Blegh ik kan me daar zo aan ergeren - zagen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:43

Prima schreef:
als je niets wil zeggen dat moet je juist iets zingen!!

Zagen zagen wiedewiede wagen.........Lachen

Daar is duidelijk genoeg( lekker net als ze langs komt rijden in de bak)


dat deden wij vroeger altijd, wel grappig en het help over het algemeen wel een beetje, alleen kunnen sommige mensen er echt totaal niet tegen, haha Extreme duivel

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:02

heej nath.
je bedoelt toch nie mij he? Tong uitsteken

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:38

Wat ook erg is is van die ruiters die rukken in de mond van het paard geven om ze zo gezegd te corrigeren. Dit zie je helaas in de westernsport veel gebeuren. Zo zag ik een tijdje terug een ruiter die op een circel reed en daarom dus netjes haar binnenhand omhoog hielt, maar om hem te corrigeren een goede ruk in de bek met de andere hand gaf. Theorie hierachter is: dan leert hij het tenminste dat hij dat niet mag (wat 'dat' dan ook mogen zijn). Vooral hengsten moeten het ontgelden. Die kun je volgens de mening van dat soort ruiters alleen zo rijden anders luisteren ze niet. Jammer...

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:18

Pjelk zijn vorige eigenaar deed het ook en jawel, Pjelkje kwam keurig naar beneden maar verder... Misselijk . Ik probeer hem ook wel aan de teugel te rijden en mijn instructrice zegt dat dat met veel druk moet omdat hij zo sterk is dus moet ik lang vasthouden en kort loslaten. Dat werkt dus echt NIET! Hij blijft er hard van in zijn mond en gaatt bovendien erg hangen. Heel irri. Ik rij hem nu goed voorwaarts met m`n been en maak kleine ophoudingkjes en soms gaat hij heerlijk kauwen. Maar als ik dan weer halt wil houden is hij weer zo zwaar.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 16:34

gewoon eerlijk zeggen nath, en dan pas kun je het denk ik achter je laten liggen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 18:55

oester schreef:
heej nath.
je bedoelt toch nie mij he? Tong uitsteken


nee joh, jij hebt toch geen paard, bent niet ouder dan mij en je rijd toch geen wedstrijden. Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:37

Ojaa, daar kan ik me ook zo boos om maken Boos! Probeer er gewoon niet op te letten. Ik weet dat het moeilijk is, wand die pony's & paarden worden er zo door verpest! Frusty

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:38

Citaat:
Zagen zagen wiedewiede wagen.........Lachen


HAHA
ja doen!!!! *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:13

Shaienne schreef:

oooow echt gemeen joh, die 'zager' kwam net langsrijden, gelukkig deed ie niets!


Wat had je dan gedacht: dat diegene van z´n paard was afgestapt, jullie een dreun had verkocht en vervolgens z´n proef had afgemaakt Verward .
Nee... was maar een *LOL* ! Ik vind het idd een goed idee om zo´n liedje te zingen Lachen , het klinkt niet -al te- kwaad en je hebt tóch gezegd wat je op je lever hebt Schijnheilig Pling !

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:45

Hai Nathalie,

Zagen is een gebrek aan rijkunst, helaas je ziet het vaak.
Er langs kijken als paardenliefhebber kan helaas niet, je kunt een hint geven, maar meestal helpt dit niet.
De prestaties gaan voor:-(

groetjes
Ton

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:49

En toch wordt ik een beetje moe van mensen die altijd commentaar hebben op anderen. Net als Kim zegt, je weet niet waar de oorzaak ligt. Vaak is het onwetendheid. Ik kan er dan ook absoluut niet tegen als er mensen zijn die vanaf de kant commentaar gaan geven. Als ik zou zagen (en dat doe ik af en toe onbewust wel eens) heb ik liever dat iemand die ik ken het me zegt dan dat een onbekende zo'n liedje gaat zingen... Ga even lekker op mijn paard zitten dan?
Het is zo makkelijk om je woordje klaar te hebben over anderen, maar kijk eerst maar eens naar jezelf....

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 10:13

... en daarom ben ik ook zo huiverig voor uitdrukkingen als "met je handen kneden". In mijn ogen is dit het begin van zagen.
Zodra ik instructie hoor zeggen: kneed hem maar lekker door, gaan mijn haren overeind staan. Dat is voor mij niet de juiste instructie.

Hier is op RT al het nodige over gezegd maar ik blijf op het standpunt dat je je handen gewoon stil dient te houden en je paard met je been naar beneden moet rijden en niet met je hand.

Nathalie, ik denk dat jij idd in een moeilijke positie zit. Van wie krijgt dat meisje les en moet ze soms zo rijden van haar instructie?
Dan kun jij er weinig van zeggen. Misschien kun je eens op een vriendelijke manier uitleggen dat jij een voorstander bent van je handen stil houden, maar sommigen mensen hebben een plaat voor hun hoofd en snappen dan nog niet dat je het over hen hebt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 13:43

DAt zagen liedje is heel maar dan ook heel erg flauw. Iedereen moet et leren en probeer het maar eens beter te doen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 13:48

Als zij niet zou weten hoe ze haar paard naar beneden rijd, waarom rijd ze hem dan gewoon naar beneden op concoursen en bij lessen?
Maar verder loopt ze alleen maar te zagen..
Op concoursen en bij de lessen heeft ze gewoon een sitlle hand.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 17:22

Dan vraag ik me het ook af waarom ze het doet, meestal is het onkunde.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:58

archh................
mij proberen ze het ook aan te leren, nou hoor ik , koppig als ik ben probeer em met mijn benen naar onder te rijden ook al duurt dat bijna een hele les nouja ik ga toch niet zagen op de manege heb je oookkkk van die mensen, een meisje van rond de 14 haar moeder geeft 'les'
daaronder versta ik dus, pony naar onder zagen en steeds harder prikken met de sporen.
ja zo kan ik mijn paard ook 'mooi' rijden

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:27

Maar wat ik mij nu afvraag, wat verstaan jullie nou precies onder zagen? Daar heeft iedereen vaak ook een andere mening over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:53

Zagen ontstaat door een rijkunstige tekortkoming. Ik zie in de ring wel meer dingen die ontstaan door rijkunstige tekortkomingen die niet zo duidelijk zichtbaar zijn. Let maar eens op hoe veel paarden er niet onregelmatig zijn door een ongelijke ontwikkeling van hun rechter en linerkant! Die dingen zijn veel ernstiger.

Verder snap ik niet dat jullie je zo bezig kunen houden met dingen die andere ruiters NIET goed doen. Ik let veel liever op dingen die andere ruters WEL goed doen. Daar kan ik nog iets van leren! Knipoog

"aukje"

Berichten: 82
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: ehv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:33

jah ik denk dat ik al weet wie je bedoelt.....maarre ik kan er ook echt niet tege... en ikzelf denk ook soms dat ik zaag maar als ik dan aan anderen vraag of ik zaag ik dat dan niet zo en dan ben ik weer helemaal ontspannen enzo echt een hele opluchting.Haha! enne ik vind het ook echt vreselijk om te zien als een pony met pijn naar beneden loopt dan denk ik zo: laat dan je pony gewoon met zijn hoofd de lucht in lopen en ik weet bijna zeker dat als je gewoon ontspannen speelt dat je pony dan veel fijner gaat lopen en dan doe je het maar ontspannen en lang genoeg wachten totdat hij eindelijk een keertje naar beneden komt dan zagen en meteen naar benede..... vinden jullie niet??
groetjes aukje

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 22:13

aukje stuur me even een prive bericht met wie ik bedoel? Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

zagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:21

hoi ja ik weet het is een vrij oud topic maar ik kon niet laten om daar even op te reageren. Van het weekend zag ik ook weer zo iemand.Hup op dat paard (heel goed paard btw)maar het paard wil niet in de "krul"(want daar is dat bij deze wel het goede woord voor). En ja hoor daar begon het gezeik: flink in dat paard zijn mond trekken (rijd in de B), ook nog een stel sporen aan waar hij niet mee overweg kon (met wieltjes nota bene), voorover zitten, in ieder geval een waar fiasco en dit kwam echt heel dicht bij dieren mishandeling. (o, ja en dit was geen jong iemand die het nog moest leren maar gewoon een ouder persoon die denkt dat hij alles kan).
Dus wat ik van zagen vind: heel erg slecht, zouden bij zo iemand eens een bitje in zijn mond moeten doen en eens flink trekken.Trouwens ze komen er zelf wel achter.
In ieder geval de ergernis van de week is er weer uit. Pling
groetjes Chantal

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

zagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:49

Uh, kan iemand mij uitleggen wat zagen nou precies is, ik dacht altijd dat het van links naar rechts trekken van het bit is, dus links trekken, rechts trekken en zo maar door, dan de hele tijd door, omdat het paard anders weer naar boven komt... klopt dit???
Wat ik doe om een paard nageeflijk te rijden is dit:
ik rijd het paard goed voorwaarts (en ik zorg wel dat het tempo niet TE hoog wordt) en ik drijf dus met mijn binnenbeen aan en dat vang ik met mijn buitenhand weer op. Met mijn binnenhand vraag ik stelling en knijp ik in de teugel. Zodra het paard nageeft ontspan ik de binnenteugel.
Mij is het zo geleerd, maar ik wil wel graag weten of het de juiste manier is aangezien er zo'n discussie over is Tong uitsteken
Ik rijd trouwens op een manege en ben op zoek naar een verzorgpaard, dus als je er eentje weet (in de omgeving van amersfoort west) Knipoog

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 15:40

Prisca schreef:


Weet je wat NOG erger is van je binnenteugel afblijven grrrr Huilen .


meer binnenbeen, het kost moeite, maar het werkt wel. ik heb hetzelfde probleem met mijn beest, die heeft linkvoor een probleem en aan de rechterkant in zijn rug ook; wil dus niet naar links buigen en zijn linkerachterbeen er goed onder zetten en hij wil links meer druk dan rechts. gaat veel beter als ik met meer binnenbeen rijdt en hem heeel licht schouder voor laat lopen. Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 15:53

Prima schreef:
als je niets wil zeggen dat moet je juist iets zingen!!

Zagen zagen wiedewiede wagen.........Lachen

Daar is duidelijk genoeg( lekker net als ze langs komt rijden in de bak)


haha zeker prima goed verzonnen Haha!
als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel ik zeg het ook wel van je paard schud telkens nee..ofzo iets.
of lukt het een beetje? haha

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:16

Ireentjuh schreef:
Ik ken trouwens ook een pony die zelf met zijn hoofd heen en weer gaat, het lijkt net of zijn eigenares heel erg zaagt maar ik heb er zelf een keertje opgezeten en hij loopt op de rechterhand met zijn hoofd iets naar buiten (is niet helemaal goed) en als je dan een ophouding maakt met je binnenhand en weer ontspant gaat zijn hele hoofd heen en weer, heel raar! Ik heb gezien dat ie dat bij bijna iedereen doet...
verder kan ik me er ook heel erg er aan ergeren hoor! maar bij ons is er gelukkig niemand op stal die loopt te zagen..


Dat komt dan waarschijnlijk doordat iemand die vroeger veel op dat beestje heeft gereden, super heeft gezaagt. En nu doet die pony dat uit zichzelf.