Marjon als Bitchie merrie! :P *Bok Scene!*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Marjon als Bitchie merrie! :P *Bok Scene!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:46

Ik heb altijd al beter met hengsten en ruinen overweg gekunt dan met merries. Zij het nu dat ik net 3 merries heb aangeschaft, met een ruin en een hengst kom je immers niet ver in de fokkerij Knipoog

Marjon is altijd een pittige dame geweest, toch was ze wel erg betrouwbaar, zeker met kinderen liep ze haar rondje vlekkeloos, maar als je iets van haar wilde, dan kon dat wel eens tegen vallen.

Zo kwam vandaag eindelijk mijn trouwe bijrijdster Wieke weer.
Marjon had al weer 2 weken niets gedaan omdat Wieke zo nodig op ski-vakantie moest (afschaffen die onzin Knipoog ).
Daarvoor had ze al 2 keer op Marjon gereden, en dat ging boven verwachting goed. Enkel wanneer ze iets weigerde, en Wieke en tik verkocht kon dat een mini-bokscene (tik, bok, tik, bok, tik, bok, tik) opleveren. Gelukkig bokt madam niet gemeen en erg verwacht.

Maar vandaag, was het kassa Clown
Ze was bij het opzadelen al ZO lief, er moest iets achter zitten. En jawel!
Eenmaal in de bak, wat ingestapt, en Wieke draafde weg.
Donya (pony op stal) kwam even kijken, en dreigde naar Marjon. Waarop Marjon haar kont draaide en Donya een opmieter wilde verkopen.
Wieke was hier minder van gedient, en verkocht Marjon op haar beurt een opmieter.
En toen begon het Gestoord
Zeker 20 bokken achter elkaar, minimaal een anderhalve meter de lucht in met die achter benen, en maar verspringen Koe

Mijn dappere verzorgster hield vol, en bleef haar net zo lang op haar mieter geven tot er na een tik geen bok meer kwam.
Ik zat met mijn hart in mijn keel, maar Wieke huppelde ( Vork ) vrolijk verder.
Toen Marjon weer tot bedaren kwam was het enige wat Wieke zei: "Volgensmij was dat hoger dan de vorige keer he?"
*LOL*

Nog wat door gereden, en Donya maar even weggejaagd als toeschouwer, en het ging super.
Ze liep onwijs nagefelijk en zelf de galop (was de eerste keer dat we dat echt oefende) ging goed Cool

Ja Jonneke, dit is harder werken dan bij je vorige eigenaren als grasmaaier, he meid? Ach gut
Maar ook jij wordt net als je knappe zoon een prima rij pony, wedden? Whoosh!

En Wieke; Je bent een top meid! Lovers Go jij! Go jij!

StalDoorstap

Re: Marjon als Bitchie merrie! :P *Bok Scene!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:14

Haha!
ze zal denken: mijn baas zit veel op BOKt......

Goede ruiter heb je!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:15

Pinky_girl schreef:
Toen Marjon weer tot bedaren kwam was het enige wat Wieke zei: "Volgensmij was dat hoger dan de vorige keer he?"

Hahahah geweldig, nou wees maar blij met zo een verzorger want die vind je niet zo snel. Een ander was misschien allang al vertrokken

(maarja ze heeft ook het nodige meegemaakt met Pinky als ik weer even denk aan alle HAW en ITP topics Bloos )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:17

heerlijk dat je zo'n goede verzorgster hebt. je mag je handjes wel dichtknijpen met iemand die en trouw naar je paarden komt EN goed kan rijden.
En ach, o lang ze erop kan blijvan zitten leert ze er alleen maar meer van!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:52

Jij hebt het echt wel heel erg getroffen met die bijrijder OK dan! Knap hoor dat ze de hele tijd bleef zitten en niet opgaf. Hopen dat Marjon er ook wat van geleerd heeft Knipoog Waarschijnlijk wel omdat ze daarna zo goed liep *LOL*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:21

jij hebt het zeker getroffen met je bijrijden.
toevallig ook fotos ? Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:05

Hihi nee foto's was niet het eerste waar ik aan dacht.
Ik stond met mijn hart in mijn keel te duimen dat Wieke niet over de schutting naar de buren vloog Haha!

Haha Wieke is zoiezo wel een waaghals (95 cm springen met een a pony, springen op een 3 jarige hengst zonder zadel en hoofdstel) maar hier heb ik het toch nooit zo op Haha!

Maar ik ken Jonneke langer, en ik weet dat ze weer even op haar plaats moeten worden gezet. Ze heeft veel te lang kunnen doen wat ze zelf leuk vond.. Maar het komt goed! Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:31

Knap hoor dat je Wieke zo doorzet!
Ben wel benieuwd naar foto's van het rijden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:48

Wieke is stoer Cool *LOL*
Wat een geluk dat je zo'n durfal getroffen hebt, die weet vast wel raad met Marjon!
De volgende keer maar wat meer vertrouwen in een goede afloop en wat foto's schieten? Knipoog

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 02:07

Wieke is dat meisje die op Pinky rijd he Haha! Ik vind haar en Pinky zo'n leuke combi Ja En Marjon is toch die vos met die bles? Bloos

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 07:44

Haha, dapper van haar hoor! Die zijn dus aan elkaar gewaagd Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:27

Wieke is inderdaad Pinky's verzorgster.
Ze heeft een drukke 'baan' want ze rijdt Pinky 3 a 4 dagen per week, Fellow 2 dagen per week en geeft Marjon een heropvoedcursus Haha!

Vandaag heeft ze ook weer op Marjon gereden.
Ik heb haar eerst heerlijk uitgebreid gepoetst. Ze stond bijna te dromen. Al die aandacht heeft ze echt gemist, dat kun je zien Lovers

Daarna 5 minuutjes aan de longe, waarbij ze 1 keer bokte.
Daarna Wieke erop aan de longe, en na 3 rondjes toch maar los geklikt. Wat dat betreft ben ik voorzichtiger dan Wieke volgensmij Tong uitsteken
En ze heeft geen stap verkeerd gedaan! Stap, Draf, galop, super nagefelijk, balkjes gelopen en zelfs een sprongetje van 40 cm gingen ge-wel-dig!
Het gaat helemaal goed komen, met zo'n meid Cool

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:32

Whahha die reactie van wieke!!
Die durft zeker veel zo te lezen Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:49

Respect voor Wieke hoor OK dan!

Want zo'n ponietje heb je echt helemaal niets om steun te zoeken, wat dat betreft zijn paarden zooooveel makkelijker te rijden.
Maar heerlijk dat het zo goed gaat!