Een boerendag begint vroeg
dus om half 6 stond ik naast mijn bed. Uiteraard nog donker, maar ik ving al een glimpje op van sneeuw. Eerst koeien gemolken, paarden gevoerd en rond een uurtje of 8 stond ik voor de weilanden te kijken naar de prachtige lucht. Het was zo mooi, een roze/blauwe lucht, met daaronder mist en ik zag de vage schimmen van de pinken. En overal was het wit. Op zo'n moment kan ik Nederland zo ontzettend mooi vinden. Die zeeen van weilanden, je hoort niets behalve vogels. (en koeien) En dat in de westelijke randstad, ik prijs mijzelf gelukkig.Daarna de paarden op het land gezet, en wat waren die blij zeg. Ze waren helemaal opgelaten van de sneeuw, ze wisten niet wat ze eerst moesten doen, rollen, eten. Dus deden ze het maar tegelijk. En daarna heb ik een uur staan kijken hoe ze aan het spelen waren, net een stel dartelende veulens. Ze zaten wel raar te kijken toen ik de pony's er bij zette, hey ze waren toch zwart? (hoorde ze je denken) zo lief ze waren helemaal wit van sneeuw en van bevroren manen
Geen mooier geschenk voor kerst dan dit mooie winterseplaatje, I'm happy!