Ben meegeweest naar de 2e fase van de ORUN (kkoud!!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Ben meegeweest naar de 2e fase van de ORUN (kkoud!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 12:03

Ik heb nu vakantie, en ik wou wel eens zien wat ze daar bij die ORUN allemaal uitspoken!
Dus ik met mn moeder mee (die zit op die cursus, vandaar Haha! ), op naar Ermelo! ik had maar een boek meegenomen voor tijdens die theorieles voor het geval dat ik me zou vervelen.
Maar het was er errug druk, en er was nog een meisje met iemand meegekomen waar ik toen mee heb zitten kleppen (over paarden natuuuuuuuurlijk Pling ) .

Maargoed, eindelijk was die theorieles afgelopen en begonnen ze met rijden. Mn moeder moest als eerste (telkens groepjes van 4) en dan kregen ze les van de leider (ene Bram van jaarsveld geloofik, en de andere week Merieke voorneveld) en dan moesten de cursisten kijken wat ze er goed aan vonden en wat niet.

Er kwam na een tijdje even een meisje kijken en die vertelde dat ze bij anky (DE anky, ja) op stal had gewerkt, en daar vooral had geleerd om je paard over de rug, lang en laag naar beneden los te werken, en verder vooral Basis. als je basis niet voor elkaal was kon je nog nergens anders aan beginnen, want dat zou dan ook nooit goed kunnen worden. maar toen ze in een keer op het federatiecentrum ging rijden en les kreeg van Johan Hamminga, en daar was het ineens allemaal met het been naar de hand toe naar boven rijden. eenheel andere manier dus. zo zie je ze op het federatiecentrum ook allemaal rijden. met paarden die net iets voor de loodlijn lopen, en een vrij hoog tempo. toch raar dat die manieren zo verschillen. wat lijkt jullie de beste??

Maar verder vond ik het heel erg leuk om naar de cursisten te luisteren en alle verschillende meningen over de paarden te horen!
Het lijkt me zelf ook heel leuk om dit later te doen!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:27

ik rij zelf op de manier zoals dat meisje zegt lang en laag en over de rug ik merk an Sya dat dat heel goed gaat ze wordt een stuk rustiger ervan (het is nogal een race knol) het lijkt soms als of ze sloom wordt maar dat komt omdat ze dan helemaal ontspannen is.

er zijn meer wegen die naar rome lijden

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:13

ik rijd grassie eerst rond en laag los, en daarna pak ik hem op en gaat hij iets hoger lopen. zo heeft hij de tijd om zich los te maken en zijn spiertjes op te warmen en op te rekken, en kan ik daarna wat meer te doen
zo heb ik van allebei een beetje, werkt heel goed! *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:29

Bram Misselijk en meer zeg ik niet ....... (zie ander topic bij PP over de ORUN)

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 21:44

tja, bram was opzich wel aardig, alleen met zn manier van rijden ben ik het dus niet helemaal eens.
Ik rijd ook altijd lang en laag en door de rug enzo. lijkt me ook veel beter eigenlijk.