Toen de passervice kwam had ik de ergste frisheid al achter de rug gelukkig. Als eerste heb ik een passier geprobeerd. Wat zat dat beroerd zeg, ik kon er echt niet op rijden. Ik had echt het gevoel dat ik boven mijn paard zweefde en absoluut geen grip had.
Daarna de barnsby (AVG) geprobeerd. Er zat geen singel bij en mijn eigen singel was veel te lang voor dit zadel. Het lag op zich prima op Max dus toch maar even erop om het gevoel te krijgen. Dat zat lekker. Ik heb zelfs nog even gedraafd met een singel die dus hartstikke los hing. Het zadel zat als gegoten. Later nog even geprobeerd met een korte singel die we konden lenen. Wat een luxe gevoel, een diepe, zachte zit. Maartje vond ook dat dit zadel mij en max beter pastte dan de passier.
Als laatste de KN geprobeerd. Dat zat vertrouwd en prima. Het enige minpuntje was dat het af en toe wat 'klapperde', dat had ik met mijn oude zadel ook wel eens ervaren, en nu zonder zadeldekje was dat extra te merken. Op zich lijkt me dat voor het paard geen pretje een klapperend zadel op de rug. Vandaar dat ik voor de barnsby gekozen heb. Ik had geen geld bij me en ben het zadel vanmorgen gaan halen. Ik had gisteren eerlijk gezegd niet op de prijs gelet en schrok wel even van het bedrag

Overigens heb ik gisteren na de passessie met Maartje bij mij thuis thee gedronken. Ik heb haar toen nog een videootje laten ziet van jet, de merrie van een aantal jaren geleden toen ze een half jaartje onder het zadel was. Verder hebben we het natuurlijk over paarden gehad