Steffi is geweest, deprimerende uitslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Steffi is geweest, deprimerende uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:34

Ik ben nog steeds een beetje verdoofd. Vanmorgen werdt ik ook wakker alsof ik een kater had.

Gister is Steffi geweest om Chinouc goed te onderzoeken. Ik ben nml al een hele tijd bezig om uit te zoeken wat ze nou precies mankeerd.
Maar alles wat ik probeer het werk maar even en ze wordt er niet beter op. Steffi was/is mijn laatste hoop. Dus ik was aardig zenuwachtig voor gister maar ik had goede hoop.

Gisterochtend om 10.00 was Steffi er.
Hele aardige vrouw en erg lief voor Chinouc. Ze vroeg eerst een aantal dingen over wat het probleem was enz.
Daarna wilde ze Chinouc zien lopen op de lange lijn.
Ze zag dat Chinouc niet zuiver liep en wilde een korte buigproef doen op haar slechte been. Die buigproef liep ze slecht.
We gingen terug naar binnen en toen heeft ze Chinouc helemaal nagekeken. In haar linkervoet kreeg ze 4 naalden.

Ze ging gevoelige punten zoeken en kwam toen bij jaar achterknieen. Daar reageerde Chinouc heel erg gevoelig op. Ik vertelde dat Chinouc ontzettdn lief is en nooit iemand zou trappen, maar dat ze Ellen Immink wilde trappen toen ze aan haar spieren aan de achterkant zat.
Daarna is ze haar gaan doormeten om te kijken of ze problemen had met haar organen. Haar rug werdt gekraakt en haar schouders zijn losgemaakt.
Ze heeft ook nog een testje gedaan of de Cortaflex werkt voor haar.

Nou toen kwam de uitslag. Chinouc is nu zo gammel en alles piept en kraakt dat ze eigelijk weinig heeft kunnen doen nu omdat haar lichaam het nu niet aan kon. Haar lichaam schreeuwt om alles wat haar kan helpen. Ze heeft een scheve bekken, die heeft ze behandeld. Ze heeft zeer pijnlijke knieen en ze heeft last van haar nieren. Haar artrose en beschadiing aan het sesambaantje zijn ook pijnlijk. Die nierproblemen hebben w.s met de artrose te maken.
Maar wat ik persoonlijke het ergste vond is dat Chinouc haar de indruk gaf dat Chinouc zelf de hoop heeft opgegeven. Chinouc dacht dat ze mij tekort deed.
Dat deed echt zeer.

Ik moet haar nu, Cortaflex en een gewrichtssupliment geven die direct op geírriteerde botten en gewrichten werkt, ze krijgt druppels voor de nieren en ze moet aan de lijnzaadolie. Ze moet een uur per dag lopen. Ik mag er wel op maar pas op de terugweg. Ze mag los in de bak, maar pas na dat uur lopen.
Maar het eerste doel is om haar weer gelukkig te krijgen en op te peppen. Ons doel is stapritjes maken.
Steffi heeft de balk laag gelegt omdat het haalbaar moet zijn.

Ik ben dus ook direct gaan wandelen, maar vooral omdat ik echt weg moest omdat ik het echt te kwaad kreeg.
Ik heb Chinouc's hoofd vastgepakt en heb haar uitgescholden voor stom paard en snikkend gevraagd hoe ze het in haar hoofd haalde om te denken dat ze mij tekort deed. Ik heb haar verteld dat we er samen voor gaan en dat ik haar hoe dan ook hou, als ze maar gelukkig is.

Nog steeds voel ik me een beetje raar en jankerig. Maar ik heb in elk geval een beetje hoop. Ze is nu echt helemaal doorgelicht en we weten wat ze allemaal mankeerd.
Ik weet dat ze in goede handen is bij Steffi. Steffi komt over 2 maanden terug om haar weer tebehandelen. Ze hoopt dat iets meer te kunnen doen voor haar. Ze kon niet veel meer doen voor Chinouc gister omdat haar lichaam niet meer aan kon.

Nou dat was het hele verhaal.
Het was een rare dag. Ik had echt geen idee dat het zo erg was met haar. Ik wist dat het niet goed ging, maar dat het zo slecht ging wist ik niet.

Ik kan in elk geval iedereen aanraden om bij twijvel Steffi eens naar je paard te laten kijken. Hetwas een openbaring voor mij.

Groetjes
Janneke

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:37

Tjee, dat is zeker geen mooie uitslag zeg. Sterkte ermee. Ik hoop dat de druppels en de manier van aanpak het gewenste effect gaan krijgen Ach gut

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:49

Verdrietig Sterkte verder. Ik hoop dat de behandeling helpt!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:51

Zoooo dat is niet niks.....kan me heel goed voorstellen dat je er behoorlijk door aangeslagen bent!!

Afgelopen vrijdag heeft Steffi naar Ranja gekeken, maar ze heeft niet zoveel kunnen doen, omdat Ranja niet helemaal zuiver liep. Dit kwam door een ruzie met een ander paard eerder die week. Misschien dat hij donderdag behandeld kan worden voor hetgeen waar ze eigenlijk voor kwam (zijn rug).

In ieder geval succes met het herstel van je paard en jullie band Ach gut

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:52

Dat klinkt zeker niet prettig, sterkte ermee! Hopelijk kun je Chinouc duidelijk maken dat je echt van haar houdt, dat ze er zelf ook voor moet gaan.

Toevallig trouwens, Steffi is gisteren ook bij mijn Sheril geweest, om haar eens goed door te lichten. Daar is uitgekomen dat haar lever niet helemaal goed werkt, dat ze een oude blessure in haar rechterheup heeft wat een zwak punt zal blijven en dat aan beide kanten een rib vast zat, waarschijnlijk doordat ze ooit aan een touw om haar buik uit de sloot getrokken is. Hierdoor was ze heel onrustig met aansingelen en opstijgen. Die ribben zijn gemanipuleerd, voor de lever heeft ze nu druppeltjes en met de heup moet ik gewoon rekening houden. Ik vond het wel heel interessant allemaal en ben blij dit nu te weten. Steffi was ook heel aardig en duidelijk, en ik kreeg nog wat complimentjes. Inderdaad een aanrader!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:51

Hè bah, wat een rotnieuws voor je... Ik hoop dat het volgende bezoek wat positief nieuws voor je brengt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:22

Bah, kan me voorstellen hoe je je voelt.
Zo te horen heb je er al het één en ander aan proberen te doen. Mag ik vragen of je al eens aan BioScan gedacht hebt? Kan op veel verschillende niveau's werken en er worden over het algemeen erg goede resultaten mee gehaald.
Doe maar eens een zoekopdrachtje hier op Bokt als je't nog niet kent, dan kun je er al het één en ander over lezen.
In ieder geval veel sterkte en succes met de behandeling!

SanElvMas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:44

heey,
heel veel sterkte
als jij maar in je paard blijft geloven,
dan komen jullie er samen wel

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:52

Heel veel sterkte....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:02

Jee dat is niet mis Ach gut Hoop voor jullie dat ze zich weer beter gaat voelen niet fijn om te horen dat je lieveling het wil opgeven.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:03

Citaat:
Ik heb Chinouc's hoofd vastgepakt en heb haar uitgescholden voor stom paard en snikkend gevraagd hoe ze het in haar hoofd haalde om te denken dat ze mij tekort deed. Ik heb haar verteld dat we er samen voor gaan en dat ik haar hoe dan ook hou, als ze maar gelukkig is.

Geef het een beetje tijd en als ze aangeeft het niet meer te kunnen trekken zul je haar mogen laten gaan
Je hebt haar niet voor niets uitgekozen..Ach gut

vooralsnog sterkte!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:48

Steffie zat eerst ook bij erik (laarakker) op de kliniek of niet? Zij is zeker een hele goeie!!

Ik leef met je mee meissie!! zit ook in een diep dal met me paardje maar er is weer hoop en daar moet je je aan vast houden... Als ze er helemaal niks meer in zag had ze dat ook eerlijk gezegd!!

Heel veel sterkte!!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:14

tjeempie wat een heftig verhaal, kreeg er kippenvel van! Al is het moeilijk zoiets te horen te krijgen, je weet nu wel wat er aan de hand is en kan er samen aan gaan werken! Ik wens je heel veel sterkte en positiviteit toe!!!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:19

Krijg er kippenvel van Scheve mond
Jeetje wat erg!
Veel sterkte, en hopen dat alles weer goed komt! Ach gut

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:54

Bedankt voor jullie lieve berichtjes !

Steffi zei niet dat ze er niets meer in zag maar wel dat het het voorzichtig aan moesten pakken zodat het haar niet teveel werdt.
Ik vertelde Steffi dat ik eraan dacht (hoe ondragelijk ook Verdrietig ) om haar weg te brengen als ze teveel pijn had. Steffi zei dat ik daar niet aan moest denken omdat dat voor mij niet goed was maar ook niet voor Chinouc. Ze zei dat ze het wel zou zeggen als ze dacht dat dat beter was.

Steffi heeft idd bij Eric Laarakker gewerkt en werkt nu zelfstandig op dezelfde wijze. Ik vind haar echt geweldig. Zij heeft mij nu al meer geholpen dan welke dierenarts ook in anderhalf jaar dat ik bezig ben met uitzoeken wat Chinouc mankeerd.
Het geeft me hoop te weten dat zij achter ons staat en ons begeleidt.

Chinouc gaat 1 Febrauri naar een andere stal omdat de stal waar ze nu staat niet bevoordelijk voor haar is. Het is te hectisch en te luidruchtig.
Ze komt straks op een stal naast Meyendal te staan. Het is daar heerlijk rustig en we kunnen wandelingen in Meyendal gaan maken.
Dat zal haar ook goed doen denk ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:02

ah wat naar zeg Ach gut

ik herken heel veel van wat er bij Quentin ook is, Q had zelf de hoop ook min of meer opgegeven, en was erg chagie en down enzo

ook heeft Q een scheef bekken, en daardoor zit heel zn lijf zo vast en is alles scheef, wat er maar scheef kan staan
ik voelde me zelf ook echt zo ontzettend klote, omdat ik dus naar de gewone DA's had geluisterd en Q flink had aangepakt afgelopen jaren, terwijl hij dus gewoon niet meer kon ivm zn scheve lijf Verdrietig

en ook kon ze vrij weinig doen omdat zn lijf het ook niet aankon, wel heeft ze hem een pijnstiller ingespoten wat zn verkrampte rug ff deed ontspannen, en ik moest ook veel wandelen etc met hem

Q knapte echt op, iedereen die hem nu ziet zegt weer van goh wat kijkt hij brutaal en ondeugend Haha!

dus geef de hoop niet op, want na 1 behandeling van steffi ben ik al overtuigd van wat ze allemaal kan doen!!

en cortaflex is ook superspul, als ik zie hoe destiny e een paard van e vriendin opknappen van dat spul, dat is echt niet normaal :N
Q moet het misschien ook krijgen, dat weet ik wrsch na 6 januari als steffi voor de 2e keer is geweest, ook weet ik dan meer over hoe ver Q kan opknappen, want na 2 jaar alles scheef te hebben gehad, zijn alle gewrichtsbanden uitgerekt etc en t is ff afwachten in hoeverre alles weer kan herstellen Scheve mond

ik weet echt helemaal hoe jij je nu voelt, je mag me ook altijd pb'en als je wil!

heel veel sterkte gewenst Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:11

Jenna schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes !

Steffi zei niet dat ze er niets meer in zag maar wel dat het het voorzichtig aan moesten pakken zodat het haar niet teveel werdt.
Ik vertelde Steffi dat ik eraan dacht (hoe ondragelijk ook Verdrietig ) om haar weg te brengen als ze teveel pijn had. Steffi zei dat ik daar niet aan moest denken omdat dat voor mij niet goed was maar ook niet voor Chinouc. Ze zei dat ze het wel zou zeggen als ze dacht dat dat beter was.

Steffi heeft idd bij Eric Laarakker gewerkt en werkt nu zelfstandig op dezelfde wijze. Ik vind haar echt geweldig. Zij heeft mij nu al meer geholpen dan welke dierenarts ook in anderhalf jaar dat ik bezig ben met uitzoeken wat Chinouc mankeerd.Het geeft me hoop te weten dat zij achter ons staat en ons begeleidt.

steffi was bij Q ook erg vorzichtig, niet echt negatief maar ook niet positief.
ze kon hem wel verbeteren, maar in hoeverre dat durfde ze niet te zeggen
en als ik zie wat Q is opgeknapt na 1 behandeling, dan is er echt wel hoop voor Chinouc!!

ik liep al 2,5 jaar te sukkelen met hem en ging van DA naar DA e geen van allen kon iets vinden, steffi zat meteen goed!

kortom: steffi is mijn persoonlijke heldin, als ik zie hoe Q nu is, echt weer de patser en stoere praatjesmaker die ik 5 jaar geleden voor het eerst zag, en dan die ruime bewegingen(met af en toe nog wel een huppeltje, maargoed t is pas 1 behandeling geweest he!) en gewoon dat tevreden trotste hoofd van hem, dan ben ik zo blij dat ik van ik geloof maitu op bokt, iig mariken heet ze in het echt Knipoog de tip kreeg om steffi er bij te halen!
ik blijf iig voor je duimen dat Chinouc er ook weer bovenop komt! en 6 jan. staat er weer een verslagje van mij over steffi en Quentin Lachen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:03

eh wie is die Steffie dan eigenlijk?? ('t zal wel duur wezen of niet??) Wel super dat er eindelijk iemand is die je helpt en je paardje, veel succes en moed

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:09

Wat een hoop nieuws tegelijk! Eerlijk gezegd denk ik dat de verandering van stal haar een hoop op zal knappen, ik vind de stal waar ze nu staat niet bevorderlijk voor een paard dat iets mankeert...

Heel veel sterkte voor jullie allebei Ach gut

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:41

Ik ken Steffi ze is weleens bij een paard geweest bij ons op stal en ik heb haar toe te werk zien gaan en vindt haar echt heel goed...
Er kwam bij dat paard toen ook van alles uit wat waar ze helemaal niks van wisten... En dat gaat nu al veel beter!!
Ze werkt ook close samen met Annika die praat met je paard ( klinkt heel stom maar is echt waar ik heb het zelf ook gedaan met mijn paard en dat was erg leuk!!...en daar vanuit behandelt ze het paard vaak.
Kijk ook op www.pratenmetpaarden.nl.
Let wel op als je dat wil doen dat er ook dinge kunnen uitkomen waar je niet zo blij mee bent maar dat moet je zelf maar bekijken!!

In ieder geval veel sterkte en succes met ja paard!!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:50

Gelukkig kan ik zelf communiceren met Chinouc en een vriendin van me communiceerd ook regelmatig met Chinouc.Ik heb het geleerd van Irene Bras. Maar bedankt voor je tip Knipoog

Tegen mij heeft ze nooit gezegt dat het zo erg met haar was, we denken dat ze me heeft geprobeerd te beschermen.
Vanavond zei ze niet veel tegen me, behalve dat het haar speet dat ze me had laten huilen.

Ik ga weg bij de Arckel om heleboel verschillende redenen maar vooral omdat ze meer rekening met hun portomonee houden dan met de paarden. Ik kan echt niet wachten tot mn opzegtermijn erop zit.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:54

zoefie schreef:
eh wie is die Steffie dan eigenlijk?? ('t zal wel duur wezen of niet??) Wel super dat er eindelijk iemand is die je helpt en je paardje, veel succes en moed

steffi is al sinds 1996 dierenarts en heeft zich daarna ook toegelegd op acupunctuur en meer.

http://www.steffivanderlaarse.nl/

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:13

steffi is idd ook een gewone dierenarts geweest, daarnaast ook oa acupuncturiste, heeft met Eric Laarakker samengewerkt en werkt nu voor zichzelf

even ter verduidelijking, omdat het hier boven ook over communiceren met je paard gaat, Steffi is erg nuchter hoor, voor de sceptische mensen onder ons Knipoog

voor een behandeling van 1 uur en 3 kwartier incl pijnstiller ingespoten in vekrampte spieren in zn rug en incl reiskosten was ik 140 euro kwijt.
vond haar juist niet zo duur vergeleken met anderen! vooral ook omdat ze echt de tijd neemt voor je paard!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:24

Steffi heeft het maar druk met al die bokkers!

Maar Jenna, is het bekend waardoor je paard niet gelukkig is?? In ieder geval goed dat je naar een andere stal gaat waar het beter voor je paard is. Ik wens jullie heel veel sterkte! En je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat Steffi het eerlijk zegt als er geen hoop meer is. Dus tot die tijd: alleen nog POSITIEF denken he? Ach gut

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:15

Ze is waarschijnlijk niet zo gelukkig omdat ze pijn heeft en niet kan doen wat ze wil doen.
Ik doe mijn uiterste best om positief te blijven Knipoog

Ik vond Steffi ook zeker nuchter en niet duur. Ik ben bij andere dierenartsen meer kwijt geweest. Ze was met Chinouc ook bijna 2 uur bezig.