontstekingen..
Er zat dus een fikse scheur in zijn hoef.
Va kon weinig betekenen dus moest hoefsmid afwachten..
Thuisgekomen durfde ik er niet teveel aan te doen voordat er iemand bij geweest was.
Rond 17.30 belde mijn hoefsmid op en die is langsgekomen.
Hij heeft de hele scheur weggesneden.. zodat er geen druk meer op die rand stond. We wachten nu eerst even af hoe gevoelig dit is en of het niet gaat ontsteken. Er zit nog twee kleine scheurtjes en het is te hopen dat die niet verder scheurt..
Als de wond dicht is zetten we er waarschijnlijk een ijzertje onder maar voor het mooie zijn zijn hoeven nu net even te kort.. En nu kan ik het nog wel even mooi schoonhouden.. Het is een kwestie van afwachten.
Dus nu met die vorst alleen maar wat in de bak stappen en San mag even niet in de paddock nu dat 1 hobbel en bobbel is.
Zo zag het er dus uit voordat de hoefsmid kwam..
Zal morgen nog even foto maken hoe diep hij het weg heeft moeten halen...
Duimen jullie mee dat het allemaal mee zal vallen ??
en voor sannie
maar het is gelukkig nog goed afgelopen want het had veel erger kunnen zijn!

?