Ik rijd iedere dag, dus dat betekent dat ik iedere dag uit werk (fulltime) naar stal moet en om een uur of 9 pas weer thuis ben. 's weekends ga ik niet vaak uit, omdat ik dan een beetje bij moet komen van de week. Op zaterdag help ik altijd op stal dus een dag shoppen ofzo komt ook zelden voor.
Over een maand ga ik met mijn nieuwe studie beginnen. Die heb ik min of meer uitgezocht op locatie, vlak bij huis. Ver weg studeren zou betekenen dat ik niet meer paard kon rijden (want ik kan Iwaldo niet meenemen) Maar mijn school gaat verhuizen, dus dan moet ik alsnog met de trein. Op kamers kan niet, ik zou ook gewoon bijna niet thuis zijn omdat ik moet rijden. En dan heb ik geen tijd om geld te verdienen voor de huur. Ik zou best het studentenleven in willen, maar kan het volgens mij gewoon niet combineren met Waldo.
Ik heb best een kleine vriendenkring, omdat gewoon zoveel tijd in dat paard gaat zitten. Echte vrienden snappen dat wel, maar er blijven mensen die je dan een paar weken niet zien en dan nauwelijks meer iets van zich laten horen.
Mensen zeggen veel tegen mij dat ik mijn leven niet af moet laten hangen van mijn paard. Dat doe ik wel. Het is nog niet eens mijn paard, maar ik ben er wel verantwoordelijk voor, en ik heb er ook gewoon erg veel lol in. Ik ben maar 3 maanden naar de USA geweest, terwijl ik een jaar van plan was. Maar dan kon ik niemand vinden om hem te verzorgen dus was ik bang mijn paardje kwijt te raken.
Snappen jullie waar ik heen wil? Ik vind het allemaal hardstikke leuk, en heb er zelf voor gekozen. Ik ben blij dat dit allemaal voor mij mogelijk is, zelfs wedstrijden liggen in het verschiet. Maar soms word ik wel eens 's ochtends wakker en dan zou ik willen dat ik van de een op de andere dag nooit meer naar Iwaldo kon gaan... op kamers gaan, een nieuw leven beginnen, in het studentenleven...