Heel veel GOED nieuws voor Quentin (2e x Steffi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Heel veel GOED nieuws voor Quentin (2e x Steffi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:05

ik ben zooooooo blij Hyper!

Vanmorgen kwam Steffi vd Laarse ( http://www.steffivanderlaarse.nl ) voor de 2e keer bij Quentin, dit ivm de diagnose ataxie die er in Utrecht was gesteld bij Quentin, na ruim 2,5 jaar van tobben en problemen.
Ik kon me niet in die diagnose vinden, net zoals mijn eigen DA dat ook niet kon, dus heb ik Steffi erbij gehaald

Zij kwam tot de conclusie dat zijn bekken al langer scheefstaat, waardoor hij anders is gaan lopen en er vanalles scheef is gaan staan, waardoor hij dus ook erg verkrampte in zn rug, hij had altijd harde rugspieren ondanks fysio en alles, ook scheve heup, scheve ruggenwervels, is met lichte O-benen gaan staa achter etc etc
maarja ik maar doorrijden want alle DA's zeiden alsmaar dat er nix aan de hand was, dus hij is steeds moeilijker gaan lopen om zonder pijn te kunnen doen wat ik van hem vroeg. OOk kreeg hij coördinatiestoornissen achter, wat Utrecht dus op ataxie gooide, en RA kwam moeilijk mee, maar dat was bijzaak had utrecht gezegd en moeilijk te onderzoeken ivm de ataxie.

Na de 1e behandeling van Steffi knapte Q al heel erg op, zn rugspieren zijn lekker soepel, rechtsachter komt weer lekker mee, kramptrekken is verminderd, en ik mocht alleen maar buitenrijden vooral in stap&galop dus ja ik wist niet precies hoe erg hij vooruit was gegaan, wel kreeg hij veel praatjes en was hij lekker soepel

Vandaag was Steffi er weer en zo was helemaal blij om te zien hoe goed Q in zn vel zit, zoveel beter dan de vorige keer, en dat zelfs zonder supplementen oid
ze heeft hem weer behandeld dmv acupunctuur en zn bekken nog iets rechter gezet, verder heel zn lichaam doorgemeten en nagekeken of er ergens een blokkade zat.
Hij reageerde op 3 punten heel sterk, toen vroeg ze of het een luchtzuiger isk ja idd dat is ie vooral als ie stress heeft staat ie alsmaar op zn voerbak lucht te zuigen. die 3 punten hangen samen me de maag, na de behandeling ging ze die puntne nog een keer langs: geen reactie!
zn maag is geirriteerd, wrsch door stress en door de pijn, hij is na de 1e behandeling minder gaan luchtzuigen, en nu hopenlijk nog minder!

Daarnna heeft ze nog ff gekeken hoe hij liep, zowel voor als na de behandeling dus, e ze was supertevreden en helemaal blij en ik was helemaal blij en Q vond alles al helemaal geweldig, behalve een spuit in zn rug net achter t plek waar hij de vorige keer was ingespoten, daar was hij erg gevoelig en daar komt het verergerde kramptrekken ook vandaan, dus ben benieuwd of hij op deze spuit net zo goed reageerd als op de vorige want van die ene inspuiting is z rug nogsteeds vrij van pijn&kramp

en toen zei ze, dat hij dus zo sterk was verbeterd meer da ze had durven hopen, dat ik weer in de bak mag gaan rijden, en als er geen gekke dingen gebeuren zoals vallen in de wei of vastliggen op stal oid de kans groot is dat we weer op ons oude niveau kunnen gaan rijden.
wel alles met beleid opbouwen en goed luisteren naar wat hij aangeeft en niet over zn grens heengaan, maar ze ziet het heel positief in voor de toekomst, meer dan ze de vorige keer dacht!

over 2 maandne is ze er weer, en ik ben zooooo blij! ik merkte wel dat Q erg was veranderd, anderen zagen het ook aan hem, maar ik ben erg voorzichtig met heel positief zijn, maar nu ben ik heel blij, en zelfs al komen we niet meer op ons oude niveau terug, dan is hij alsnog een erg tevreden recreatiepaard, want hij is zoveel verbeted en heeft overal zoveel meer plezier in!

Ook heb ik gister voor t eerst sinds heel erg lang op mn (ook al afgekeurde) pony gereden, en dat ging ook supergoed dus ondanks alle andere problemen ben ik zooooooo blij *LOL* Go jij! Go jij!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:07

Ssoooow Rens, das nog eens goed nieuws! SUPER! ben echt heel blij voor je!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:08

Wat fijn dat er vooruitgang in zit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:11

Dat klinkt super

En bij alle rotdingen van de laatste tijd mocht dat ook wel
Echt geweldig!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:14

Super!! echt fijn! nou nog even volhouden!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:14

Dat is nog eens VOORUITGANG !
Super voor je zeg!
je houdt ons op de hoogte he

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:18

zo super he!! en nu hopen dat t zo goed blijft gaan, maar dat heb je wel verdiend OK dan!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:19

He super zeg!
Gefeliciteerd hoor, dat mag toch wel he na zulk goed nieuws Haha!

Britney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:20

Wat een super goed nieuws, daar heb je langs op moeten wachten. Go jij! Go jij!
Heel veel plezier met al het goeds dat nog gaat komen..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:23

Super voor je!
Zou toch gaaf zijn als je er weer lekker op kan rijden! Jullie zijn zo'n leuke combi samen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:26

Toch nog een flinke lichtpunt in al de ellende van de laatste tijd. Hopelijk blijft hij verbeteren!!! Succes en sterkte!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:45

Super!!!! Ik hoop dat het weer 100% goed komt!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:47

Wauw!!Geweldig !!

Gefeliciteerd !! OK dan!
Echt geweldig dat je nog niet zo heel lang geleden een afgekeurd paard had en dat je nu ineens weer vanalles kan gaan doen. Echt leuk voor jullie ! Geniet er maar van Knipoog

Ik heb weer wat meer hoop voor Chinouc nu
Zij is ook wel veranderd na de behandeling. Ze is zo mogelijk nog liever en braver geworden. Ze is ook wat relaxter en rustiger.
Ik hoop dat ik binnenkort nog beter nieuws kan vertellen.

Groetjes
Janneke

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:50

Jeetje wat fijn. Eindelijk gaat voor jou (en voor je paarden) het zonnetje weer schijnen. Super OK dan!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:45

goed nieuws joh ! Hopen dat het in deze stijgende lijn door blijft gaan !

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:48

Super voor je Renske.

Is hij nu wel al afgekeurd voor de verzekering eigenlijk?
(ik vraag dit omdat als hij weer op het oude niveau komt, je wellicht weer kan gaan starten, heb je dit dan al met de verzekering geregeld?)

Maar verder, super!! OK dan!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:02

Super gaaf man!

jeetje echt onvoorstelbaar... Hoe is het met je boosheid op "die mensen uit utrecht"? vorige keer was je best wel over de zeik over dacht ik.. en dat zou ik eigenlijk zelf ook zijn!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:10

@Corine, als ik merk dat Q het werk weer aankan, en hij dus meerdere keren per week in de bak op niveau kan rijden, wil ik idd proberen of ik het met de verzekering kan regelen of ik hem weer mag gaan starten. maar dat ligt in de verre toekomst, eerst maar eens 1x per week een clublesje meerijden!

@silviabol, ik ben nogsteeds erg boos op alle dierenartsen die de afgelopen 2,5 jaar mn paard meerdere malen hebben onderzocht en nooit iets hebbe gevonden wat fout zat, en utrecht heeft menaar huis gestuurd met min of meer een 'doodvonnis' voor mn paard, terwijl het dus geen ataxie is, en het met de juiste diagnose het nooit zo erg had hoeven worden....dat laatste kan utrecht nix aan doen, dat komt door ale voorgaande dierenartsen...

voorlopig ben ik vooral heel erg blij dat het zo goed gaat met hem, al het andere is voorlopig even bijzaak!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:24

Renske geweldig!

Jiuj snapt nu waarom ik alleen nog maar bij Rodinde (en in jouw geval Steffi) wil komen voor onduidelijk problemen (vage kreupelheden, licht staken etc). De andere DA's die ik ken kijken IMO te veel naar een individueel probleem en niet naar het hele paard!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:35

Renske volgens mij mag je je paard gewoon starten hoor, er staat nergens dat je met een door de verzekering afgekeurd paard geen wedstrijden mag rijden.

Je kan hem alleen niet opnieuw als wedstrijdpaard zomaar verzekeren!

Fijn dat je zo volgehouden hebt en op je gevoel bent blijven afgaan.

Bij Fab is het ook zo gegaan, maar dan andersom, ik bleef steeds maar wat voelen, maar verschillende dierenartsen zeiden dat er niks aan de hand was. Uiteindelijk bleek in de kliniek in Lienden dat ze toch wel degelijk een lichte vorm van ataxie had!!!! Ondanks dat zijn we toch tot Z1 met winstpunten gekomen!

Succes!!!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:39

tnx Haha!

Ik heb bij de Amev-Hippo een brief moeten ondertekenen dat ik hem terugkoop van hun, waarna ik hem:

*nooit meer mag verkopen

*zonder schriftelijke toestemming van Amev hem niet meer in wedstrijdverband mag uitbrengen

dat niet verkopen snap ik, je zadelt een ander dan immers met de problemen van je paard op, hij is immers niet voor niets afgekeurd

en tsja ze hebben mij uitbetaald omdat hij niet meer geschikt was als wedstrijdpaard, terwijl ik hem wel daarvoor had gekocht&had verzekerd.

maar ik hoop dat de amev niet zo moeilijk doet, maarja eerst maar eens zie hoe volgende week de eerste clubles gaat Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:40

wat mij dus steeds vaker opvalt, is dat lang niet alle DA's waarde willen hechten aan het gevoel van de vaste ruiter. IMO is dat degene (mits redelijk ervaren) die het beste kan aangeven waarom er volgens hem/haar iets mis. Te veel traditionele DA's stappen daar te simpel overheen als er uit foto's oid geen directe oorzaak aan te wijzen is.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:49

Mn eigen DA die vertrouwde gelukkig wel op mijn gevoel, en op zijn gevoel(heeft Q ook gereden en aangevoeld, al meerdere keren inmiddels) en wees me dus door voor een zenuwtest naar utrecht waar ze vervolgens mij met iets heel anders naar huis sturen en die test niet hebben gedaan

mn eigen DA ben ik dan ook niet boos op, wel op de klinieken van someren en diessen en dus ook utrecht met hun te snel gemaakte diagnose, al had hij idd coördinatieproblemenmet zn achterhand, alleen was het dus geen ataxie...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:53

Renske wat een fijne ontwikkeling voor jou en Q!!! helemaal tof!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:02

Zo! Wat een super nieuws! Goed zeg!