Steffi van der Laarse is voor Evita geweest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Steffi van der Laarse is voor Evita geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 22:26

Vandaag is Steffi van der Laarse bij Evita geweest. Ze kwam voor twee andere paarden bij ons op stal en ik wou Evita ook erg graag een keertje laten controleren. Evita heeft vorig jaar meerdere vage klachten gehad met haar benen en is gewoon erg snel geirriteerd en soms sjaggerijnig op stal.. iets wat toch niet helemaal bij haar karakter past aangezien het verder een hele enthousiaste en lieve pony is.
Steffi heeft eerst met een soort pinnetje gezocht op welke punten Evita gevoelig reageerde, op haar rug reageerde ze erg sterk op het “acupunctuurpunt” van de lever en een beetje op de milt. Ook reageerde ze op de punten die staan voor de voorbenen (kogel), zowel links als rechts. Ik mocht even heen en weer stappen en draven zodat Steffi Evita haar bewegingen kon zien. Voor de zekerheid heeft Steffi nog 2 buigproeven gedaan aan allebei de voorbenen en ze waren beide positief, Evita kreupelde net iets te lang. Waarschijnlijk zijn dit beginnende slijtage/artroseklachten, volgens Steffi helemaal niet vreemd voor een pony van 17/18 jaar. Ik had hier zelf al wel een vermoeden van trouwens, zeker met koud weer wanneer ze net van stal komt is ze gewoon erg stijf en moet ze nog een beetje op gang komen. Ik moet Evita gewoon lekker in beweging houden en in de wintermaanden glucosamine complex geven om haar gewrichten zo goed mogelijk te houden.
Steffi heeft Evita nog verder nagekeken, haar bekken stond zo goed als recht en haar spieren waren allemaal goed los. Alleen aan de linkerkant van haar onderrug had ze een kleine blokkade, die ze heeft los gemaakt. Ook kreeg Evita nog een paar acupunctuurnaalden (wat ze heerlijk vond! Clown ) en heeft Steffi haar doorgemeten, waarbij weer haar lever naar voren kwam. Zeer waarschijnlijk heeft haar geirriteerde gedrag hiermee te maken, omdat dat in verband staat met de lever. Ook zijn zo haar dunne mest van het gras en gevoeligheid voor hoefbevangenheid te verklaren. Evita heeft druppels gekregen voor de lever, ik hoop dat dit gaat helpen!! Verder hoefde ik me van Steffi niet echt ongerust te maken hier over, ze is verder gewoon kerngezond Lachen Ze vond Evita een erg leuke pony
Ik ben blij dat ik Steffi heb laten komen, ik heb er echt wel vertrouwen in Ja ze was heel rustig en lief voor Evita.

xMarieke

Re: Steffi van der Laarse is voor Evita geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:53

Fijn dat we weet wat t is.
(Ff voor de rest Steffi was vandaag ook voor mijn verzorgpaard geweest.)
Ben ook echt blij dat we weten wat er met Ko aan de hand is.

Irene binnenkort huppelt Evita weer met een glimlach haar stal uit Ja

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:10

Wel fijn dat je nu weet wat de oorzaak is van alles.
Wat doen die druppeltjes nu met haar lever?

Hopelijk blijft het hierbij!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:11

Fijn dat het allemaal duidelijk is geworden. En een beetje artrose op die leeftijd? Mijn oma loopt ook niet meer helemaal soepel, maar is verder ook kerngezond.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:22

Fijn voor je pony dat ze toch met wat positieve ondersteuning, ap , en de druppels verder komt!

Beterschap!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:01

Heeee klinkt erg goed allemaal. Wij zitten zelf ook nog altijd met Gracy en dit klinkt ook erg goed! Lachen