Dus ik met mn moeder mee (die zit op die cursus, vandaar

Maar het was er errug druk, en er was nog een meisje met iemand meegekomen waar ik toen mee heb zitten kleppen (over paarden natuuuuuuuurlijk

Maargoed, eindelijk was die theorieles afgelopen en begonnen ze met rijden. Mn moeder moest als eerste (telkens groepjes van 4) en dan kregen ze les van de leider (ene Bram van jaarsveld geloofik, en de andere week Merieke voorneveld) en dan moesten de cursisten kijken wat ze er goed aan vonden en wat niet.
Er kwam na een tijdje even een meisje kijken en die vertelde dat ze bij anky (DE anky, ja) op stal had gewerkt, en daar vooral had geleerd om je paard over de rug, lang en laag naar beneden los te werken, en verder vooral Basis. als je basis niet voor elkaal was kon je nog nergens anders aan beginnen, want dat zou dan ook nooit goed kunnen worden. maar toen ze in een keer op het federatiecentrum ging rijden en les kreeg van Johan Hamminga, en daar was het ineens allemaal met het been naar de hand toe naar boven rijden. eenheel andere manier dus. zo zie je ze op het federatiecentrum ook allemaal rijden. met paarden die net iets voor de loodlijn lopen, en een vrij hoog tempo. toch raar dat die manieren zo verschillen. wat lijkt jullie de beste??
Maar verder vond ik het heel erg leuk om naar de cursisten te luisteren en alle verschillende meningen over de paarden te horen!
Het lijkt me zelf ook heel leuk om dit later te doen!