Kreeg namelijk de tip van een vriendin dat dat de enige manier is om die sneeuwballen te voorkomen die onder de ijzers gaan zitten. Groene zeep, hoevenvet, niets helpt.
Ik ging Jur longeren want ze moet toch beweging hebben. Toevallig had ik nog een paar sokken in mijn auto liggen. Ik besloot deze om de achterijzers te doen, want voor heeft ze zooltjes en ik hoopte dat daar toch minder sneeuw onder zou gaan zitten. Zelfs nog ingesmeerd met hoevenvet (wat dus totaal geen zin heeft) en verder heb ik haar goed ingepakt met peesbeschermers, springschoenen en strijklappen.
Ik moet zeggen dat die sokken geweldig helpen, misschien een tip? Alleen was ze zo aan het bokken en rennen dat mijn toch al niet zo sterke sokjes het op een gegeven moment begaven en gingen scheuren, maar tot die tijd kon er geen sneeuw onder gaan zitten! Helaas wel onder de voorijzers, maar ik had een hoevenkrabber in de aanslag!

Straks wil ik Razinda nog longeren en dan neem ik maar weer een ander paar sokken mee, die doe ik om haar voorbenen, want achter heeft ze geen ijzers. Ik denk dat ze voor ook beter blijven zitten dan achter. Ik ben benieuwd! Het kost een paar sokken, maar dan heb je ook wat!
Grtzzzz