Vanmorgen kwam Steffi vd Laarse ( http://www.steffivanderlaarse.nl ) voor de 2e keer bij Quentin, dit ivm de diagnose ataxie die er in Utrecht was gesteld bij Quentin, na ruim 2,5 jaar van tobben en problemen.
Ik kon me niet in die diagnose vinden, net zoals mijn eigen DA dat ook niet kon, dus heb ik Steffi erbij gehaald
Zij kwam tot de conclusie dat zijn bekken al langer scheefstaat, waardoor hij anders is gaan lopen en er vanalles scheef is gaan staan, waardoor hij dus ook erg verkrampte in zn rug, hij had altijd harde rugspieren ondanks fysio en alles, ook scheve heup, scheve ruggenwervels, is met lichte O-benen gaan staa achter etc etc
maarja ik maar doorrijden want alle DA's zeiden alsmaar dat er nix aan de hand was, dus hij is steeds moeilijker gaan lopen om zonder pijn te kunnen doen wat ik van hem vroeg. OOk kreeg hij coördinatiestoornissen achter, wat Utrecht dus op ataxie gooide, en RA kwam moeilijk mee, maar dat was bijzaak had utrecht gezegd en moeilijk te onderzoeken ivm de ataxie.
Na de 1e behandeling van Steffi knapte Q al heel erg op, zn rugspieren zijn lekker soepel, rechtsachter komt weer lekker mee, kramptrekken is verminderd, en ik mocht alleen maar buitenrijden vooral in stap&galop dus ja ik wist niet precies hoe erg hij vooruit was gegaan, wel kreeg hij veel praatjes en was hij lekker soepel
Vandaag was Steffi er weer en zo was helemaal blij om te zien hoe goed Q in zn vel zit, zoveel beter dan de vorige keer, en dat zelfs zonder supplementen oid
ze heeft hem weer behandeld dmv acupunctuur en zn bekken nog iets rechter gezet, verder heel zn lichaam doorgemeten en nagekeken of er ergens een blokkade zat.
Hij reageerde op 3 punten heel sterk, toen vroeg ze of het een luchtzuiger isk ja idd dat is ie vooral als ie stress heeft staat ie alsmaar op zn voerbak lucht te zuigen. die 3 punten hangen samen me de maag, na de behandeling ging ze die puntne nog een keer langs: geen reactie!
zn maag is geirriteerd, wrsch door stress en door de pijn, hij is na de 1e behandeling minder gaan luchtzuigen, en nu hopenlijk nog minder!
Daarnna heeft ze nog ff gekeken hoe hij liep, zowel voor als na de behandeling dus, e ze was supertevreden en helemaal blij en ik was helemaal blij en Q vond alles al helemaal geweldig, behalve een spuit in zn rug net achter t plek waar hij de vorige keer was ingespoten, daar was hij erg gevoelig en daar komt het verergerde kramptrekken ook vandaan, dus ben benieuwd of hij op deze spuit net zo goed reageerd als op de vorige want van die ene inspuiting is z rug nogsteeds vrij van pijn&kramp
en toen zei ze, dat hij dus zo sterk was verbeterd meer da ze had durven hopen, dat ik weer in de bak mag gaan rijden, en als er geen gekke dingen gebeuren zoals vallen in de wei of vastliggen op stal oid de kans groot is dat we weer op ons oude niveau kunnen gaan rijden.
wel alles met beleid opbouwen en goed luisteren naar wat hij aangeeft en niet over zn grens heengaan, maar ze ziet het heel positief in voor de toekomst, meer dan ze de vorige keer dacht!
over 2 maandne is ze er weer, en ik ben zooooo blij! ik merkte wel dat Q erg was veranderd, anderen zagen het ook aan hem, maar ik ben erg voorzichtig met heel positief zijn, maar nu ben ik heel blij, en zelfs al komen we niet meer op ons oude niveau terug, dan is hij alsnog een erg tevreden recreatiepaard, want hij is zoveel verbeted en heeft overal zoveel meer plezier in!
Ook heb ik gister voor t eerst sinds heel erg lang op mn (ook al afgekeurde) pony gereden, en dat ging ook supergoed dus ondanks alle andere problemen ben ik zooooooo blij