Vliegles op mijn shetje :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abaigeal

Vliegles op mijn shetje :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:24

Vandaag ging ik weer naar Rena mijn (verzorg) shetje die ik inrijd. Het gaat al heel goed met rijden enz. en ze heeft sinds een paar weken de galop en het rond springen ontdekt. Gister zijn er 2 nieuwe paarden gekomen, en die had ze nog niet gezien want ze komt alleen bij de stal van de andere paarden als ik er ben. Anders staat ze aan de overkant. Dus vandaag ging ik weer rijden en stond er zo'n nieuw paard in de paddock naast de rijbak. Dus ik was opgestapt en wou lekker gaan instappen maar ik liep dus langs het hek waar ook dat paard in de paddock stond.. Dus ze ging eerst met dat paard mee draven. Toen later draaide ik de volte op en toen ging dat paard in de paddock ineens galoperen dus Rena ging helemaal gek doen ineens keihard galoperen en alle kanten op springen en bokken. En toen lag ik ernaast Schijnheilig Ik er meteen weer op en had het baajse van dat andere paard hem maar even uit de paddock gehaald Haha! Dus ik weer evrder rijden mar ze bleef druk, ze had ook een week stil gestaan dus dat was niet zo gek Schijnheilig Ik heb veel gegalopeerd en gedraafd, want elke keer als ik ging draven en ik ging een hoek om of op de volte ging ze galoperen. Naja ik ga woensdag weer en maar kijken of het dan beter gaat Knipoog Het zal wel even wenne voor haar zijn, maarja het blijft een schatje!!! Lovers

IvysToeter

Re: Vliegles op mijn shetje :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:26

Wat bedoel je met rond springen?
dat snap ik eventjes niet, maarre heb je ook foto's van die shet??

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:28

IvysToeter schreef:
Wat bedoel je met rond springen?
dat snap ik eventjes niet, maarre heb je ook foto's van die shet??

Dan gaat ze galoperen en alle kanten op dus springt ze een soort naar links dannaar rechts dan weer naar links enz Tong uitsteken Foto's moeten we snel een keer amken want ik wil haar ook graag een keer op bokt zetten Haha!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:05

niemand meer?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:17

Limo_Goldy schreef:
Ik heb veel gegalopeerd en gedraafd, want elke keer als ik ging draven en ik ging een hoek om of op de volte ging ze galoperen. Naja ik ga woensdag weer en maar kijken of het dan beter gaat Knipoog Het zal wel even wenne voor haar zijn, maarja het blijft een schatje!!! Lovers

Probeer haar direct weer terug te nemen naar een rustige draf zodra ze aanspringt in galop. Probeer het eerst op je zit en gewoon op de hoefslag. Lukt dit niet draai dan een kleine volte om haar zo te dwingen terug te gaan naar draf (meeste paardjes die net het galopperen hebben geleerd zijn nog niet in staat om een kleine volte te kunnen galopperen). Zodra je haar weer in draf hebt net doen alsof je neus bloed en weer rustig door rijden in draf. Iedere keer als ze hetzelfde kunstje flikt weer terugnemen naar draf en weer verder rijden.
Vergeet verder niet altijd je been erg goed bij te houden! Niet je been gaan afsteken omdat ze nu zo snel is. Juist been er aan en terug rijden naar draf.
Op een gegeven moment zal je verzorgShet van die kleine voltes en terugnemen zo zat worden dat ze met het plotseling aangalopperen zal ophouden.
Verder voorlopig tot dat ze zich gedraagt geen galophulpen van jouw kant geven. Eerst moet ze leren om bij jou te blijven in draf.

Wat het afvallen betreft: waarschijnlijk heb je last van het feit dat je eigenlijk te groot bent voor je Shet? Dit probleem had ik ook toen ik een A-pony aan het inrijden was. Mevrouw kon bokken wat ze wilden maar zo kreeg ze me er niet af maar als ze netjes in arbeidsgalop aan het galopperen was en zij maakte een klein hupsje opzij dan lag ik er al af omdat ik eigenlijk te groot voor haar was Clown