Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hadden ze een bak die volledig gedraineerd was, alleen wat doe je als het waterschap niet bemaald en het waterniveau van je sloot boven de drainagepijpen van de bak staat? Nou niks dus, en heb je nog steeds een zeikend natte bak ondanks je drainage. In mijn ex-pension hadden ze een scheve verzakte bak die of te mul, of te nat of bevroren was en daar was gewoon -als je mazzel had- 1 maand per jaar in te rijden. Dus ja... ik denk dat als je echt een goede bak wilt hebben -in de polders- ook een heel goed plan moet hebben voor de drainage en onderhoud van die bak, iets wat veel pensionhouders nog wel eens vergeten. Nu kun je natuurlijk niet verwachten dat als je ergens voor een kippescheet staat dat je een pico-bello bak hebt, en als je dat wel verwacht moet je andere keuzes maken, bv kiezen voor een pension zonder bak- als er toch niet in te rijden valt en je alle discussie beu bent over een bak die niet te rijden valt, net als ik...
Jura schreef:Sibold, toch is onze bak (in de Beemster) afgelopen jaar niet 1 dag nat geweest! Hij is gedraineerd en er liggen alleen houtschillen in.
) Dit is een bekend probleem, ook de agrariers in de Eilandspolder klagen hierover... heeft ook te maken met het uitbaggeren wat al jaren op zich laat wachten omdat er geen baggerdepot aangelegd mag/kan worden. In september vorig jaar stond het waterniveau op ons land gelijk aan het niveau van de sloot (we hadden dus geen land meer en onze paardjes waren getransformeerd in zeepaardjes). Jullie staan gewoon aan de goede kant van de dijk...