Kies je voor wat je mooi vindt of wat goed voor je paard is?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:14

Voor mij geldt een combinatie daarvan: Ik rijd met een gecombineerde neusriem, dit is gewoon prettig rijden en heeft geen extreem harde inwerking en hier rijd ik al mijn hele leven mee. Aan de andere kant, mijn oog wil ook wat en kies ik dus ook voor een mooi uitziend hoofdstel wat goed bij het hoofd van mijn paard past. Ik vind het belangrijk dat mijn paard er behoorlijk bijloopt.
Maar wat jij al zei, ik heb her en der ook al mensen horen spreken dat ze een nieuwe 'Kieffer Mexican' hadden, want dat vonden ze zo mooi Verward . In dat geval denk ik, er zijn zat mooie hoofdstellen die beter bij een paard passen dan één of ander populair ding, kijk eerst naar het paard en maak dan de keuze.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:33

idd, als je bokt moet geloven dan heeft iedereen ''rijdt iedereen zo'n beetje op Anky-niveau, hebben alle Bokt-paarden een mondje als boter etc etc. ''

Mij zul je nooit horen zeggen dat ik een zachte hand heb en niet zaag want mijn hand is echt niet zo zacht en ik ben ook een behoorlijke handenkloter!

Ik kies toch echt wel wat ik mooi vind alleen moet het niet zo iets stom zijn als een mexicaanse neusriem nemen omdat dat er zo mooi uitziet. Het gaat me dan meer om kleuren en modellen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:34

Mooi voorbeeldje:
Ik had altijd Eskadron peesbeschermers voor mijn paard. Vond (vind!) ze mooi en zitten goed. Helaas heeft ze er plekken van gekregen en liggen die dingen nu in de kast. Nu moet ik het met TE lelijke beenbeschermers doen, maar die verder niet schuren ofzo.

Een hoofdstel zoek ik ook uit omdat ik um mooi vind. Maar dan kijk ik niet naar wat voor neusriem eraan hangt, maar naar leerkwaliteit. Ik heb ook een tijd met een lage neusriem gereden, nu weer met gecombineerde neusriem, vond beide wel mooi eigenlijk.

Tsja, dan kan ik nog naar de dekens... Mijn paard heeft momenteel zo'n Rambo WUG op... zit echt ontzettend mooi, maar waarom dat ding in godsnaam fel PAARS moet zijn.... Ik vind die deken dus niet mooi, maar is wel functioneel.

En zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan met een hoop dingen.... Een hoop goede dingen zijn vaak ook mooi, maar dat gaat niet altijd op en het moet gewoon passen. Functionaliteit op 1 bij mij, het mooie op 2 Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:40

Ik vind die paarse rambo wug dus echt geweldig qua kleur, maar mijn paard hield onderop geen manen over....ik heb nu de rambo turnout quilted, die is rood en groen...vind ik juist minder mooie kleur.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:42

*LOL* grappig onderwerp, jammer dat de mensen waarvoor het geld er niet op zullen reageren denk ik Haha!
Ik ga voor mooi! Maar dan wel NAdat ik uitgedokterd heb wat voor Isolda het beste is.
Neem even het neusriemenvoorbeeldje, eerst bedenk ik wat voor neusriem het beste zal zijn, leen evt. eentje als het kan en vervolgens ga ik naar de winkel en koop daar de MOOISTE.
Maar dat is logisch toch? Voor mij gelukkig wel!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:57

ik kijk altijd eerst of het nuttig en practisch is, dan naar de prijs en dan pas kies ik het mooie..."

Ik rij voor me lol en niet voor "het publiek"

Maargoed kijk bij een halster en een dekje enzo kijk ik wel naar de kleu, maar eerst zoek ik de stapel met het soort wat ik zoek, en dan pas de kleur!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 23:08

haha was ik maar op anky nivo dan bracht mijn hobby nog wat op...
maarja nou mag ik nog wat aan klungelen want ik ben nog geen anky Party!!

Tja wat is beter voor het paard een africhtingsneusriem laat het bit mooi stil in de mond liggen.. maar om nou te zeggen met een gecombineerde wapperd het alle kanten uit nee niet echt.
De gecombineerde vind ik mooier dus was de keuze snel gemaakt (die wil ik haha)

Peesbeschermers ook Ik vind die gladde met riempjes zo onwijs mooi maar weet ook dat er met regelmaat paarden met plekjes van die rondlopen.. Dus helaas voor de iets minder mooie (maar wel duurder) Eskadron gegaan maar die schuren teminste niet ookal ga je door bagger etc heen.

zelfde als Singels ik vind leer heel mooi maar ben nou eenmaal niet zo'n poetser en dus ben ik voor die zachte singel gegaan maar wel weer de mooiste uitgezocht *LOL*

Tja ik rijd met gelpad omdat mijn zadel met regelmaat op andere paarden ligt of het echt helpt... tja het zadel is niet op maat voor het paard gemaakt en elk zadel ligt anders ik probeer het op te vullen met een gelpad zou het schadelijk zijn?
ach denk het niet..
Ik vind een s&T hoofdstel om te kwijlen maar voorliopig niet nodig ik hang 'm er dus niet in om ff op te geilen.. komt nog wel ooit zal ik 'm erin hangen omdat ik echt Z mag starten.. wedden dat ik 'm dan nog gaver vind Lachen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 23:39

jantina schreef:
*LOL* grappig onderwerp, jammer dat de mensen waarvoor het geld er niet op zullen reageren denk ik Haha!




dit onderwerp gaat mede over mij omdat ik ook een mexicaanse neuriem gebruikster ben... en ik heb al gereageerd dus......
maar verder ben ik absoluut geen anky of iets dergelijk.... en ook ik kan af en toe redelijk hard met mijn handen zijn.... maar queen helpt me dan gelijk door met haar hoofd strak in de lucht gaan lopen en dan weet ik gelijk dat ik moet ontspannen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:36

Ik koop van wat ik nodig heb wel wat ik het mooiste vind. Maar toen Bolivia deze zomer allemaal schuurplekken op haar hoofd had van haar mooie, dure gecombineerde aansnoerneusriem, ben ik meteen weer met mijn goedkope (45 piek) hoofdtsel met lage neusriem gaan rijden.

Ik vond het echt niet mooi, maar het werkte wel. En nu ligt dat mooie hoofdstel ergens opgeborgen en heb ik een Kieffer gekocht met een zachte binnenkant. Gaat super.

Ik rijd bijvoorbeeld ook met molton dekjes, echt niet mooi, maar wel perfect voor Bolivia want het zadel past goed en als ik zonder dekje rijd dan voel ik haar gewoon vrijer bewegen. Aangezien dat wel erg slecht is voor je zadel, rijd ik nu met deze dunne moltondekjes.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 12:32

ik rij niet op anky-niveau, helaas niet Knipoog maar je mag me toch wel geloven hoor sonja
ik rij met een lage neusriem, omdat die bij het hoofdstel zat wat ik erbij kreeg/kocht. hij loopt er goed mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:08

Je hoort mij niet zeggen dat ik mensen van minder niveau niet geloof hoor Spirit *LOL* maar als je zo eens wat rondleest op Bokt, is Anky maar een beginner *LOL* de meesten hier rijden veel beter, hebben geen problemen met hun paard, worden nooit onterecht boos op hun dieren, kopen alleen het allerbeste van het beste en zijn eigenlijk gewoon de meest fantastische ruiters en paardenbaasjes die je je maar voor kunt stellen. De Penny is er niks bij *LOL* Het enige dat ik nog mis is iemand die een shetlander wint bij een prijsvraag op de cornflakes en er Olympisch Kampioen mee wordt.... (maar die zal ook nog wel eens inloggen hier *LOL* ) Oh ja en altijd keurig een cap op en wandelaars in stap passeren. Nooit schelden op loslopende honden ook (behalve Steef dan, die geeft gewoon eerlijk toe dat 'ie ze verrot scheldt Lovers )

Dus vandaar dat ik me afvraag wat die Mexicaanse neusriemen hier nou toch te zoeken hebben.... Gewoon mooi, dus niet aan het belang van de pony denken, of nodig... Verward

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:23

oh, maar ik heb wel eens gescholden op een wandelaar hoor, die zijn hond niet bij zich kon houden.
Ik rijd ook regelmatig op een stuk waar geen paarden mogen komen, Maar ja dan moeten ze het ruiterpad maar rijdbaar houden. Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:41

dus met andere woorden ik rij met een mexicaanse neusriem en nou denk ik niet aan mijn paard???
ik denk juist aan ons beide.. als ik dat ding niet om zou hebben zou ik binnen de korste keren ergens midden in een hindernis liggen of iets dergelijks..... anders gaat die veels te hard en diet die zijn mond open.. met deze neusriem doet hij dat niet. en ik heb het al eerder gezegd heb hem alleen met springen om

en ook ik scheld op voorbij gangers die niet vaart kunnen minderen met auto's enz..... en ja op de weg heb ik wel een cap op altijd! in de bak of in de wei wil ik nog weleens vergeten maar nooit op de weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:31

Past die schoen jou wel Ingrid? Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:46

Hahahaha, ik weet niet wie die ruiters zijn hoor waar je het over hebt Sonja *LOL*

Ik rij wel altijd met cap buiten, maar in de bak alleen als ik denk dat hij fris is en ik een paar sprongetjes opzij kan verwachten, of als ik mijn hoofd graag droog en warm hou Lachen
Met springen is het wel de bedoeling een cap te dragen, op dit moment springen we nog niet.

Verder denk ik dat er bokkers zijn, zoals ik, die hun akkefietjes met hun paard niet op bokt zetten, antwoorden niet op internet zoeken maar gewoon tijdens hun les of bij hun zelf te rade gaan (eventueel een clinic bezoeken).

Dat er bokkers zijn waarbij het altijd even geweldig gaat...
misschien ligt dat aan de definitie van geweldig?
En als dat wel zo is, dan is dat toch geweldig Knipoog niet dan??

En wat betreft Anky..... hmmmmm, hahahaha, daar kan ik niet eens een serieus antwoord op geven *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:02

zoals vaak gezegd rij ik niet met een cap. ja foei ik weet het.

Maar ik scheld idd nooit op wandelaars.
Ben in het algemeen niet zo'n scheld figuur. Behalve als ik iets uit men handen laat vallen Haha!
En ga ze ook in stap voorbij
Verder is kawa zijn mondje als boter.
Soms wel eens als te zachte boter ook weer niet handig dus.
En zover ik weet ben ik nog nooit onterecht boos geweest op een paard.
En ik koop dingen waarvan ik denk dat ze fijn voor Kawa zijn.

Ben ik nu Schijnheilig of geloof je me niet.
Ik ben gewoon een braaf meisje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-01 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:38

Idd Sonja, ik verbaas me ook altijd over de braafheid van iedereen op Bokt en ik moet je zeggen dat ik er ook niet al te veel van geloof.

Waarschijnlijk ben ik dan 1 van de weinigen die zonder cap rijdt en ontzettend kwaad op zijn knol kan worden maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Hij heeft echter wel een zacht mondje want als ik hem ten onrechte een ruk in zijn mond geef, staat hij meteen op zijn achterbenen. Dan heb je dat snel afgeleerd ..... (totdat je weer eens heeeeel erg boos wordt)

Ik koop wel spullen die ik mooi vind, maar ze moeten vooral doelmatig zijn en liefst niet te duur.
Ik vind een Mexicaanse neusriem, nog afgezien van de werking, trouwens erg lelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:51

ow nog ff vermelden.
Ik geef kawa (of andere paarden) wel op zen mieter hoor en als het moet ook hard.
maar er werd gevraagd of je een paard ooit onterecht hebt gestraft. En dat denk ik niet.

En zoals tig topics hierboven al gezegt. kijk ik eerst wat ik moet hebben en dan wel zeker naar de kleur.

moest ik nog ff bijvoegen Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:00

ik kies wat goed is... ik ga geen neusriem kopen om dat het mooi is, het moet eenmaal op je paard een juiste inwerking hebben.
alhoewel ik smelt bij een hoge neusriem Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:05

Spullen die echt moeten passen koop ik niet op uiterlijk. Gister bijvoorbeeld een wollen deken gekcoht met hals. Oerlelijk, met een gouden biesje eromheen, maar boeien....!
Hij past goed en is lekker warm en da's het belangrijkste.
Het soort dingen als dekjes en bandages koop ik met het oog op kwaliteit en of ze voor het paard goed zijn. Het is natuurlijk mooi meegenomen als het er nog leuk uitziet ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:45

Hoi Sonja, grappig topic dit.
Om eerlijk te zijn zul je mij nooit met een mexicaanse neusriem zien, ik zou me doodschamen en ik hoop ook echt dat ik m nooit nodig zal hebben.

Onlangs was mijn paard druk op weg om te onderzoeken wat je allemaal met je tong kunt doen etc. Om die slimmerik de pas af te snijden op zijn queste, heb ik K&K scholingsbit aangeschaft, na flink wat beraad en onderzoek. De werking van het bit kende ik overigens wel en ik wist dus ook hoe ik ermee om moest gaan. Na 3 dagen ermee te rijden, was de boodschap voor mijn paard duidelijk, hij had het begrepen. Dat bit (200,=) hangt dus weer in de kast en nu rij ik weer met mijn ouwe trouwe bitje. Het hele probleem is nu uit de wereld en hij loopt nu weer lekker. Dergelijke periodes heeft ie wel vaker hoor, dan wil ie opeens geen dressuurpaard te meer zijn Lachen. Zijn boodschap aan mij is duidelijk en die neem ik ter harte en hij krijgt van mij een boodschap terug. Uiteindelijk worden we het altijd eens.

Wat de overige spullen betreft, kies ik altijd eerst voor functionaliteit en als ik mag kiezen tussen mooi en minder mooi, dan wordt het toch het mooist voor zover de beurs het toelaat. Geen overdreven dekens voor mijn paard dus, gewoon dekens die warm genoeg zijn en heel blijven.
Vwb de beenbescherming koop ik nooit meer iets met ringetjes of gespjes, dat heeft ooit voor wonden gezorgd namelijk.

Uiteraard heeft mijn paard ook een snobby halster en een snobby hoofdstel, maar die zitten m heus wel fijn.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:51

Haha sonja, maar als je echt zou willen weten hoe vaak ik scheld, dat ik mijn paard weer eens een flinke opdonder heb gegeven en dat het rijden vaak gewoon kl*te gaat, dan zou het hier volstaan met topics van mij! Haha! Ach ja, voor iedereen is het toch ook veel leuker om te vertellen over hun allerliefste beest, hoe braaf die wel niet was vandaag met rijden enz. Maar wees gerust, bij mij gaat er geen week voorbij dat ik mij weer eens gruwelijk erger aan één of ander vierpotig dier die niet doet wat ik wil Haha! Gelukkig maar, volgens mij zijn dat zeer gezonde situaties.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:32

Ik wil niet schijnheilig overkomen ofzo, en ik ben óók niet perfect......maar het zou niet eens in m'n hoofd opkomen een mexicaanse neusriem om te knopen omdat dat toevallig zo mooi staat? Verward Volgens mij, als je de werking kent van verschillende neusriemen, dan doe je dat toch niet?
Ik heb eens een andere neusriem gekocht dan oorspronkelijk bij m'n hoofdstel zat (dat gaat al een jaartje of zeven mee:-)), gewoon een gecombineerde maar dan een brede (met toevallig een aansnoersluiting), omdat ze een wondje op haar neus kreeg van die smalle (die zat echt niet te strak)......maar dan wel zwart onderlegd, want die grote witte randen vind ik zo lelijk.....zo ben ik dan ook wel weer Haha!
En ik wil ook dekjes bijpassend bij m'n rijbroeken hebben enzo, maar functionaliteit gaat voor.
Je gaat toch ook niet met een slof rijden omdat je dat zo cool vind? (hoop ik)

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:31

nou ik koop dus wat goed voor haar is
maar wat ze ook al zeiden ik vind een hoge neusriem echt mooi maar ja ddaar heb ik nog nooit mee gereden

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:57

Hoi,

Ik bedoelde in de topic "welk hoofdstel zou jij het liefste willen?" welk hoofdstel je het mooiste vindt, je hoeft deze dus niet te hebben!!!!!!!