paar vraagjes (stalling)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 20:29

Mijn veulen en verzorgpaard staan in een oude boeren stal van een fokker / menner, net buiten Zeven, de stad/dorp waar ik woon. Voor de stallen betalen we omgerekend 90 gulden (80 DM) voor een stal per maand (pas in aug./sept als ze d'r eigen stal krijgt). Daar zitten bij de basis dingen (eten, water, stro, hooi), maar het verzorgpaard is van hem dus hij weet wel wat ie moet hebben.
Les krijg ik af en toe van 'm (gratis *LOL* ). En heb twee kasten tot m'n beschikking. Een bak is er niet en meestal gebruik ik 't weiland wat ernaast ligt of stap tien minuten naar de manege. En 's zomers staan ze in de wei. Kantine is er niet, sfeer is alleen telepatisch met de paarden *LOL* (op 't moment ben ik de enige daar) en het gras de w.c.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:25

Nico en Oeds staan op een manege in Veldhoven Paardensportcentrum De Korze, in Brabant met ongeveer 65 paarden/ponies, gedeeltelijk pension en sportpaarden.
stalling voor een paard kost vanaf 1 mei fl 500,-
daarbij zit inbegrepen:
1x in de week uitmesten, iedere dag vers opgestrooid, stro of krullen, onbeperkt zelf in de stapmolen zetten, zomers weidegang, swinters los in de binnenbak, sochtends brok en voordroog, stro, smiddags geplette gerst, laat in de middag voordroog, savonds laat nog een keer brok, gebruik van de binnenbak(20-60) en buitenbak(20-40 eb/vloed systeem), wasplaats met solarium en warm water, 1x in de week een manegeles gratis meerijden, de binnenbak wordt tijdens de manegelessen gesplitst zodat je altijd kunt rijden, er komt een longeercirkel en een extra paddock/bak om evt in te rijden of los te gooien, een paddock om los te gooien, sjeemig wat veel eigenlijk...
we hebben 3 vaste smeden waarvan 1 iedere week vast komt, de 2 andere op afspraak.
de veearts komt van de praktijk in moergestel. tandarts op afspraak.
de manege is vanaf 8:00 open tot 23:00.
in het weekend tot 20:00.op feestdagen zijn er aangepaste tijden.
zomers is er gelegenheid tot extra weidegang naast de gewone van +-1 uur sochtends.
losgooien kan altijd in de paddock of als de bak vrij is in de binnenbak.
zadelkastjes zijn vrij klein helaas maar er is wel gelegenheid voor het nemen van een erxtra kastje.
het is supergezellig.
de kantine is ook leuk met vele etenswaren en verschillende dranken.de toiletten zien er verzorgd uit.
om buiten te rijden hoef je de straat maar over te steken en dan zit je in een leuk bos.
2x in het jaar worden ze allemaal geent op eigen kosten, en +_ 3x per jaar ontwormd op eigen kosten.
de veearts komt regelmatig, en 1x per jaar zeker komt de tandarts.
er is gelegenheid voor het nemen van les bij de 2 eigenaren(1 heeft met de young riders of de junioren(??) in '86(??) de olympische spelen meegereden, de andere heeft meerdere malen Z2 en volgens mij hoger gestart)
er is een speciaal sportprogramma voor wedstrijdpaarden met wedstrijdbegeleiding, tegen een extra vergoeding natuurlijk.
regelingen voor vakanties zijn ook mogenlijk.
er worden regelmatig onderling(binnenkort ook landelijke)wedstrijden georganiseerd+ een heleboel andere evenementen,cursussen ed.
zomers worden er huifkartochten georgeniseerd met barbeque achteraf.
ook zijn er in de zomervakantie een aantal ponykampen.
al met al een heleboel werk(ik werk er namelijk zelf.... Knipoog ) maar wel supegezellig.
toedeledoki
gillian



_________________
**5 miljoen jaar geleden sloeg een naamloze aap een andere aap met een scherpe steen de schedel in.
De mens was geboren.**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gillian op 2001-04-15 22:28 ]</font>

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:35

Gillian, waar zit die stal. Ik woon in Veldhoven, en wil wel eens komen kijken.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:38

hoi lielle, die stal zit op de oeienbosdijk 60 bij het oeienbos(duh).
we zijn nu aan het verbouwen dus het is een beetje een puinzooi.
kom maar een keer langs lijkt me wel gezellie, vraag maar naar gillian(ik ben er bijna altijd)
tot ziens
gillian

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:46

Oeienbos ken ik, ik zal eens langs komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 20:26

Onze paarden staan bij een springstal in de Randstad. We zijn daar met drie pensionpaarden (waarvan dus twee van ons). We betalen 475.00 per paard per maand. Daarvoor hebben ze een ruime box, weidegang (binnen- en buitenzetten wordt geregeld) 1 pak stro per dag (voor twee paarden) tot 6 kilo sportbrok (onze WPN'er eet twee kilo per dag en de Fjord 0.5 kg per dag en 0.5 muesli van mezelf) en (veel) kuilgras. We hebben alleen een buitenbak.
Tijden dat we er komen beslissen we zelf. We hebben geen kantine/toiletten of wat dan ook. We zitten in the middle of the f***** nowhere (ZAAAAALIG) met een schitterend uitzicht over de velden.
Lessen: alleen van die springruiter (dressuur of springen, Deurne gediplomeerd) of zijn vrouw (sporen verdiend in de Western).
Losgooien en longeren mag in de rijbak; wordt regelmatig gesleept.
's avonds hebben we de bak altijd voor onszelf alleen. (bak is goed verlicht, je kunt er gerust 's avonds in springen)

We betalen best veel vind ik, maar aan de andere kant hebben we er alle vrijheid van de wereld en bepalen wij wie er eventueel bij komt te staan (die derde pensionganger was dus ook onze keus). Dus of het gezellig blijft, hebben we helemaal zelf in de hand.

Oh ja, onze veewagen en zeekayaks staan (gratis) op het terrein.

Genoeg info? Zie anders ook http://www.stal-lambooy.nl
(de binnenbak op de foto's is niet van ons)

Groetjes, Sonja.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 22:34

Nou bij mij heb je het gezien.

was wel groot he?

Gr Pris

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 09:46

We hebben drie stallen die van de eigenaren van de paarden zijn. In de zomer wordt een groot weiland gehuurd voor 600,= (voor een hele zomer)
We betalen dus wel biks, muesli, slobber, luzerne, stro, veearts en hoefsmid...

En ik rijd bijna elke dag met mijn autootje er naar toe: half uur heen, half uur terug = bijna twintig gulden (?)
20 gulden keer vijf dagen in de week is 100,= in de week... Dat is vierhonderd gulden in de maand. Hé, wat een boel geld! Ik moet echt maar eens een stal in de buurt gaan zoeken! Dat kost me dan haast niks extra...
Dure hobby, paarden. En ik maar denken dat ik er bijna niks aan betaal (alleen les, materiaal en federatiekosten)

Oeps...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 14:15

Ik sta op dezelfde stal als Christa, dus ik hoef lekker niet zoveel te typen *LOL* !

Even nog een aanvulling op hetgeen zij geschreven heeft:

Je paard kan als je dat wilt in de zomer ook 's nachts buiten blijven, je betaalt dan 210 gulden per maand. Hier zit verder geen voer bij in. De biks kun je wel gewoon pakken, even noteren en aan het eind van de zomerperiode afrekenen.

De sfeer is heel goed, en dat heb ik wel eens anders meegemaakt.... Boos!

Groetjes Mieke

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 16:37

Ik sta dus op manege de nieuwe ark in Mierlo. Kosten 400 gulden per maand.
Ruime stal. 5x per week wordt er uitgemest, elke dag opstrooid. (stro maar in over leg ook zaagsel) 2x per dag biks en 2x per dag hooi. Weidegang. Binnenbak 20 x 40 buitenbak 30 bij 30.
Dagenlijks gratis in de les mee rijden. Grote of normale kast. Als je paard naar de hoefsmid moet moet je hem (als je dezelfde als de manege hebt) ff bellen en dan kan je je paard op het bord zetten.
Enten kan tegelijkertijd met de manege en anders moet je het zelf regelen. Gezellige kantine en gezellige sfeer.
Elke door de weekse dag open van 8 tot 11 uur 's avonds en in het weekend van 8 tot 7uur 's avonds.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:55

Cool wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid) Ik sta in soest op een manege x pensionstal x handelsstal met zo'n 70 paarden

Cool wat betaal je voor de stalling: Ik betaal FL 550,- per maand

Cool wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? Neej, de paarden krijgen 3 x per dag biks (hoeveelheid die jezelf bepaalt) n 2 x per dag hooi.Als je muesli wilt voeren moet je dat zelf kopen.Wortels kan je daar bestellen voor 8,- per zak.

*les? Je kan als pensionklant voor 5,- in de groepsles mee. Wil je priveles hebje keuze uit ongeveer 6 intructeurs/trices die kosten allemaal 25,- per half uur.

*apart strooisel? Je kan zelf bepalen wat er op de grond ligt. Er wordt elke dag nieuw stro bij gegooid of op aanvraag een pak zaagsel neergezet.

*evt andere dingen. We hebben 2 binnebakken waar aan de ene een kantine grenst.2 buitenbakken waarvan eentje een buitenspringtuin die errrug groot is en eentje een dressuurtuin. We hebben een afspuitplaats en binnenkort een stapmolen.Verder zitten we op 100 mter van het bos.

Cool hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.: Hoefsmid komt daar 2 x per maand.Dan kan je je *inschrijven* en betalen en dan wordt je paard automatisch meegenomen.dierenarts is erg verschillend maar moet je zelf betalen en zoeken.

Cool hoe vrij ben je om in en uit te lopen? Doordeweeks is de manege van 7.00 tot 23.00 open, dan zijn er s'avonds lessen en zijn niet altijd beide bakken vrij(je mag wel in de les mee) In het weekend kan je binnenlopen tot een uur of half 1 s'avonds.

Cool weidegang?ER is geen weidegang
Cool losgooien? Je kan je paard zelf losgooien in een van de 4 bakken, in het ergste geval (geval van nood) kan je mensen van stal vragen, of de staleigenaar.

Cool grote/kleine kast?Je mag ALS ER PLEK IS, een eigen kast meenemen ( ik heb er 2 hele grote Schijnheilig )maar er zijn ook kasten beschikbaar, dat moet je gewoon even vragen.

Cool gezellige sfeer? Het is heel erg gezellig, ondanks de grote van de manege kent iedereen elkaar van de eigen paarden en iedereen is bereidt elkaar te helpen.Soms heerst er wel eens een *roddeltijd* maar dat is altijd maar een periode.

Cool kantine? We hebben een hele gezellige kantine, die is elke avond vanaf 17.30 open tot een uur of 0.00 . In het weekend is die de hele dag open.Je kan er alles kopen wat je maar kan bedenken, van zakjes snoep tot borden eten, en van een cola tot een likeur.

Cool nette toiletten: Ja we hebben nette toiletten, alleen de vloer niet (zand) maar de wc zelf is schoon.

Ik vind het persoonlijk een hele leuk plek, de stallen zijn vrij groot, maar hadden iets nieuwe gemogen.Ze zijn gelukkig stukje bij beetje alles aan het opknappen!!

Groetjes Ymke

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:18

-ze staan bij ons thuis
-ik betaal eigenlijk niks mijn ouders halen zelf hooi stro kuil enz.
-daarbij zit dus alles inbegrepen, er zijn genoeg bakken 200m verderop bij de PC waar ik rij met springwei etc.
-de hoefsmid regelen we zelf, om de 3 maanden
-weidegang is meteen aan de stallen, ik hoef de deuren maar open te zetten en ze kunnen naar buiten
-rennen kunnen ze ook in de wei, droot genoeg
-we hebben onze spullen gewoon in de stal liggen in een kast
-gezellig is het er meestal niet echt, omdat alleen ik en mijn zusje er komen
-voor drinken enz, ga ik gewoon naar de keuken
en voor toiletten zit ik thuis ook goed!

ik weet dat je hier maar weinig aan hebt omdat ze gewoon aan huis staan maar je zei: ik wil het van IEDEREEN weten, ook van mij duzzz..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:37

Waarom haal je hele tijd oude topics naar boven? :S

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:59

Ik wil graag de volgende dingen van IEDEREEN weten:
-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid) : THUIS
-wat betaal je voor de stalling : GRATIS, WEL STAL NOG AFWERKEN
-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? : JA
*les? : NEE
*apart strooisel? : JA
*evt andere dingen. : KNUFFELS ALS DE DAMES DIT WILLEN
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed. : MOET IK BELLEN EN BETALEN
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen? : HEEL VRIJ
-weidegang? : WEI BESCHIKBAAR - BEPERKT GEBRUIK DOOR NIET GROOT GENOEG VOOR DAG EN NACHT BUITEN
-losgooien? : DE WEI : UITLOOP AAN DE STAL DIE VOLGEND VOORJAAR AANGELEGD ZAL WORDEN MET ZAND EN HOUT EN STUKJE IN KLINKERTJES
-grote/kleine kast? : HUIS IS MIJN KAST ...
-gezellige sfeer? : NIET ALTIJD, EEN VAN DE DAMES KAN HEEL CHAGRIJNIG ZIJN
-kantine? : RECHT UIT DE FRIGO
-nette toiletten : MOET IK ZELF VOOR ZORGEN, NET BLIJFT NET NIET LANG MET DE KIDS EN EEN MET EEN DOORSPOELFOBIE ...

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:23

Hallo
Ik sta met mn paard in enschede, bij een boer (70E p/m) En dat is een schuilstal met volledige weidegang (24 uur p/dag) Natuurlijk dus ook zelf voeren, En de les is ook mn eigen kosten. we hebben geen bak, maar die is 100 m. verder op. stooisel ed niet nodig. Want de paarden staan alleen op wei. Ze staan met 3en en hebben 6 verschillende weilanden. Dus met zo weinig mensen is de sfeer heel goed. Maar een wc hebben we niet, en kantine natuurlijk ook niet. Ik ben voor 100 Euro per maand klaar, en de hoefsmid (1 x per 10 a12 weken) is ongeveer 20 Euro.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:16

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid) in heesch(noord brabant) er ongeveer 4 min naartoe fietsen

-wat betaal je voor de stalling nix ik moet alleen af en toe op mijn neefje en nichtje passen

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? nee, betaal ik zelf
*les? nee, mijn lesgeefmens heeft der paard tegenover mijn tante staan. de laaste tijd krijg ik trouwens meestal gratis les, omdat ik soms haar paard rijd of eten geef
*apart strooisel? nee, die kosten delen we
*evt andere dingen.
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed. bel en betaal ik natuurlijk ook zelf
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen? ik kom er elke dag, zeg wel even hoi en houdoe, als ik kom of ga
-weidegang? loulou staat 24 uur per dag buiten
-losgooien?
-grote/kleine kast? omgebouwde kledingkast
-gezellige sfeer? mijn neefje en nichtje ( 6 en 8)zijn altijd aan het vervelen
Haha! en ik rijd regelmatig samen met mijn lesgeefmens

-kantine? huis van mijn tante ook goed?
-nette toiletten ja ze houd de wc goed schoon Haha!
en ga zo nog maar even door. Wat krijg je voor waar voor je geld? En is het gezellig.
Thanx a lot!
[/quote]

als hun op vakantie zijn zorg ik voor haar paarden en andersom. zij voert smorgens en ikke smiddags. en het bevalt me heel goed zo.
Laatst bijgewerkt door loulou op 27-09-02 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:36

Sher staat op Manege Kalverhoek in Wijde Wormer (Noord-Holland). Het is vlak bij Zaandam, dat is een stad dicht bij Amsterdam, maar er is hier vrij veel wei en alles.
Ik (nou ja mijn ouders ) betaal ongeveer € 200 per maand (iets van € 215 geloof ik, ik weet het niet precies). Voor dat geld word ze gevoerd, les moet wel voor betaald worden maar minder dan met een manege paard, ze wordt uitgemest, en ze zetten haar elke dag in de wei. (Maar dat doen ze niet bij alle paarden, Sher heb ik van hun gekocht en "hoort" bij hun kuddetje van veulens, jaarlingen, merries enzo) Als ze naar de hoefsmid moet kan je dat gewoon opgeven, de hoefsmid is daar heel vaak en dan wordt ze gewoon bekapt. Dierenarts moet je volgens mij wel zelf regelen, maar die heb ik (gelukkig) nog niet nodig gehad. Zover ik weet kan je altijd in en uit lopen, mischien dat als je om 2 uur s'nachts komt het hek dicht is, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er niet inkon. Er is maar 1 wei, maar de andere paarden kunnen los gegooit worden in de l (L vormig stukje land zonder gras), in de buitenbak, in de paddock of in de binnenbak. Er zijn grote en kleine kasten, die van mij is nogal klein mijn (western)zadel kan niet eens hangen omdat hij te breed is, dat is wel een minpuntje. De sfeer is heel gezellig, hele aardige mensen. Er zijn 2 kantines, maar er is meestal maar 1 open. Ze zijn allebei best groot en schoon, net als de toiletten. Ik vind het zeker wel waar voor mijn geld, heel leuk sfeertje, veel voorzieningen (spuitplaats, solarium, round-penn, stapmolen, 2 binnenbakken, buitenbak, paddock, kantine, enz.) en zoals ik al zei hele aardige mensen. Je kan alles vragen, ze zijn altijd even aardig.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:16

Laui!"]
-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
[/quote]

Ivanka staat in Klein-Zundert (Noord-Brabant) naast de DA (=handig Pling ) bij mij oom (is een boer) op het platteland Lachen

[quote="Laui!"]
-wat betaal je voor de stalling
-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer?
*les?
*apart strooisel?
*evt andere dingen.
[/quote]

Ik hoef geen stalling te betalen, ik moet alleen wel zorgen voor eigen voer. We zijn nog met mijn oom aan het overleggen hoeveel ik moet gaan betalen als Ivanka in de winter binnen staat, niet voor stalling, maar voor het hooi en stro. Les is ook eigen kosten Knipoog

[quote="Laui!"]
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
[/quote]

Zijn voor mij eigen rekening...

[quote="Laui!"]
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
[/quote]

Ik mag zelf weten wanneer ik kom, wat ik doe, wie ik meeneem. Kortom, het maakt hem niets uit wat ik doe of wanneer ik kom Lachen Als ik een keer 's avonds niet kan (ivm huiswerk/ziek/werken ofzo), dan zeg ik dat van tevoren tegen hem en dan geeft hij haar eten en vult hij haar water bij.

[quote="Laui!"]
-weidegang?
[/quote]

Ivanka loopt nu nog 24/7 buiten, in de wei is een schuilstal.

[quote="Laui!"]
losgooien?
[/quote]

Mag wel, maar doe ik nooit Knipoog

[quote="Laui!"]
-grote/kleine kast?
[/quote]

Nog beter; ik heb gewoon een hele fietsenstalling voor mezelf *LOL*

[quote="Laui!"]
-gezellige sfeer?
[/quote]

Ik ben er over het algemeen altijd alleen, maar af en toe komt mn oom even praten of komt er andere familie...

[quote="Laui!"]
-kantine?
[/quote]

Ik heb de sleutel van het huis van mijn oom gekregen, dan kan ik altijd naar binnen om iets te drinken en te eten als ik dat wil. (lief he?! Haha! )

[quote="Laui! schreef:
-nette toiletten


Het is niet echt een net toilet wat hij daar heeft, maar het is gewoon een hele oude. Nog wel een goede, maar echt heel erg oud (wc is al 60 jaar oud ofzo Knipoog )

Ik vind dat Ivanka daar heel goed staat, ze heeft (nog) geen gezelschap, maar dat komt nog wel Lachen . Soms zou ik wel eens willen dat er nog iemand stond met zn paard, dat is wel een stuk gezelliger, maar soms is het nog veel fijner om daar alleen te zijn. Lekker knuffelen en prullen met Ivanka Lovers Mijn oom bemoeit zich opzich ook nergens mee, helpt altijd als het nodig is... Echt een lieve oom dus ook Lovers Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:31

Okee, komt ´ie..

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
Ik sta vlak aan het bos, op de grens van Leusden/Amersfoort. Op 10 minuutjes stappen van de manege en op 5 minuutjes fietsen van de binnenstad. Perfecte omgeving dus.

-wat betaal je voor de stalling
Kale stal (alles wat erbij wordt aan het eind van de maand berekend) is 136 Euro.

-wat zit daarbij in: (bijv)


*eigen voer?

Dit wordt wel gehaald, naar keuze, en wordt aan het eind van de maand bij de prijs opgeteld.
*apart strooisel?
Strooisel naar keuze, ook dit wordt aan het eind van de maand bij het bedrag opgeteld.
*evt andere dingen.

In de winter krijgen ze een paar winterpenen per dag. Nou ja, vanaf september ongeveer.

-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
Deze kan je zelf regelen, om allemaal tegelijk. Er is een vaste hoefsmid, welke ze dus ook allemaal tegelijk doet, mits je geen ander hebt.

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
Dag en nacht, als je wilt.

-weidegang?
In de zomer van 10 tot half tien, in de winter gemiddeld 3 á 4 uur

-losgooien?
Dit gebeurd gewoon in de bak. Uiteraard voorzien van stroom en goed verlicht.

-grote/kleine kast?
Door de erg kleine omvang, zeg maar, slechts 4 stallen, is er een grote zadelkamer. Hier heb je voldoende ruimte, maar doordat ik erg veel zooi heb, heb ik ook nog een kast erbij. De zadelkamer kan gewoon op slot, en door de goede sfeer iondelring is er ook geen sprake van diefstal o.i.d.
Deze is trouwens ook voorzien van verwarming voor in de winter.

-gezellige sfeer?

Klein, maar supervriendlijk, behulpzaam, gaan echt goed met je paard om, en allemaal even aardig..

-kantine?

Geen, wel een zadelkamer Haha! ook erg gezellig..

-nette toiletten
Je kan gebruik maken van de toiletten van de staleigenaresse, gewoon privé dus.

Verder is het dus een kwestie van oversteken, en je hebt velen kilometers ruiterpad (Den Treek etc.) ter beschikking.
Er zijn veel percelen, dus de keuze om alleen of met meerdere paarden te staan in het land.
Er is een warm en koudwaterafspuitplaats, welke zich binnen bevindt.
Dat wa shet zo ongeveer..

Groetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:41

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
Tinka staat vlakbij Assen (4 km van centrum) bij een boer in pension samen met 4 andere paarden.
-wat betaal je voor de stalling
90 euro per maand
-wat zit daarbij in: (bijv)
Voor die 90 euro heb je de stal, veel land waar je altijd gebruik van kunt maken en een buitenbak. Strooisel (stro) en hooi zit bij de prijs in.
Als je biks of muesli wilt bijvoeren moet je dat zelf kopen.
Als je aangeeft wat je gevoerd wilt hebben wordt dit voor je gedaan.
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
Dierenarts en hoefsmid moet je zelf regelen, stalgenootjes maken hier onderling afspraken over zodat dingen vaak gezamenlijk kunnen.
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
Iedereen heeft een sleutel van stal en kan er dus altijd terecht. Het is een aparte schuur met boxen.
-weidegang?
Ja, in de zomer staan ze dag en nacht op een enorm groot stuk land.
In de winter staan ze overdag in het land en 's nachts op stal.
In overleg kun je ook je paard de hele dag op stal houden als dit nodig is.
-losgooien?
Losgooien is niet nodig omdat ze overdag dus buiten staan maar je kunt altijd gebruik maken van de bak, voor longeren, rijden, noem maar op.
-grote/kleine kast?
Eigen kast, dus grootte hangt van jezelf af.
-gezellige sfeer?
Ja erg gezellig met stalgenootjes.
-kantine?
Nee, geen kantine.
-nette toiletten
Geen toiletten. Maar als je echt nodig moet mag je vast wel even in de boerderij van de stalhouder de wc bezoeken Haha!

Overig: gewoon een nette stal, goede boxen, alles in overleg, als er gehooid wordt helpt iedereen mee zodat er voor de hele winter weer hooi op de zolder ligt. Paarden komen heel veel buiten. En er zijn hele mooie uitrijmogelijkheden. Zodra je het erf afkomt zit je in het bos en bij het water. Op nog geen 10 minuutjes stappen wordt op dit moment een nieuwe manege gebouwd waar ook de rijvereniging gesitueerd wordt, dus ik kan daar dan lessen volgen en wedstrijden rijden. Heb dus geen trailer nodig als ik niet te vaak wedstrijden wil rijden.
Ik vind alles hier ideaal...enige wat hier niet is wat op vorige stal wel was is een binnenbak...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:08

Laui! schreef:
Ik wil graag de volgende dingen van IEDEREEN weten:

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
In utrecht op een rijvereniging

-wat betaal je voor de stalling
211,01 euro, is meer dan anderen omdat Jerai op zaagsel staat, normaal is het geloof ik 197,-- euro

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer?
Nope, zomers: granen en hooi als paard 's nachts op stal staat, als paard dag en nacht in wei staat, wordt bijgevoerd indien nodig. 's Winters 6 keer voeren bestaande uit: hooi/kuilgras, granen en indien je dat wil tegen kostprijs wortels.
*les?
Heb ik in stalprijs meegegenomen, 1x dressuur en 1x springen per week, als je geen les wilt betaal je 7 euro minder stalgeld per maand, privéles 12,50 euro (van gediplomeerd instructrice tot Z-niveau)
*apart strooisel?
Ik sta dus op zaagsel, maar dat is wel duurder.
*evt andere dingen.
Op zondag zelf uitmesten, de rest vd week wordt het gedaan, is op vereniging, dus een paar keer (3 of 4 ofzo) zijn er klusweekenden en je moet helpen met hooi en stro lossen
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
Dierenarts/hoefsmid ben je vrij in, entingen en wormenkuren gaan gezamenlijk en worden tegen kostprijs doorberekend in stalgeld.
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
Openingstijden doordeweeks tot 22.00 uur, in de weekenden tot 20.00 uur, maar er wordt niet echt moeilijk gedaan als het eens een keertje later wordt.
-weidegang?
's zomers keuze uit alleen overdag of dag en nacht, 's winters alleen als land goed is.
-losgooien?
Moet je zelf doen, maar mag altijd, is ook altijd wel gelegenheid voor, alleen als er een ander paard al losstaat moet je overleggen met de eigenaar of jouw paard erbij mag, maar daar wordt eigenlijk nooit moeilijk over gedaan.
-grote/kleine kast?
Ik vindt het een zéér grote kast, ik kan er al mijn zooi in kwijt en dat zegt wel wat
-gezellige sfeer?
Hartstikke, we hebben mensen die echt wedstrijden rijden, gewone recreatieruiters, westernruiters etc. Iedereen helpt elkaar altijd en ik vind dat er weinig geroddeld wordt, verder is het ook niet zo dat er mensen staan die het echt hoog in de bol hebben, of op iemand neerkijken omdat je minder dure spullen / duur paard hebt. Ook laat iedereen elkaar in zijn waarde, het is er wel gezellig qua dat je altijd leuk kan kletsen, maar er zijn niet echt bemoeieals.
-kantine?
Een oude caravan, maar in ieder geval met kacheltje, koffie, thee, wat te lezen en licht.
-nette toiletten
Toilet is oud, maar wel netjes
en ga zo nog maar even door. Wat krijg je voor waar voor je geld? En is het gezellig.
Thanx a lot!


Ik hrb het super naar mijn zin op deze stal, nadeeltjes? We hebben alleen buitenbakken (1 gedraineerde dressuurbak, een paddock om los te gooien/longeren en een niet gedraineerde springbak, waar je ook mag losgooien/longeren, uitrijmogelijkheden zijn minder, maar als je paard verkeersmak is, kan je na even gereden te hebben toch wel leuk rijden, met een paard dat niet verkeersmak is, is het géén aanrader.

Verder worden er weleens leuke dingen georganiseerd bv. paasbrunch, onderlinge wedstrijden, strandritten en buitenritten en is de sfeer echt top.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:49

Keltic staat thuis, maar we hebben zelf ook een extra stal voor pension.
Zo is het bij ons:

-wáár sta je:
Party!! in zeeland, op een boederij in een dorpje, heel erg gezellig.
Het is in onze tuin, goed beveiligd tegen diefstal.

-wat betaal je voor de stalling:
Party!! 40 €


-wat zit daarbij in:
Party!! Stro, hooi, water (electrische waterbak), pavo bix, stroom van de lichten, zovaak naar buiten als je maar wilt, en als je ander voer wilt komt het er ook. Ik wil best uitmesten voor de klant, voor dezelfde prijs. Maar ze doet het altijd zelf.. Haha!


Eigen voer:
Party!! Nee dat krijg je er bij, maar zoals ik al zei: Moet je pony ander voer? Dan komt dat er ook.


*les?
Nee jammergenoeg niet, we zijn heel erg klein. Je mag wel een instructuur inhuren, dan rekenen we dat mee met de stallingskosten

*apart strooisel?
Party!! Ja, je kunt kiezen. Tot nu toe heeft de klant alleen stro gebruikt, gat ook prima.

*evt andere dingen. '
Party!! Voeren word gedaan, meestal komt ze ook heel vaakzelf s'ochtends enz. Ze geeft zelf aan wat haar pony moet hebben en wanneer. Ze mag hem naar buiten doen wanneer ze wil. Oh misschien over het hekwerk, Het is gaas met daarvoor dik stroomdraad, niet van dat enge dunne spul dus, maar echt flink stroomdraad.

-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
Party!! Die bellen wij, maar zit niet bij de stallingkosten inbegrepen.
Hoefsmid, delen we de voorrijkosten, ze gaan altijd te gelijk, behalve als er een ander geval tussen zou komen. DA gaat ook tegelijk, dus delen we ook voorrijkosten.

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
Party!! Heel vrij, je komt maar wanneer je wilt, je hebt de sleutel enz.

-weidegang?
Party!! Jep had ik hiervoor al gezegd, er is ook een paddock btw

-losgooien?
Party!! Ja kan ook.

-grote/kleine kast?
Party!! Grote kast om alles in op te bergen, mag ook bij ons thuis worden neergezet, ze heeft de sleutel ( we zijn namelijk dikke vriendinnen)

-gezellige sfeer?
Party!! Zeker wel hardstikke gezellig, er is een radio in de stal. We hebben altijd erg veel lol. Da paarden zijn echte vriendjes dus hardstikke leuk!

-kantine?
Party!! Hmm soort van ze kan bij ons binnekomen, maar we hebben geen echte bar enz..Beetje onnozel als je maar 2 stallen hebt, om dan een hele kantine te bouwen. Ze kan iig wel drinken e.d gratis van thuis krijgen.

-nette toiletten
Party!! Jep

[/b]

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:57

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid) ONDER ROOK VAN UTRECHT, PENSIONSTALLING
-wat betaal je voor de stalling EURO 325
-wat zit daarbij in: (bijv) VOEREN + GEBRUIK FAC.
*eigen voer?
*les?
*apart strooisel?
*evt andere dingen.
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed. DIE BEL JE ZELF Verward
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen? HEEL VRIJ BINNEN OPENINGSTIJDEN = TOT 10 UUR 'S AVONDS EN IN HET WEEKEND TOT 7 UUR
-weidegang? ZOMERS
-losgooien? NU NOG WEL MAAR NIET MEER IN DE NOG AAN TE LEGGEN AGTERBERG BINNENBAK
-grote/kleine kast? GROOT (2 ZADELS)
-gezellige sfeer? YEP!
-kantine? YEP
-nette toiletten JOAAAH
en ga zo nog maar even door. Wat krijg je voor waar voor je geld? En is het gezellig. MOOIE ALL WEATHER BUITENBAK MET SPRINGTUIN, ALL WEATHER LONGEERBAK, ZOMERWEIDE, STAPMOLEN, GOEDE UITRIJDMOGELIJKHEDEN, STRAKS GOEDE BINNENBAK, GOED VOER (SPORTBROK), ZELF MESTEN
Thanx a lot!
GRAAG GEDAAN.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:12

jongens, dit is 1 1/2 jaar oud, weet niet of Laui hier nog op zit te wachten.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:57

-wáár sta je --- Ik sta in Eemdijk, tussen baarn en bunschoten in. Op een kleine prive-pensionstal.
-wat betaal je voor de stalling---- Ik betaal 215 euro per maand
-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? ---- Er word gevoerd, je hoeft geen voer zelf te kopen
*les? ---- Nee, dat komt er apart bij
*apart strooisel? ------- Hij staat op zaagsel/mot
*evt andere dingen. -
hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed. --- komen voor eigen kosten, ze bellen eventueel wel de DA als je paard ziek is en jij niet te bereiken ben, maar daar teken je voordat je op stal komt iets voor.
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen? Heel vrij, van 'sochtends 8.00 tot s'avonds een uur of 22.00.
-weidegang? Ja, in de zomer elke dag ,soms ook s'nachts, in de winter staan ze in de buitenbak in groepjes.
-losgooien? Dat mag altijd, mits er niemand in de bak rijdt ( soms doen we het wel eens in overleg als er iemand aan het rijden is)
-grote/kleine kast? Een kleine kast maar hij is wel heel diep, ik kan er alles in kwijt!
-gezellige sfeer? Ja, juist omdat het zo klein is heb je eigenlijk met iedereen contact. De sfeer is altijd gezellig en als je hulp nodig hebt, is er altijd wel iemand die je wilt helpen.
-kantine? --- Neej, er is geen kantine, Wel een hoekje met stoelen en een koffiezetapparaat en limonade enzo. Iedereen neemt zelf eigenlijk wat mee om het aan te vullen.
nette toiletten Ja, de toiletten zijn in het huis van de eigenaar, je kan eigenlijk alleen naar de toilet als ze thuis zijn, maar dat zijn ze altijd wel!

Ik sta hier nu bijna een half jaar. Bram is er ontzettend opgeknapt. Ze kijken ook naar het paard induvidueel. Bram stond tussen de ruinen dat niet goed ging, toen tussen de merrie's. Dat ging ook niet, toen mocht hij tussen de kleintjes. De pony's en een veulen. Dat ging echt super! Als hij ziek is halen ze de DA erbij. Superstal!