ik ben echt boos!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:22

Ik vind het goed van jullie, dat je die pony's graag wil helpen. Maar je kunt ze beter niet te goed poetsen, en zeker niet wassen! Maar een beetje de modder eraf is goed hoor. Als je heel goed poetst, haal je het huidvet (wat ze tegen de kou beschermt) weg en voor pony's die dag en nacht in het land staan zal dat best koud zijn. Succes ermee, misschien kun je er nog wat moois van maken! Party!!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:59

snoopy2002"]
[quote="xxxdebbiexxx schreef:
nounou........1 letter verschil je dan kan je toch nog wel weten wat ik beodle? je zeg toch ook s
I
rieus dus dan snap je best wat ik bedoel hoor[/b]




beodle? ik denk dat je wat nl kan leren, het is niet kwaad bedoeld hoor maar ik erger me er ook aan.
[/quote]

sorry maar dat was gewoon een typfout dat was zeker niet expres
het moest bedoel zijn maar omdat ik het snel typte

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:06

Prima schreef:
Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)


Sorry hoor maar je kan een kind van 8 netzoveel geloven als een kind van 15 ....sjonge wat ben jij een raar mens.....sorry hoor maar ik weet echt niet waar deze reactie op slaat dus iedereen moet jou eerder geloven dan mij?!!?!?!?!?!?!?
Dacht het niet *had je gewilt misschien* omdat jij nou volwassen ben en ik een puber?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:10

ach meisje, je moet nog zoveel leren. Alles komt vanzelf wel goed. Maar dan moet je we; proberen om iets aan te nemen van mensen anders kom je nooit ergens.
succes met je opleiding.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:15

haha en dat is geen puberale (sorry als ik het verkeerd schrijf) reactie......whahahhaa en dan nioemt ze zichzelf volwassen ik vindt je net een kind van 3 ! maarja....laat maar khoop dat je weeet wat ik van je vindt Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:22

prima is ten eerste een hij en je drijft van het topic af! Haha!
ik zal proberen geen friese woorden ertussen te proppen!
maar ik vind het goed dat jullie die beestjes helpen!
u go girls!(engels Haha!)

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:40

haha ja daar kwma ik net ook achter dat het een ''hij'' is!

maar effe weer on-topic ik en nikki zijn er vandaag weer geweest en hebben nu bij alle 4 de staarten en manen weer goed gekregen!!!!
En we hadden ze namen gegeven het zijn trouwens 4 merries 2 bruine 1 palomino en 1 schimmel :

1: snollie is 1 van die bruine (nikki beschouwt het als eigen pony )
2: danger is 1 van die bruine
3: dushi (is schatje in het italiaans) is die palomino
4: lover is die schimmel (die beschouw ik al eigen pony)

En dat van eigen pony beschouwen komt omdat we er alles mee mogen doen en de eigenaar kijkt er toch niet naar om...maarja we weten best dat het niet onze eigen pony is

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:41

Prima schreef:
ach meisje, je moet nog zoveel leren. Alles komt vanzelf wel goed. Maar dan moet je we; proberen om iets aan te nemen van mensen anders kom je nooit ergens.
succes met je opleiding.



Heb jij wat tegen jonge mensen ofzo, ik ben misschien twee jaar ouder dan haar en ik word wel serieus genomen misschien alleen omdat ik in abn schrijf maar zij kan misschien wel gelijk hebben met het feit dat de pony`s (eh sorry paarden) verwaarloost zijn, jij hebt ze niet gezien dus kunt daar niet over oordelen. Net als de rest die de pony`s/paarden niet gezien hebben.
Laatst bijgewerkt door XJuul op 04-01-02 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:42

owja en ik en nikki denken trouwens dat ze shet x welsh zijn

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:48

Jaaa die pony's zijn eg gaaf!!
Gisteren kregen Debbie en ik Dushi en Danger niet te pakken, en vandaag wel Lovers
Dushi is echt zooooo schattig! Danger... ja je hoort het al aan de naam he? Hihi het is ook altijd van: Ik pak die gevaarlijke wel.... of: heeft die gevaarlijke al een snoepie gehad? Haha we zeggen altijd; gevaarlijke Extreme duivel maar vandaag kon ik hem makkelijk pakken Lovers
We hebben foto's gemaakt met de digicam en ik zet ze er morgen op.
Die van mij, Snollie, is denk ik het makst, heel brutaal.
En Lover, die van Debbie, is superrrrrrr lief Lovers Kwijl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:58

flair"]
[quote="Prima schreef:
ach meisje, je moet nog zoveel leren. Alles komt vanzelf wel goed. Maar dan moet je we; proberen om iets aan te nemen van mensen anders kom je nooit ergens.
succes met je opleiding.



Heb jij wat tegen jonge mensen ofzo, ik ben misschien twee jaar ouder dan haar en ik word wel serieus genomen misschien alleen omdat ik in abn schrijf maar zij kan misschien wel gelijk hebben met het feit dat de pony`s (eh sorry paarden) verwaarloost zijn, jij hebt ze niet gezien dus kunt daar niet over oordelen. Net als de rest die de pony`s/paarden niet gezien hebben.
[/quote]

Nee heb alleen iets tegen jonge mensen met een grote mond en die denken dat ze alles weten. En jij bent twee jaar ouder maar misschien wel een stukje wijzer voor je leeftijd. Wees blij....
Laatst bijgewerkt door Prima op 04-01-02 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 19:28

Ik dacht dat je niet meer zou reageren? Ja en als dat over mij ging tegen jou moet ik wel een grote bek hebben ja want met jou valt niet te praten!!!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:40

verwaarloosd?

Als ik Toscar een week in de wei zet, en hij ziet er beblubberd uit, ga je dan ook de dierenbescherming bellen?
Goh dan hadden die mensen het daar druk!

Kijk: te lange hoeven, vermagerd (of juist veeeelste dik) onverzorgde wonden...geen bewegingsruimte... ect valt onder dierenmishandeling maar een beetje blub niet!

Vind het wel goed dat je ze verzorgd hoor!

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:43

Citaat:
sorry maar dat was gewoon een typfout dat was zeker niet expres
het moest bedoel zijn maar omdat ik het snel typte


oh, ik dacht al Haha!

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:48

Prima schreef:
Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)


en als iemand nou 39 is en het ook zegt, geloof je het dan wel? *LOL*
sorry hoor, maar dat berichtje vindt ik dus echt dom, je bent dus
niet volwassen in mijn ogen, ik kan ook zien dat het verwaarlozing
is of niet, maar je moet niet van de leeftijd afgaan. dat vindt ik echt dom, hoor. Verward Verward

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:51

Sorry als ik nu wat zeg wat al gezegd is of niet meer van toepassing is. Het zijn zulke verhalen dat ik ze niet allemaal heb gelzen. Ik las alleen dat jullie met shampoo aan de slag wilden gaan. Dat zou ik ecxht niet doen hoor. Dan haal je namelijk al het vet uit de vacht wat ze nu juist hard nodig hebben! Dus geen shampoo!
Nogmaals sorry als dit buddel of niet van toepassing is.

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:04

Citaat:
Nee heb alleen iets tegen jongen mensen met een grote mond en die denken dat ze alles weten. En jij bent twee jaar ouder maar misschien wel een stukje wijzer voor je leeftijd. Wees blij....



(ik denk dat zij zich volwassener gedraagt als jij)

VOOR DE DUIDELIJKHEID AAN IEDEREEN!!!!!


ik dacht dat ze goede reacties wou van,
goed zo meid, ga zo door! ik vindt dit
echt zielig dat jullie haar zitten af te Misselijk
en jullie noemen je nog wel volwassen?
nou, nou, nou, ik zou zeggen tegen ze:

in de winter onder de roet,
dan is het in de zomer weer goed!

daarmee bedoel ik, ga zo door met wat
jullie doen! het is beter dan helemaal niks!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:17

fonnie, die bagger moet je als een natuurlijke deken zien. De lucht die tussen de vacht zit kan niet weg, en wordt door de lichaamstemperatuur van het paard warm. Hierdoor wordt het paard dus ook warm.

Verder ben ik nog erg benieuwd naar foto's.

en tja.. Snollie.... Geweldige naam Frusty
achja, jullie feestje

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:38

haha die had nikki bedacht....eerst heettte ze eigelijk truttebol Haha! haha en ik heb lover bedacht Lovers

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:54

"snoepie" of "snoopy"

starlight
Berichten: 117
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:24

ik vind het eigenlijk best goed dat jullie de pony's helpen.
maar als starlight of amigo op de wei heeft gestaan zijn ze ook echt helemaal bruin van de modder en dan kan ik ze eigenlijk het beste alleen nog wassen.
maar ik weet dus niet hoe die pony's er daar uitzien dus ik wil er niets over zeggen.
maar ik dacht dat vandaag de foto's erop kwamen?
hoezo staan ze er niet op?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:41

Ik ben ook erg benieuwd naar foto`s, wel foto`s van voordat jullie iets aan ze gedaan hadden hoor.

en inderdaad: snollie vind ik geen naam voor een pony geef hem een wat serieuzere naam.

en wat de dierenbescherming betreft: kijk goed naar de hoeven zijn ze wel of niet regelmatig bekapt

wonden: als er wonden zijn zien ze er dan schoon uit dan bedoel ik dat niet in de trant van een laagje modder maar ik bedoel dus is het een etterende ontstoken wond of ziet het er helend uit.

zijn de pony`s goed gevuld dus niet overdreven mager/dik.

kijk of de pony`s goed lopen niet kreupel zijn doordat ze bijvoorbeeld hoefbevangen zijn.

Kijk goed naar de verschillende punten en laat het ons ook nog even weten

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:54

snoopy2002"]
[quote="Prima schreef:
Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)


en als iemand nou 39 is en het ook zegt, geloof je het dan wel? *LOL*
sorry hoor, maar dat berichtje vindt ik dus echt dom, je bent dus
niet volwassen in mijn ogen, ik kan ook zien dat het verwaarlozing
is of niet, maar je moet niet van de leeftijd afgaan. dat vindt ik echt dom, hoor. Verward Verward
[/quote]


Dom he? maar wie heeft er gelijk? Vraag nu nog maar een keer of die beestjes zo verwaarloosd zijn.........Ha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:02

hihi ik heb nog nooit een een schone ijslander gezien!!

Bij mij in de buurt staat ook zo'n geval, 2 paarden die er gewoon niet uitzien!! maar ze zijn zeker niet mager!! het zijn gewoon 2 ouden paarden die op een weiland staan, waarvan de hoeven niet worden bijgeknipt en zo, waarvan een pony met maar 1 oog kan zien en een zware adem heeft. Maar ze zijn niet zielig!!

Als ik jou was zou ik even naar de hoeven kijken van de paarden, hebben ze een slechte straal ect.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 17:39

Hallo ik bepaal zelf wel hoe ik mun pony noem oke?

Ennuh ik snap ook wel dat als een pony vies is hij niet gelijk verwaarloosd hoeft te zijn, ik ga al langer dan vandaag met paarden om hoor.
Maar als je die staarten zag Frusty Niet normaal meer!!!!!

Ik probeer vanavond de foto's erop te zetten, ik heb alleen fotos van nadat we ze verzorgt hebben, misschien heb ik er nog wel 1 met een nog verwaarloosde staart.