vandaag had ik dus eindelijk weer eens les na 2 weken helemaal niet gereden te hebben. dinsdag heb ik pas weer voor het eerst uit de stal gehad en een heel stuk gelopen. woensdag precies hetzelfde. we hadden vandaag springles....
nou begin van de les ik al tegen lesgever gezegt dat die 2 weken op stal had gestaan en niks had gedaan. dat die dus heel stijf was en dat ik maar weinig mee zou springen en gewoon dressuurmatig zou rijden. nou eerst heel goed losgestapt dik 10 minuten beetje los gewerkt. daarna gaan draven en ze was heel stijf. paar balkjes gedraafd en toen werd ze al heel los. nou paar sprongetjes gemaakt en toen had ik een half gereden en ben ik hem uit gaan stappen.
toe begon het.
ik moest uitwijken voor een ander meisje en toen zakte die in elkaar. ik dacht dat die gewoon struikelde dus gewoon door gestapt. daarna deed die het weer alleen viel die bijna. ik gelijk eraf gesprongen en naar de longeerbak gegaan. toen ik de bak uitstapte deed die het weer. op weg naar de longeerbak nog 2 x en in de longeerbak nog 1 keer. ik heb een uur met hem gestapt daar toen liep die weer een beetje normaal.
toen zijn we naar huis gegaan en queen op stal gezet. ik naar de eigenaar toegelopen en gevraagd wat die de afgelopen 2 weken heeft gegeten. gewoon normaal voerschema maar iets meer kuil omdat ze heel dagen op stal staan

daar zat het hem dus in... queen had teveel eiwitten binnen gekregen en heeft er niks mee kunnen doen. morgen ga ik lekker een stuk met hem wandelen en zaterdag ook en misschien s'avonds even in de les 15/30 minuten beetje draven.
op een gegeven moment toen ik aanhet stappen was vroeg ik even aan een man of hij queen vast wou houden zodat ik even naar de wc kon gaan. en wat denk je toen ik terug kwam? was die aan het draven met queen. hij wou even kijken of die weer in zou storten

ik was zo booooos..... en iedereen er zich mee bemoeien dat queen altijd stijf loopt enz en bedankt... ik was zo boos....
op een gegeven moment ook nog even de hengsterhouder erbij gehaald en die vermoedde het al dat ze teveel voer had gehad. als ik voer krijgt ze sowieso al heel weinig eten... hun geven queen kuil alsof ze een koe is

nouja ik hoop maar dat alles goed komt. het lijkt wel op maandagziekte.. morgen ook nog even de DA bellen queen maar eens grondig laten onderzoeken want er zit iets niet goed in haar been denk ik...
ja ik begin het te merken dat queen nou oud begint te worden. ze begint op te raken...

sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt
groetjes ingrid