Ik heb Gabber 2,5 jaar geleden gekregen en hij is toen vanzelfsprekend naar de manege gegaan waar ik heb leren rijden. Ik reed daar toen 4 jaar. Ik heb daar op een bepaalde manier leren rijden maar dat bleek niet de goede manier voor Gabber te zijn.
Gabber heeft daar een jaar gestaan, en in dat jaar heb ik dus Gabber op een voor hem verkeerde manier gereden. Hierdoor heeft hij erg last van zijn rug gekregen en was dus vaak kreupel. Ik heb van de 12 maanden dat hij daar stond 4 maanden kunnen rijden, voor de rest was hij dus kreupel.
Een vage kennis van mij is toen bij Gabber komen kijken en die stelde vast dat hij erg last van zijn rug had. Gabber is daar in eerste instantie voor een maand heengegaan en is door hem gereden. Hij staat daar nu dus 1,5 jaar en is in die tijd nog nooit kreupel geweest. Ik heb daar op een andere manier leren rijden en Gabber is totaal veranderd.

Vraag: Hebben jullie ook wel eens iets "verkeerds" gedaan met jullie paarden en wat uiteindelijk weer helemaal goed is gekomen?