Rijd ik eerst Lotte, omdat de eigenaresse op vakantie is, dus ik cap op, je weet het niet he..
Maargoed dat ging prima, dus ik pak Iwaldo. Cap af, want ach Iwaldo is toch zo mak als een lammetje. Er waren een paar kleine kinderen op stal, en die hadden de vorige keer op Iwaldo gezeten dus die wilden hem wel naar de bak lopen.. dat mocht wel met mij erbij. Dus Tallie zit te kijken, ik rijd Waldo lekker los, was het dekentje vergeten, maar ach hij was niet gek of fris ofzo en heb hem lekker warm gedraafd, Nou toch een beetje snel wel opgepakt, veel overgangen rijden, galopoefeningen....
Halthouden en wegdraven... gaat ie ineens ongevraagd achterwaarts (toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen) dus ik wil hem aansporen om voorwaarts te gaan... Boem, recht op z'n achterbenen... en niet laag ook!
Dus ik als reactie hem om de hals gevlogen. Meneer staat weer, ik schop m naar voren, maar ipv naar voren besloot ie nog hoger de lucht in te gaan. Dus lukt hem om de hals hangen ook niet meer, want dan klappen we achterover. Dus ik glij eraf, met een vervelende draai, staat ie zo te kijken....
Geef hem een SCHOP onder zn kont, ISSIE NOU HELEMAAL GEK GEWORDEN???? Dus rent ie de hoek in, waar ik hem indrijf met mn handen omhoog en boos schreeuw. Nou volgens mij had ie wel door dat ik niet blij was met zn actie, dus ik klim d'r meteen weer op, paar rondjes in galop, even flink aan het werk gezet.
rotknol!
Ik was echt zooooooo boos! Heb ook tegen tallie gezegd dat ze er maar niet meer op mocht (maar dat wilde ze ook niet meer)

Toen klaar, afgestapt, geen aai gegeven. Geen wortel, geen poetsbeurt. Hij bekijkt t maar. Normaal knuffel ik hem nog wel even maar dat recht had ie echt verspeeld vanavond. Ik hoop dat ie goed aanvoelde dat ik ongeloooooofelijk boos op hem ben. Morgen misschien een wortel, maar vanavond bekijkt ie het maar

Wat een gemene rotstreek zeg. Kom ik aan met m'n verhaaltje tegen tallie dat ie nooit geen vlieg kwaad doet. Blegh. Hele avond verpest. Wat kunnen paarden soms ook stomme acties hebben!
Bovendien merkte ik pas toen ik afstapte dat ik mn knie heb verdraaid. Hoop dat ik daar wel mee kan rijden morgen want NO way dat ie vrij krijgt. En anders longeer ik hem wel tot ie met zn tong op de knieen loopt