Eerst lekker opwarmen thuis, warm aankleden en het is te doen.
Maar ik kan helemaal niets door al die sneeuw en ijs!

Zeker nu, na mijn werk. Er is nog weinig licht en naar de bak toe is het pikkedonker, daar komt bij dat het pad naar de bak een en al modder was, wat nu is opgevroren. Je kan je dus misschien voorstellen hoe het is om daar over heen te lopen, zeker voor de paarden.
De weg naar de bak is nu als volgt: eerst een stuk dat spekglad is, over beton. Dan een stuk opgevroren modder en dan een stuk over planken (heeft een naam maar weet het even niet meer

Op het eerste stuk strooi ik iedere dag zand. Maar als je dan eenmaal door het donker de hindernisbaan hebt overwonnen (die niet ongevaarlijk is voor de benen van de paarden) kom je in één groot slagveld terecht. In de bak met sneeuw heb ik namelijk een paar dagen gelongeerd en daardoor zijn de houtsnippers gaan mengen met sneeuw en alles is omgeploegd. Het is bijna niet mogelijk om er normaal in te lopen, arme peesjes van de paarden.

*zucht*
Wat moet ik nou? Ik wil rijden, longeren, wandelen, whatever, maar er kan gewoon helemaal niets!!

De paarden moeten toch beweging hebben? Het enige wat ik kan doen is ze in de paddock doen (waar ze 's middags ook in gaan), maar dit is heel klein en het zijn stenen met een klein laagje zand. Alleen om een frisse neus te halen maar ze kunnen er verder niets in doen. De paarden worden steeds baldadiger van de energie en verveling, vooral Razinda.
Wat een gezeik is dit zeg! Was het maar weer zomer!!

Maar als ik dan naar huis rij, en ik zie in de verte mijn oude stal met binnenbak, ben ik stiekum toch wel heeeeeel blij dat ik daar niet meer hoef te staan!