afgelopen zomer heeft carina in een weiland gestaan waar we geterroriseerd werden, hek losmaken. toen hebben we en fiks slot op het hek gezet werd de omheining gewoon afgebroken

daarop hebben we carina daar weggehaald en bij mensen een stal gehuurd met weiland erbij. daar staat ze inmiddels al weer een maand of 4, 5.
die mensen hadden een hooizolder vol met hooi, een gedeelte oud hooi van een jaar of 5,6 geleden, en een gedeelte wat van afgelopen zomer was. wij hebben eerst het goede hooi opgevoerd. daarna bleef er dus oud hooi over. de eigenaar van de stallen wilden geen nieuw vers hooi kopen dus konden we niets anders dan het oude hoi gaan voeren. toen hebben we de beste balen eruit gevist en dat hooi eerst goed uitgeschudt buiten en als het nodig was nog flink nat gemaakt.
nu zijn de meeste goede balen er wel uit en blijven de oudste en slechtste over, deze zijn erg muf en behoorlijk stoffig. dit willen we dus niet meer gaan voeren. mar die mensen willen geen nieuw hooi kopen...
andere mensen die zelf ook een stal huren daar die hebben nu tegen ons gezegt dat ze zelf hooi gaan kopen voor hun pony. wat nu dus betekend dat ik dat oude hooi in mijn eentje op zou moeten gaan voeren.
zelf heb ik zoiets van, we betalen f250,- per maand, met hooi en stro, daarvoor mag je toch wel iets goeds verwachten??
als we nu allebei zelf goed hooi gaan kopen is het voor die mensen allang best, zij hoeven geen hooi meer te kopen en zelf krijgen ze wel nog steds f250,- want hun zeggen dat het hooi wat er nog ligt nog goed is en gemakkelijk gevoerd kan worden...
in het andere geval, als ik dus geen hooi ga kopen voor mezelf zou dat betekenen dat ik in mijn eentje die oude zooi ga voeren aan carina. en op het moment dat het oude spul op is en die mensen wel nieuw hooi moeten kopen die andere huurders weer lekker mee kunnen voeren met het nieuwe verse hooi.
ik zit hier behoorlijk mee, vooral omdat we eigenlijk geen keuze hebben wil ik carina goed hooi te eten geven. bij ons in de buurt is geen andere stal waar ik terecht kan en welke ik ook kan betalen...
help me alsjeblieft en vertel me wat jullie zouden doen...
debbie