Vandaag heb ik gewoon echt de tijd genomen om haar goed te longeren.
Heb de halsverlenger eraan gehangen en heb ruim 1,5 uur gelongeert. Ze was dood moe en kletsnat van het zweet. Ik was duizelig van de rondjes die ik moest draaien.

Het viel me wel op dat Riona veel meer moe was dan als ik zolang zou rijden. En ik zag ook dat ze zich dus echt heel goed ontspande enzo, ze liep echt heel lekker en kwam lekker naar beneden. Niet opgericht maar gewoon emt een beetje ronde hals, laag ingesteld, kwam ze naar beneden. Ik werd echt helemaal verliefd.

Maargoed, ik denk dat ik haar 1 keer in de week eens zo ga longeren, misschien wel wat korter ofzo maar wel met halsverlenger en haar eens goed aan het werk zetten. Denken jullie dat dit goed voor haar is? Ze heeft een hele slechte conditie en heeft 3 jaar stil gestaan dus is een beetje stijf in de hals.
Verder zou ik graag eens met dubbele longe willen longeren. Maar hoe werkt dat precies? Heb je een speciale longeerlijn nodig of gewoon 2 losse? En hoe maak je dat dan vast aan het bit? Kun je dan ook longeren met bijzets of halsverlenger?
Alvast bedankt!!