ik ben echt boos!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 21:33

Reactie weggehaald, heb niks zinnigs te melden en kon 'm niet meer verwijderen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:35

Debby taal:

Kan iemand me vertellen wat deze woorden betekenen; ik ben blondt....

.......keetut kben eigenwijs maar ik ga zoiesow
eg
wellis
isut
sirieus
neej
dattie


jak.......echt irritant hoor.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:36

Debbie, Ponies die buiten staan, moet je nu zeker NIET borstelen en al helemaal niet wassen. Je haalt dan hun huidvet weg, en zo verliezen ze hun isolatie en worden verkouden of erger!
Eerst nadenken voor je zoiets opschrijft: Ponies en zeker ijslanders zijn winterhard, sober en het is alleen schadelijk voor ze als ze echt nergens kunnen schuilen en geen water hebben. Als hun hoeven goed zijn, ze lekker in hun vacht zitten en een beetje uit de wind/regen kunnen, is dit echt geen dierenmishandeling. Als het nou een arabier of ander volbloedras was die buiten, zonder deken, in de regen/wind, zonder water en beschutting en zonder fatsoenlijk voer was, dan zou ik me druk gaan maken. Ik zou me hier, zoals ik dit verhaal interpreteer, echt niet druk over maken. Hoe leven die wilde ijslanders in Ijslandia dan????

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 14:49

Prima schreef:
Debby taal:

Kan iemand me vertellen wat deze woorden betekenen; ik ben blondt....

.......keetut kben eigenwijs maar ik ga zoiesow
eg
wellis
isut
sirieus
neej
dattie


jak.......echt irritant hoor.


pfffff zeik niet netalsof je niet weet wat het betekent, maar oke :

KWEETUT = IK WEET HET
ZOIEZO= ZO IE SOW?????(sjonge jonge verzin jij er dan een ander woord voor)
EG = ECHT (sorry kom uit utreg Tong uitsteken )
WELLIS= WEL IS (niet zo moeilijk toch?)
IS UT = IS HET (ook niet moeilijk)
SIRIEUS= SIRIEUS (sjongeeeeeee dat weet je denk ik ook wel)
NEEJ = NEE (moeilijk he?)
DATTIE = DAT HET (sjonge wat moeilijk)
Laatst bijgewerkt door _Debbie_ op 03-01-02 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 14:54

en als je je er aan ergt lees je mijn berichten maar lekker niet.......sjonge als je niet eens weet wat sirieus is nou sorry hoor dan ben je wel heeeeeeeel blonT

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 14:56

En nog wat het is debbIE!

moeilijk he een naam schrijven!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:00

xxxdebbiexxx schreef:
en als je je er aan ergt lees je mijn berichten maar lekker niet.......sjonge als je niet eens weet wat sirieus is nou sorry hoor dan ben je wel heeeeeeeel blonT


sowieso: komt uit het Duits, valt moeilijk te vertalen
wellis: wel eens
dattie: dat hij

en het is SERIEUS , Debbie. Kan me voorstellen dat iemand twee keer moet kijken als jij sirieus schrijft.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 16:55

nounou........1 letter verschil je dan kan je toch nog wel weten wat ik beodle? je zeg toch ook sIrieus dus dan snap je best wat ik bedoel hoor[/b]

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:02

Heej Deb en Nikki,
Idd NIET wassen als ze alleen maar buiten staan, IJslanders zijn winterhard, maar op het moment dat je ze gaat wassen c.q. te goed poetsen, verliezen ze hun beschermende laag en das echt zielig, de modder enzo kan je wel voorzichtig eraf borstelen, maar je moet een pony die alleen maar buiten staat niet te goed poetsen.

Kijk, Charmot en Boes worden wel goed gepoetst, maar die kunnen schuilen en bovendien heeft mOtje een deken op.

Maar het is wel leuk voor de pony;s dat ze extra aandacht krijgen als er niks mee gedaan wordt, dus wat dat betreft is het wel goed om ze te gaan verzorgen hoor, doen ze eens wat anders dan alleen op de wei staan. Waar staan ze dan precies???? Dan rij ik er wel een keertje met Jerai langs, ben wel benieuwd.

En die reacties over het taalgebruik, das off topic, stuur dan een PB ofzo hierover, want het heeft niks met het onderwerp te maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:03

Debbie, niet iedereen heeft hier dagelijks te maken met turbotaal. Als jij wilt dat je serieus genomen wordt, zou ik in jouw plaats misschien wat meer moete doen om correct Nederlands te schrijven. Wij willen namelijk allemaal ook weten wat jij te vertellen hebt. Maar hier bereik je alleen maar mee dat niemand je berichtjes meer leest, of er in toekomst ook maar enige moeite voor doet om te begrijpen wat jij ons wilt vertellen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-01-02 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:09

leuk voor jullie dat jullie (opknap)verzorgpony`s erbij hebben, misschien kunnen jullie er nog wat van maken.

en wat die schrijftaal betreft, ik vind het ook wel vervelend lezen. Maar het is inderdaag offtopic en vind ik dat ze dat nu wel genoeg over zich heen heeft gekregen.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 19:30

ja we hebebn vandaag al bij 2 (lover en snollie,zelf verzonnen) hun staart en manen schoongemaakt en bij danger en dushi moeten we dat nog doen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:30

Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:40

Cassidy schreef:

sowieso: komt uit het Duits, valt moeilijk te vertalen


Schrijf je sowieso niet zo: zowiezo? (volgens mij wel)

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:56

Mellien schreef:
Zijn ze verwaarloosd omdat ze onder de modder zitten??? Lijkt me een beetje snelle conclusie. Het zegt toch alleen dat ze niet zo vaak gepoetst worden of zich heel vies maken. Dat lijkt me geen ramp. Met je verhaal wek je de indruk dat ze heel zielig zijn maar een groepje vieze Yslanders in de wei lijkt me helemaal niet zielig. Gezellig juist!



een vraagje:

als je een pony hebt.

ziet de jouwe er dan ook zo uit? ik geloof hun best wel, hun zien ze en jullie denken het alleen maar dus jullie trekken meteen een conclusie dat het niet zielig is. ik wil ze eerst ook wel bekijken.

ik heb bijna alle berichten hier bekeken op bokt en volgens mij heeft een kwart van de bokkers heel veel ruzie, of gewoon zichzelf heel wat vinden en dat ze heel wat weten, ik zou de foto's wel willen zien...

en een paar verwaarloosde dieren vindt ik niet gezellig

gr, tamara (dit is niet kwaad bedoelt op iedereen)
Laatst bijgewerkt door snoopy2002 op 04-01-02 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 01:01

xxxdebbiexxx schreef:
nounou........1 letter verschil je dan kan je toch nog wel weten wat ik beodle? je zeg toch ook s
I
rieus dus dan snap je best wat ik bedoel hoor[/b]



beodle? ik denk dat je wat nl kan leren, het is niet kwaad bedoeld hoor maar ik erger me er ook aan.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 01:02

Ik vind het heel goed van jullie dat jullie je ogen open houden voor dit soort dingen. De pony's zullen het fijn vinden om meer aandacht te krijgen. Een een ontklitte staart lijkt me ook een veel fijner gevoel dan een klittenbol.

Zoals al veel mensen hiervoor al hebben gezegd is het wel belangrijk dat ze hun beschermlaag houden, dus inderdaad niet poetsen. Modder er een beetje afhalen kan geen kwaad (kun je meteen zien of ze echt mager zijn) maar de vetlaag en de modder houden de pony's warm.

Wel leuk hoor 4 verzorgpony's erbij! En een IJslander is ook wel een heel leuk ras. Ben benieuwd naar de foto's en succes ermee!

P.S. Prima: je schrijft echt 'sowieso'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 01:09

Prima"]
[quote="Cassidy schreef:

sowieso: komt uit het Duits, valt moeilijk te vertalen


Schrijf je sowieso niet zo: zowiezo? (volgens mij wel)
[/quote]


Kan hoor. Ik spreek en schrijf 4 talen vloeiend (Nederlands, Frans, Engels en Duits) en er willen wel eens woorden in het verkeerde laatje terecht komen. In ieder geval is zowiezo is de Nederlandse verbastering van het woord sowieso. Aangezien het een Duits woord is, en er geen vertaling van bestaat, dacht ik toch echt dat ik het zo schrijven moest. Hoe doe je dat anders met het woord "überhaupt"?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:37

snoopy2002"]
[quote="xxxdebbiexxx schreef:
nounou........1 letter verschil je dan kan je toch nog wel weten wat ik beodle? je zeg toch ook s
I
rieus dus dan snap je best wat ik bedoel hoor[/b]



beodle? ik denk dat je wat nl kan leren, het is niet kwaad bedoeld hoor maar ik erger me er ook aan.
[/quote]

Oke als we het dan toch over taal hebben Snoopy: Het is ZIJ zien ze en niet hun zien ze.... Schijnheilig

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:46

oké,
ben ook niet de beste in nederlands Sigaar .

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:54

Prima schreef:
Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)


Wat die ponies BETREFT? enne wat is Iyo????????????

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:18

idd betreft. Imo: in my opinion. dus iyo: in your opinion.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:27

stef schreef:
Als je niks met je pony doet, laat hem dan lekker buiten staan en een wandelende hoop modder worden. Die modder houdt ze warm.


Ik pak even een zinnetje want dit is al vaker gezegd. Hoe kan een pony zich lekker warm houden met die plakaten modder op zn vachtje? Hij moet zn haren toch uit kunnen zetten?! Als je met allerlei soorten borstels in de weer gaat is een ander verhaal, maar van modder verwijderen met een harde borstel worden ze echt niet ziek hoor. Zo doe ik het al 5 jaar en hij is nog nooit ziek geweest. Veel plezier met het verzorgen en sucses met het inrijden van Dushi! Lovers

En laten we het onntopic houden, want dit gaat gvd nergens over, er is een topic over op algemeen, ga daar maar zeuren!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:33

Er wordt hier toch al zo veel gezeurd, dus mag ik vast ook nog wel even zeuren. Ijslanders zijn namelijk PAARDEN en geen pony's.
Ik zei het eerst ook fout hoor, maar nu kan ik het niet laten om iedereen te verbeteren die mijn paard (en alle andere ijsco's) pony noemen. Party!! Party!! Party!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:15

Prima schreef:
Bovendien debby, ist verboden op meth die stoere turbotaoul te schruijven.

Lees maar even na in de boktregels.

Wat die ponies, je bent nog een beetje jong denk ik, dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing. Ik merk namelijk vaker dat de wat jongere mensen onder ons kunnen overdrijven en dingen niet echt kunnen nuanceren. Iyo kan je wel gelijk hebben, maar luister maar naar de ouderen hier, want die hebben je het ook al proberen te vertellen, maar dan op een lievere manier dan ik nu doe.
(daarom wordt ook pas handelingsbevoegd als je 18 bent; dan ben je ouder en wijzer.)


Tsja, je zegt het zelf al, Debbie is een stuk jonger en dat zal dan ook wel met het taalgebruik te maken hebben, ik schreef zelf op die leeftijd ook niet zo netjes, ik snap niet dat je er zo over door blijft zagen, je hebt toch al een keer opmerking over het taalgebruik gemaakt, blijf er dan niet zo over doorgaan, na 1 keer heeft ze de boodschap heus wel begrepen hoor. Jij als "volwassene" zou beter moeten weten dan iemand van 15 (als ik het goed heb Debbie) zo aan te vallen.

Verder deze zin: "dus ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die aantijging van verwaarlozing"

Das volgens mij ook niet geheel correct, de zin had moeten zijn "dus ik hecht niet zoveel waarde aan die aantijging van verwaarlozing" c.q. dus "ik hecht niet zoveel waarde aan je mening over die verwaarlozing"

Ze heeft namelijk geen mening over de aantijging van verwaarlozing, maar over de verwaarlozing zelf.

Maar nogmaals als jij jezelf zo volwassen vindt, waarom moet je dan zo door blijven gaan over het taalgebruik, je haalt zelf de boktregels aan, als ik het niet mis heb staat daar ook iets in over off topic gaan. Erger je je zo aan haar taalgebruik??? Stuur haar dan een pb-tje, maar verpest er niet de topic mee.

Om ff weer on topic te gaan, de modder moet je wel verwijderen volgens mij, die helpt niet bij het warm houden doordat de vacht juist op elkaar gekleeft gaat zitten en de huid zo niet kan adememen. De modder er dus af halen, maar beslist niet te fanatiek gaan poetsen en al helemaal niet wassen. Maarruh, waar staan ze nu precies??