Indy verkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:32

Ik ben het met Stef eens!!

En daar kan ik aan toe voegen dat je haar gekocht hebt als veulen en nog wel als paardenveulen dus logisch dat het een paard wordt. En waarom het een paardveulen was is simpelweg omdat het een dochter is van paardenouders, harstikke logisch toch, en als jij zegt dat je haar hebt gekocht omdat je dacht dat het een E pony zou worden dan vind ik dat zowiezo dom, omdat je dat van een veulen nooit kan zeggen, en zeker niet als het een paardveulen is want je kan mij niet wijsmaken dat de vorige eigenaren van Indy, Indy op een leeftijd van 6 maanden al verkochten als ponyveulen. Als hun haar wel verkochten als ponyveulen dan vind ikd at erg dom van hun, want op die leeftijd kan je daar nog helemaal niets van zeggen en zeker niet omdat beide ouders paarden zijn.

En natuurlijk heb ik begrip voor je angst, maar in dit geval niet, want het was of gewoon een domme keuze om haar in eerste instantie te kopen of je gebruikt de angst als smoes om haar te verkopen. Zo zie ik het.

En natuurlijk ben ik blij voor het paardje dat ze een fijn huisje krijgt. Maar ik heb geen medeleven met jou nee, en nou hoef je niet gelijk met een kots smilie te antwoorden maar gewoon antwoord geven op wat ik vraag en daarna mij uitschelden als je daar behoefde aan hebt.

Ineke2

Berichten: 33146
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:36

Even je grote mond houden Manda!! Nonnie heeft Indy gekocht als verwaarloosd veulen, met jawel: een GROEIachterstand!!
Vandaar dus dat ze zeiden dat Indy een hoogstens een E-pony zou worden.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:22

Dus dat veulen had een groeiachterstand? Dus eerst te klein en een achter gebleven veulen.? Heb de foto gezien van Indy en daar zie je inderdaad niets meer van. Mag ik je een compliment geven!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 00:37

Thx greetje en Ineke!
...zal ff het hele verhaal vertellen dan maar...
Ik heb haar vorig jaar december gekocht. Als ze toen een schofthoogte had van 1,30 heb ik het al hoog aangehouden. Ze stond heel zielig remi in en stalletje....en liep heel erg stijf. Ik heb haar gelijk 's middags laten brengen. Het arme schaap zat helemaal onder de wormen, een dag later ontwormen en ze had het niet gehaald volgens de DA
Huilen Ze kende geen gras, had nog nooit buiten gestaan. Eerste week heb ik haar ook nog op stal gehouden, omdat ze gewoon te weinig weerstand had om al naar buiten te gaan. Daarna is ze een weekje alleen overdag naa buiten gegaan, en toen 24/7. Ze is erg opgeknapt, alleen heeft ze er OC aan overgehouden. Na behandeling op de kliniek is het over gegaan, vorige week waren de buigproeven ook allemaal heel erg goed.
Alleen heeft ze nog een zwakke achterhand, maar wat wil je, ze is sinds ze zomer al minstens 10 cm gegroeid....

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 04:16

stef schreef:
Het is wel duidelijk dta jij in dit geval niet beseft wat angst is.
Ik heb 6 jaar lang niet op paarden gereden, maar stapte wel op elke pony, hoe wild ook.
Waar ik bang voor was? Ik was bang voor paarden, grote paarden, paarden van boven de 150/160.


Nu snap ik meteen waarom jij op een Shetlander rijdt Lips are sealed .

Nou Nonnie, je moet het zelf weten, maar ik zie niet in hoe een verschil in schofthoogte het karakter van een paard moet bepalen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar van Indy iemand is die het paard waardeert voor wat het is en niet kijkt op een paar centimeters Frusty .

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 11:49

sorry hoor maar waarom zijn jullie allemaal zo negatief.... k vind het ook echt niet leuk dat indy weggaat, want ze is gewoon een schat.
nonnie had wel gevraagd of ik haar niet kon kopen, maar dat kan ik niet...

nonnie kan er zelf ook nix aan doen dat ze bang is op grote paarden, zelfs op twister rijden vond ze al redelijk eng, en die was echt super braaf.
wat wil je dan als ze op een jong en vreselijk onervaren paard word gezet die misschein nog wel groter word dan 1.65

ik snap niet dat jullie zo banketstaaf doen... als nonnie er goed over na heeft gedacht ( en dat heeft ze ) vind ik het ook wel een goede reden om te verkopen.... je verkoopt een paard toch ook wel omdat het te klein blijft, nou dan. kan iemand mij dat verschil vertellen?

kussies liselot

Ineke2

Berichten: 33146
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:42

Precies! Heel veel mensen verkopen een paard tussen de 1.55 en de 1.63m omdat het te klein is! Meestal voor de wedstrijden, omdat iemand 18 word! Dat vind ik nog veel erger, dat is namelijk echt een flut reden, omdat je ook met een grote pony/klein paard bij de paarden kan starten. Dan is het moeilijker om bovenin te komen, maar als het je lukt, bewijst het wel gelijk dat je kunt rijden! Bovendien als het je dan lukt is de eer en voldoening toch veeel groter??

Bij mij is het trouwens hetzelde, hoe groter het paard hoe minder veilig ik mij voel, dat is raar in de ogen van sommigen van jullie maar ik vind wat ik hier boven al heb uitgelegd raar Lips are sealed

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:09

Ineke2 schreef:
Even je grote mond houden Manda!! Nonnie heeft Indy gekocht als verwaarloosd veulen, met jawel: een GROEIachterstand!!
Vandaar dus dat ze zeiden dat Indy een hoogstens een E-pony zou worden.


Mijn grote mond?? Je bedoeld dat ik op een normale manier mijn mening geef denk ik, er moeililijk voor sommige mensen hier begrijp ik.

Ik wist niet dat Indy als verwaarloostveulen was gekocht en als dat zo is vind ik het erg goed van haar, daar heb ik absoluut niets op aan te merken.

Ik vind het inderdaad een goede reden om een paard te verkopen nadat je hem als het ware gered hebt van de dood. Dan heb jij het beestje weer een leven gegeven en kan hij verder.

Maar ik vind het absoluut geen reden om haar opeens te verkopen omdat ze groter wordt als verwacht. En net zo goed vind ik het ook geen goede reden als je een paardje verkoopt omdat ie te klein is gebleven of omdat ie te oud is of omdat ie niet goed genoeg presteerd. En het kan me niet schelen wat julie zeggen, maar ik vind het gewoon geen reden, mijn mening staat in dit geval vast.

Ineke2

Berichten: 33146
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:18

Sorry jij begrijpt het echt niet he? Maakt ook niet uit...ANGST valt namelijk ook niet te begrijpen, dat zit in je en gaat er helaas (bijna) nooit meer uit.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:24

Ik denk dat jij eerst nog even wat verder moet leren voordat jij de conclussie kan trekken dat ik conclussies aan het trekken ben.
Als je goed zou lezen zie je mijn mening staan over het feit dat er een paard verkocht wordt aan de hand van de stokmaat die die zal krijgen, dat is geen conclussie maar een mening.
En ik ben zeker niet van plan mijn "grote" mond te houden voor mensen die simpelweg een andere mening hebben dan ik.

Ik ben eerlijk zat om toe te geven dat ik blij ben als Indy een leuk plekje krijgt. MAar ik ben ook eerlijk genoeg om te zeggen dat IK het raar vind hoe dit allemaal gaat, nou en??? Wordt je kwaad omdat ik niet in de massamening meega??? Sorry maar ik kan prima mijn eigen mening vertellen.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:44

Ik sluit me aan bij het antwoord van Manda. Ben ervan overtuigd dat Indy een beter baasje zal krijgen in de zin van een eigenaar die het paard waardeert voor wat het is.
En angst verbinden aan grote paarden vind ik al vrij naief, maar dan een paard van 1.60 GROOT noemen, dat is erg overdreven. Het dier wordt toch niet 1.85 ofzo? Dat is groot, maar 1.60 is net geen E-pony meer Frusty .

Maar goed, veel succes met het zoeken naar een geschikt paard, kijk dan maar vooral naar de stokmaat en vergeet te kijken naar het karakter van het dier.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:50

Dit gaat nu erg off-topic.
Het forum waarop dit is geplaatst heet 'Verslag' van de Dag,
de discussie heeft nu lang genoeg geduurt, ik denk dat iedereen
zijn mening nu wel heeft kunnen ventileren.

En daarbij, 'gedane zaken nemen geen keer'...
Indy is verkocht, punt.