Vanaf 1 januari start ik Ameretto verder bij de paarden. We gaan ons dan voornamelijk richten op SGW en springen! Heb nu al zin in het voorjaar!

Maar goed, ik zal jullie niet langer ophouden en ff right to the point komen.
In totaal hebben we 4 dagen moeten starten. Ik zal het per dag 'even' vertellen.
Dag 1 - klassiek parcours
Deze dag had ik maar liefst 3 grooms!
Mijn vader als chauffeur, Karin als verzorger en Joost (Death_Squad) als 'coach'

Joost was een beetje moe en kon zijn bedje niet goed uitkomen (hij lag waarschijnlijk nog letterlijk en figuurlijk te snurken

Ben toen vast begonnen met Ameretto losrijden en na ongeveer 20 minuutjes was Joost er!
Hij heeft me toen even geholpen met wat sprongetjes. Dat ging niet helemaal lekker. (Afgelopen zondag zijn we met losrijden in een oxer geknald en moest een halve minuut erna de ring in. Dat was niet zo'n succes, maar toen heeft Joost in 5 minuten tussen de eerste en tweede manche mij en Ameretto het vertrouwen weer teruggegeven! - Thanks Joost!

Uiteindelijk sprong Ameretto alles weer op het voorterrein en toen mocht ik dus het parcours in.
Er was best pittig gebouwd. Technisch en flink aan de maat.
Op hindernis 1 een stop. Ik had geen vertrouwen in mezelf en Ameretto vertrouwt op dit moment heel erg op mij. Maar na opnieuw aangereden te hebben ging het super!
Hij sprong lekker z'n rondje en we hadden alleen 2 pechbalkjes. Zelfs de driesprong ging goed!
Resultaat: 4e.
Uiteindelijk zelfs nog door Joost in z'n mooie gele paardenvrachtwagen naar huis gebracht! Die wagen is echt gaaf!

Je had die lui hier in Rijssen moeten zien kijken. Waarderen ze hier niet zo erg op 2e kerstdag...

Dag 2 - Jacht parcours
Vandaag was onze Joost

Mijn zus heeft me weer lekker geholpen met zadelen en losspringen.
Vandaag sprong hij erg lekker, trok zelfs op de sprongen! Goed teken, na zondag!
Het parcours was heel technisch neergezet, je kon veel binnendoor, maar daardoor weer veel kans op balkjes.
Toch geprobeerd overal binnendoor te gaan. Had de 2e basistijd, alleen 2 balkjes. Was ik heel tevreden mee! Hij liep erg lekker dit parcours. Het fijnste parcours van de 4, bleek achteraf

Resultaat: 3e!!
Dag 3 - Progressief parcours
Vandaag was ik alleen met mijn pappie! Hij heeft mij heel goeg geholpen met zadelen en heeft me weer trouw gefilmd! (zo fijn om elke rit terug te zien op video!)
Vandaag verliep niet zo soepel als het had gemoeten.
Ik zat er nog maar net op, of kreeg een keiharde klap recht tegen mijn knie door een ander pony!

Alles werd zwart voor mijn ogen en ik dacht ff dat ik flauw ging vallen, zo pijn deed het!
Ben toen ff naar de EHBO gebracht, daar bleek dat het niet gebroken was, alleen gekneusd. Ze hebben er toen een nat verband omheen gedaan dat de zwelling zou tegenhouden.
Toen mijn rijbroek er weer over en mijn laars kon nog net worden dichtgeritst, zo dik was het!
Met losrijden ongelooflijk veel pijn gevoeld, maar eenmaal in de ring er niet meer aangedacht en me geconcentreerd op het parcours.
Hij liep erg lekker voor mijn gevoel. Hij vertrouwde niet alleen op mij, maar ook op zichzelf!
Alleen jammer dat ik een lijntje op 4 wilde rijden, maar dat net te ruim was en de 5e galoppas er niet meer bij kon. Toen hadden we een stop en balk en bij hindernis 9 was ik niet helemaal zeker en toen weer een stop.
Die laatste stop heeft me de 2e plaats en 60 piek gekost!!!

Resultaat: 3e!!!
En toen: WE MOCHTEN DOOR NAAR DE FINALE OP ZATERDAG!!!!

Vandaag een erg stijve en dikke knie, maar ik mocht niet klagen, want we zaten immers in de finale!

In de finale zaten 20 D's en 3 E's, waarvan ik er eentje was.
Ik moest als eerste in de E. Er stond een erg pittig parcours en er waren van de 20 D's maar 7 foutlozen. Er werden heel veel balkjes gereden!
Ameretto was deze keer erg sterk in z'n mond en luisterde niet naar mijn binnenbeen op rechts. Elke keer trappen enzo. Heel irritant.
Ik had een balk op 2 doordat ik zelf niet zorgvuldig aanreed en op 9 hadden we een stop omdat we niet uitkwamen voor dat best wel grote en brede 'kasteel'. De 2e keer reed ik hem heel zeker aan en ging het ook goed. De driesprong ging ook weer heel lekker.
Ik was dus niet foutloos en zat dus niet in de barrage, maar uiteindelijk waren we van de categorie E nog 2e over het hele concours!

Ben echt heel trots op Ameretto dat ie het gewoon 4 dagen lang heeft volgehouden op zo'n groot concours! Het was best pittig en vond het dan ook heel knap dat hij het zo goed deed ondanks dat 'ongelukje' in Heeten!

Deze knollie doe ik lekker nog niet weg en ga er samen met hem een mooi jaar van maken bij de paarden!