anky systeem: laag, diep , en rond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

anky systeem: laag, diep , en rond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 19:12

Citaat:
Mensen hebben het vaak over de 'verschillende systemen' en maken daar een belangrijk punt van. Anky rijd haar paarden laag en diep, omdat haar paarden zonder uitzondering bergop zijn gebouwd en zich daar dus voor lenen.
Als zij met een meer op de voorhand gebouwd paard zou moeten rijden, zou ze zich aan het paard aanpassen.
zowel Tineke Bartels als Anky kijken op de eerste plaatst naar het paard en stemmen daar hun aanpak op af.

Dit is een stukje uit de hoefslag... veel mensen zeggen idd dat anky atijd Laag Diep en Rond rijd maar zo zie je dat dat niet altijd het geval is... als een paard op de voorhand is gebouwd wat hier staat dan heeft dat natuurlijk geen zin want dan gaat ie nog meer op de voorhand lopen... Knipoog

Faelivrin

Re: anky systeem: laag, diep , en rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:18

Goed gezegt Steffie, ik vind dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van Anky, ze rijd echt wel goed hoor, en op de juiste manier! Heb verder eigenlijk niks aan je topic toe te voegen, vanwaar het idee om dit topic te starten? (nog nooit op paardenpraat geweest Bloos )

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:29

Citaat:
als een paard op de voorhand is gebouwd wat hier staat dan heeft dat natuurlijk geen zin want dan gaat ie nog meer op de voorhand lopen... Knipoog

helemaal mee eens.... Pling

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:19

Maar LDR is in de mode, dus gaan sommigen dat te pas en te onpas gebruiken op elk paard, "omdat Anky dat ook doet".
Paarden die op de voorhand gebouwd zijn, moet je juist aan de voorkant wat hoger instellen, die duikelen al snel genoeg te laag, waardoor ze nog meer op de voorhand lopen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:38

idd om dat het in de mode is dat vind ik ook goed gezegt Knipoog

en zo zie je dat anky eerst kijkt naar het paard zelf....
als meer mensen dat is zouden doen denk ik heel wat paarden een prettiger leven hebben!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:36

Ik rij zelf op die manier los, om de bovenlijn los te krijgen, maar daarna richt ik toch wat meer op, omdat Thomas anders op de voorhand duikt.

Met mijn vorige pony deed ik dat wat vaker, omdat die van nature al actief in de achterhand was en ook niet op de voorhand viel.

Helaas zie je heel veel mensen die hun paard van voren diep rijden en de achterhand niet actief houden.

Voor elk paard is weer een ander 'systeem' geschikt, het heeft dus vaak geen zin om een systeem van iemand af te kijken, omdat die vaak een ander type paard rijdt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:50

ik heb een hele tijd terug gehoord iet van, ik weet het niet meer precies (interview met anky) natuurlijk rij ik laag diep en rond, het is een deel van de training, maar we doen ook andere dingen, zoiets, daar komt het op neer, ze rijden zo, maar niet alleen zo....
sorry als ik het verkeerd zeg, maar het is ookal zo lang geleden

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:54

Ojee, niet weer een LDR topic *LOL*

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:48

Veel mensen zeggen dat iedereen het van Anky heeft en dat het nergens op lsaat. Deze mensen zullen dit eerst moeten uitproberen. Want je paard wordt er los van en begint veel beter te bewegen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:28

Anky kan paarden kopen die in haar systeem passen, de gemiddelde ruiter moet zijn systeem aanpassen aan het paard.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:28

Anky kan paarden kopen die in haar systeem passen, de gemiddelde ruiter moet zijn systeem aanpassen aan het paard.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:33

annegti schreef:

Juist, ben ik het helemaal mee eens Lachen

Hayley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:24

Citaat:

Je neemt me de woorden uit de mond...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:09

Ik rijd me paard ook laag en rond los, zo word hij veel losser in de rug en gaat veel soepeler lopen, daarna pak ik hem op. E ndat is niet omdat anky dit doet maar omdat mijn instructrice en ik dit geprobeerd hadden en Tink daar veel beter van ging lopen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:39

ik rij ook vaak LDR omdat hunter daar erg los van word maar veel mensen hebben het over de verschillende systemen zoals die van anky dus dat ze (altijd) LDR rijd met dit topic wou ik gewoon zeggen dat ze niet altijd zo rijd en dat ze zich aan het paard aan past...

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:56

Ik rijd ook in het LDR-Systeem, en niet omdat Anky daar ook in rijd.
Het past mij goed, en de paarden die wij bezitten passen ook goed in dit systeem, waar ze overigens ook op gekocht worden.
Aangezien mijn trainers al jaren in dit systeem rijden, ben ik er ook ingerold.

tom19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:36

hallo allemaal
Ik rijd ook in dit systeem het is fantastisch hoe je merkt dat je paarden veranderen van krabbelaars tot bewegings wonders echt geen grap!! Natuurlijk zijn er paarden die niet zo heel rond en diep gereden worden sommige iets ronder en sommige paarden rijden wij wat hoger. De kunst van het systeem is iets wat de meeste mensen volgens mij niet snappen nl. dat je je paard rond en diep laat lopen zonder dat hij op de voorhand loopt dat kan nl echt. waneer je dat voor elkaar hebt krijgt het systeem zijn waarde het paarden lichaam word daardoor vele malen sterker dan wanner je dat niet doet je laat een paard op die manier zijn lichaam optimaal gebruiken. Dat is ook door de fysio therapeute solange schrijer onderbouwd. En geloof me Anky doet echt wel met verstand haar paarden trainen en de paarden die haar niet passen rijd ze ook niet! Maar als een leerling met een paard komt die een beetje overbouwd is en graag op de voorhand loopt gaat zij daar natuurlijk op een andere manier mee aan het werk!!! Zij is namelijk een vak vrouw. Haha! Haha!
Groetjes Tommie Visser

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:10

Ik ben het wel met je eens Tommie maar.... Haha! Veel mensen vergeten dat het systeem van Anky of gelijk welke toptrainer ook begint vanuit een actief ondertredend achterbeen. Ze kijken alleen maar naar die krul aan de voorkant en daar gaat men de fout in. Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:41

Ik rij ook laag en diep, vooral met het losrijden. Omdat mijn instructeur het tegen mij heeft gezegt. Mijn pony gebruikt haar rug totaal niet, en wil niet ontspanne. Ze loopt ook erg graag op de voorhand, en door haar op die manier te rijden, ontspant ze beter, en haa ruggebruik word beter.
Ik wist trouwens niet eens dat Anky ook zo rijd, dus heb het niet van haar Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:12

ik heb behoorlijk wat rond rijd problemen achter de rug, alles nog moeten leren en dan is bil niet makkelijk en kregen we vaak ruzie.
Nu ik het kan begin in ook LDR en naarmate hij makkelijker aan mn hand is wat hoger.. aan het eind rijd ik hem ook zo uit. Voor mij is het nog leren en aanvoelen met bil, ik ben blij als hij ontspannen aan mn hand loo pt, en wissel dan ook af. (teugels wegsteken en weer zachtjes aanpakken, laag rond, hoog rond.. )
ik ben het verder eens met pasha en annegeti.
inderdaad kijken veel mensen naa rde krul en niet naar het achterbeen wat eronder geschoven wordt.