Indy verkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 13:56

Thnx....hier heb ik wat aan..

dit is dus mijn hopelijk aanstaande pony Timber...Een ponyhengst van 1,53, kruising haf x nog wat...hij is 5 jaar.
Tong uitsteken

Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:07

ohja, klopt, had ik al gezien! Lachen Echt een heel leuk beestje hoor.

En verder ben ik het totaal met Dorine eens. Je moet doen wat jij zelf denkt dat het beste is!!
Héél veel succes!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:30

WOW wat een mooi paardje joh! Haha! Kwijl

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:58

Heel jammer van Indy, maar een heel begrijpelijke keuze die niemand je kwalijk mag nemen. Als het vertrouwen er niet is gaat het inderdaad niet goed.

Die Timber ziet er leuk uit, maarre: laat je hem hengst????

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:07

echt een leuke pony! jij bent misschien net als ik, iemand die pony;s net iets leuker vind dan paarden. Volgens mij zijn er ook "pony-mensen" en "paarden-mensen" nou jij bent een echt ponymens.

Het is altijd moeilijk om zulke dingen op Bokt neer te zetten. Toen ik besloten had om Loki weg te doen, durfde ik dat er echt niet neer te zetten. Toen ik Mowgli al had, durfde ik pas te zeggen dat ik hem had weggedaan. Toen kon het me allemaal niets schelen wat ze ervan zeiden. Toen wist ik dat ik een goede keuze had gemaakt.

Sommige mensen hier snappen denk ik niet dat jij er vast wel dagen en weken over heb liggen piekeren en denken en dat dit toch het beste voor jullie tweetjes is.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:29

Ik vind het een heel leuke pony en ik hoop dat je veel plezier met haar gaat beleven. Fijn dat je een goed tehuis voor Indy gevonden hebt. Als je van te voren weet dat je geen vertrouwen zal hebben met het rijden denk ik dat je er alleen maar heel wijs aan gedaan hebt haar nu te verkopen. Het is erg gemakkelijk oordelen over iemand wanneer je zelf een paard hebt waar je blij mee bent. Ik denk dat heel veel paardeneigenaren ooit een paard verkocht hebben om wat voor reden dan ook (ik ook overigens). Zolang je bij de verkoop ook het belang van het paard in het oog houdt, is daar toch niets mis mee?

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:48

Wat leuk voor je!!!
Timber is echt een leuke pony, ik hoop dat hij is wat je zoekt! Party!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:05

ik vind het ook een verstanig besluit.
en snap ook best dat je het er moeilijk mee hebt.

ik heb ook een d pony gekocht maar die is gewoon te goed en te mooi voor onze kleine ponyclub dus verhuur of verkoop ik hem ook weer.
dan heeft hij toch gewoon een veel leuker leven!

succes en sterkte,
afke en de paardjes.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 16:26

Dank je voor de reacties! Lovers
Pff ja, of Timber is wat ik zoek, dat zal zondag blijken. Hij blijft geen hengst iig, want dan kan hij bij onze stal nooit in de wei ofzo. En hij heeft toch geen waarde om mee te gaan fokken, dus ik zie het nut niet zo van hengst laten Sigaar

Ik heb er idd weken lang over gepiekerd, want ik heb toch haar leven gered, en ze is zo vreselijk makkelijk, en ongecompliceerd. Zo'n paardje zal ik nooit weer vinden. Maar aan de andere kant heb ik er niets aan, als ik er nie op kan rijden. Mennen lijkt me leuk, maar ook niet als megabeginner met een groen paard...dus... Huilen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:25

verstandige beslissing ik ga met dorine mee
en verder vind Timber een heel erg mooi paardje
dit is gewoon de beste keuze voor jouw en Indy,
ze krijgt het daar goed en jij bent ook tevreden met je eigen paardje.
je hebt paardenmensen en ponymensen, net als wat shaienne zegt

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:46

hey nonnie,

ik vind het eg een heel wijs besluit van je dat je haar verkocht hebt... ik vind het nog steeds jammer dat het snel heeft moeten gaan anders had ik echt interresse in haar. en idd als je niet op een paard durft te rijden moet je hem al helemaal niet in gaan rijden want dat gaat gewoon verkeerd. heel goed besluit van je en heel veel succes zondag ik hoor het van je.....

groetjes ingrid

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:46

Ik ga niet zeggen of ik het een wijs besluit vind ja of nee, dara kan ik namelijk niet naar oordelen, dat kan nonnie alleen maar zelf.
Ik kan niet voelen wat zij voelt.
Ik ben/was ook bang op grote paarden. Dat ik van de zomer op Jaron heb gereden (176) betekent niet dat ik gelijk op elk paard stap.
Daarbij is de lusitano (naar wat ik begrepen heb) idd een erg ervaren en braaf paard, Indy daarintegen moet onder het zadel alles nog leren (logisch als het een jaarling is).
Dit hoeft niets uit te maken, kan allemaal perfect zonder ook maar 1 bok gaan, maar als je al bang bent (en nu spreek ik uit eigen ervaring) ben je bij elk oortje dat ineens gespannen naar voren gaat bang dat je paard er tussenuit knijpt.

Aan de andere kant denk ik dat je op den duur best naar elkaar toe groeit, en zo elkaar vertrouwen geeft.
Ik heb geen paard gekocht, omdat veel warmbloeden gewoon mijn type niet zijn, en de warmbloeden DIE ik leuk vind kan ik simpelweg niet betalen (raven).
Als een warmbloed wel mijn type paard had geweest, had ik gerust een veulen gekocht wat uit zou groeien naar een paard. Omdat ik van mezelf practisch weet (garantie heb je natuurlijk nooit) dat je 3 jaar de tijd hebt om naar elkaar toe te groeien, en elkaar vertrouwen te geven.

Als laatste, Nonnie, sterkte met dit (voor jou) pijnlijke besluit, en succes met de eventuele aanschaf van Timber, en mocht dat niks worden, met je zoektocht naar een leuke rijpony.

Liefs stef

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:47

Iedereen loopt hier wel over van medeleven Schijnheilig , zeg.

Het kan aan mij liggen, maar de vergelijking van 5(!!!) cm verschil en groen paard, daar geloof ik niet in Frusty . En dan een pony op het oog van 5 jaar, en die is niet groen???? Nou, het zal wel, maar bang voor paarden is bang voor paarden, dat staat los van de schofthoogte. Als je je een beetje verdiept in het karakter van paarden en pony's, kom je tot de conclusie dat deze laatste juist moeilijker zijn.

Ik heb dan ook geen E-pony omdat ik bang voor paarden ben, maar omdat ik viel op dit paard, ongeacht de schofhoogte!

Maar dat neemt niet weg dat de pony op de foto erg mooi is, alleen het is en een hengst (nu nog) en hij is groen. Dan zou ik liever over 3 jaar met mijn zelf opgevoedde paard aan de gang gaan...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:55

Tja voor sommigen is het moeilijk te begrijpen Misselijk

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:13

Groot gelijk heb je Nonnie. Als jij je er niet vertrouwd mee voelt dan is dit de beste oplossing. Veel succes met het zoeken naar een nieuwe pony.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:25

Lunatic schreef:

bang voor paarden is bang voor paarden, dat staat los van de schofthoogte.

Het is wel duidelijk dta jij in dit geval niet beseft wat angst is.
Ik heb 6 jaar lang niet op paarden gereden, maar stapte wel op elke pony, hoe wild ook.
Waar ik bang voor was? Ik was bang voor paarden, grote paarden, paarden van boven de 150/160.
Een pony? Boeide me niks, al vloog ie heel de bak door. Dan kreeg ik op zijn flikker, en reden we verder.
Maar ik stapte nog niet op het allerbraafste paard van de manege.
Raar? Voor een buitenstaander wel. Omdat het niet logisch is.
Maar angst is ook niet logisch.
Iemand die claustrofobisch is is bang van kleine ruimtes. Iemand die het niet is zal zeggen, mens stel je niet aan, wat kan er nou gebeuren wat in een grote ruimte niet kan gebeuren?
Angst zit tussen je oren, meer is het niet.
Waarom zijn we bang voor spinnen? Die beesten zijn zeer waarschijnlijk 100x banger voor ons dan wij van hen. En dan heb ik het niet over tarantula's ofzo, maar over gewone kruisspinnen of langpoten....
Ze doen helemaal niks, ze zijn zelfs nuttig, en toch zijn er miljoenen mensen (including me) doodsbang van...
Vreemd? In weze wel, maar het is nou eenmaal angst.

Erg jammer dat veel mensen Nonnie voor gek verklaren.
Ik ben niet altijd met Nonnie door een deur gegaan, en we hebben best weleens meningsverschillen gehad, maar ik voel me nu geroepen het voor haar op te nemen. Omdat ik dezelfde angst kent als die zij kent.
Het is haar pony, en al verkoopt ze haar omdat ze haar manen lelijk vind, moet zij dat weten

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:40

Leuk voor je dat je haar verkocht hebt, maar is dat dan al helemaal zeker?
Kopen die mensen alleen van een foto omdat ze zo'n goed papier heeft of komen ze eerst nog eens kijken?

't zou mijn manier niet zijn, je moet een paard toch eerst in het echt zien om het totale exterieur en de gangen te kunnen beoordelen anders kun je toch nooit zeggen of het wel een goede fokmerrie wordt.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 22:59

Fitzroy: ze hebben haar gekocht vanwege het Samberbloed. In belgie schijnen weinig Sambertjes rond de huppelen (??). Iig is het zeker dat ze naar die mensen toe gaat.

Stef, onwijs fijn dat je het zo voor me opneemt, vind ik echt super! Kusje

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:14

uhm... zou iemadn me kunne uitleggen waar dit over gaat? Ik kon er uit op maken dat je deze verkoopt omdat je er niet op durft? Toen dacht ik dat het een paard was en je die zou verruilen voor een e-pony, maar er komt ook nog eens een lusitano aan bod!!!!! Sorry, ik snap er echyt nix van!!

Als je trouwens een lusitano neemt, is dat dan zo'n ver doorgefokte? Of het oorspronkelijke. Zo'n grof gebouwde. Die laatste vind ik persoonlijk veeeeel mooier dan die fijne....

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 23:20

Ok gaan we weer.....Indy zou eerst een e-pony worden, maar wordt dius overduidelijk een groot paard, en ik durf niet op grote paarden te rijden, helemaal niet als ze heeel erg jong zijn. Vandaar dat Indy weggaat, en ik een pony weer koop.
Ik heb een tijdje een Lusitanohengst gereden van 1m60, misschien 1,62, dat ging goed omdat het zo;n braaf en al wat ouder paard is...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:31

ooooooow nou snapt ik hem... snorrie je heb het blijkbar al heel vaak moeten vertellen....
Was het luek zo'n lusitano?? Die heb ik een possje geweldig gevonden.. Die oorspronkelijke dan....
Maaruh... ik vin het niet raar hoor dat je hem weg doet om die reden.. wel jammer, lijkt me niet makkelijk om een paardje weg te moeten doen....
Als je het iet durft moet je het gewoon lekketr niet doen. Uit je verhaal blijkt dat je het nooit hebt gedurft en ik denk dat je het dan ook nooit vol overtuiging zal durven. Lijkt me dan ook niet prettig om een eigen paard te hebben, die je niet echt overtuigt goed kan rijden. Lijkt me toruwnes ook voo indy niet makkelijk. Elke dag een ruiter op zijn rug die het eng vindt. Dat moet ie toch voelen?
Goeie reden en heel veel suc6 met je nieuwe lieverd!!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 23:57

fred lover schreef:
ooooooow nou snapt ik hem... snorrie je heb het blijkbar al heel vaak moeten vertellen....


Idd Haha!

Lusitano is op zich heel leuk, alleen niet iets om voor mezelf te hebben, ik zou graag een wat veelzijdiger paard (PONY) hebben. Ik zou niet weten hoe hij gefokt is, heb zijn papieren nooit gezien.

En idd lijkt het mij ook de beste keuze voor Indy, al vind ik het wel heel erg rottig Verdrietig Ik zal het er heel moeilijk mee hebben, maar ja, ikzelf kan er niets aan doen, en Indy al helemaal niet..

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:16

stef"]
[quote="Lunatic schreef:

bang voor paarden is bang voor paarden, dat staat los van de schofthoogte.

Het is wel duidelijk dta jij in dit geval niet beseft wat angst is.
Ik heb 6 jaar lang niet op paarden gereden, maar stapte wel op elke pony, hoe wild ook.
Waar ik bang voor was? Ik was bang voor paarden, grote paarden, paarden van boven de 150/160.
Een pony? Boeide me niks, al vloog ie heel de bak door. Dan kreeg ik op zijn flikker, en reden we verder.
Maar ik stapte nog niet op het allerbraafste paard van de manege.
Raar? Voor een buitenstaander wel. Omdat het niet logisch is.
Maar angst is ook niet logisch.
Iemand die claustrofobisch is is bang van kleine ruimtes. Iemand die het niet is zal zeggen, mens stel je niet aan, wat kan er nou gebeuren wat in een grote ruimte niet kan gebeuren?
Angst zit tussen je oren, meer is het niet.
Waarom zijn we bang voor spinnen? Die beesten zijn zeer waarschijnlijk 100x banger voor ons dan wij van hen. En dan heb ik het niet over tarantula's ofzo, maar over gewone kruisspinnen of langpoten....
Ze doen helemaal niks, ze zijn zelfs nuttig, en toch zijn er miljoenen mensen (including me) doodsbang van...
Vreemd? In weze wel, maar het is nou eenmaal angst.

Erg jammer dat veel mensen Nonnie voor gek verklaren.
Ik ben niet altijd met Nonnie door een deur gegaan, en we hebben best weleens meningsverschillen gehad, maar ik voel me nu geroepen het voor haar op te nemen. Omdat ik dezelfde angst kent als die zij kent.
Het is haar pony, en al verkoopt ze haar omdat ze haar manen lelijk vind, moet zij dat weten
[/quote]

AMEN!

ik heb hier niks meer aan toe te voegen, ja dat ik niet bang ben voor grote paarden, maar ik ben bij alle paarden en pony's die ik niet ken op mijn hoede, niet bang. maar a;s ik ze een maal ken, ze kunnen vaak bokken stijgeren wat ze willen dan ben ik er niet bang voor... en wat betreft de angst voor spinnen, ik ben ook bang voor spinnen, en ik weet dat ze niets doen. dus ik vind dat onnie gelijk heeft en als zij weet dat ze later niet met indy 'om kan gaan' om het zo maar te zeggen, heb ik er vertrouwen in dat dit de best oplossing is.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:35

hai,

waarom zit toch iedereen zo te zeuren.
dat is toch iedereens eigen keus.

nonnie heeft er moeite genoeg mee en houd dan toch eens op met dat gezeur.

ik hoop dat die halve haf het word hoor, ziet er leuk uit.