paardrijden geen sport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

paardrijden geen sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 15:30

Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat paardrijden geen sportis . Ik geef toe, een beetje door het bos sjokken kan je niet echt een sport noemen Haha! maar dan moet je nog wel uitmesten en vegen en emmers tillen en dat is toch wel degelijk een sport! Cool

Maar de vriend van m'n zus zit de hele tijd te zeuren dat paardrijden geen sport is Bloos! . Een keer toen ik aan het rijden was zat hij de hele tijd te zeggen dat het geen sport is, alleen voor de pony want die moet rennen maar als je erop zit hoef je alleen maar een beetje te sturen en die pony doet de rest wel. Ik had hem uitgelegd dat je sowieso moet blijven zitten en daar de spieren voor moet hebben, je krijgt er dus spieren van. Je hebt evenwichtsgevoel nodig anders donder je eraf en je moet constant letten op wat je pony doet en daar op in kunen spelen en vooral je pony niet hinderen en dus heel stil zitten en dat is ook nog behoorlijk moeilijk want je moet wel ontspannen maar niet als een aardappel-zak met slungelige pootjes op je pony zitten.
Nou ik dacht dat hij het wel begreep, nou nee dus! Boos! . En nu zit hij zelfs te zeuren dat turnen geen sport is, en voetbal wel Scheve mond .

Kortom: ik vind hem niet zo aardig Haha! en zit er ernstig over te denken om hem een paar rodnjes op mijn tinker, die hoog opgooit te laten draven, maarja, dat vind ik zo zielig voor hem (de tinker dus, dûh;))

Kennen jullie ook mensen die paardrijden ernstig onderchatten? En vooral: wat doen jullie eraan Schijnheilig ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:33

uhmn ja
mijn vader roept ook altijd dat paardrijden geen sport is
ging er eerst altijd op in zo van: en waarom is paardrijden dan ook op de Olympische Spelen
kreeg ik altijd als antwoord: voor de sier

nu ga ik er niet meer op in
en laat hem lekker paar rondjes op je tinker hobbelen, voelt ie gelijk dat het niet zo makkelijk is

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:33

mijn vader is ook zn iemand, en begint er aldoor over....

gewoon diegene terug pakken, bv mijn vader schaakt... nou is dat een sport?! Haha!

bij iedereen kun je wel iets pakken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:36

Agh....Ik maak me er niet zo druk om.
Ik vind het een sport, ik kan mezelf er helemaal mee opladen en wat de rest ervan vind kan me aan mijn derrière oxideren.

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:38

laat hem op je paardjuh rijde Haha!:D:D:D

ennuhh paardrijden is wel een sport Knipoog

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 15:39

Haha, ja ik wind me er ook niet zo over op hoor Haha!! Tong uitsteken.
We hebben eens mijn neef (zelfde geval als sneue vriend) op onze Speedy (doet zij naam eer aan) gezet. Hij zat te ver naar achter, we lieten Speedy los, hij bokt. Neef vliegt in de lucht stuitert nog een keer op Speed's kont en hapt in het zand. Eigenlijk moest hij huilen maar daar vond hij zichzelf te stoer voor dus ging hij een beetje eng liggen kreunen Haha!. Mwoehaha, eigen schuld!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:43

Die vriend van je zus probeert je alleen maar te stangen

Mocht je hem op je Tink zetten: heel veel aanwijzingen geven, constant corrigeren en hem aan één stuk door toe blijven schreeuwen: "Handen laag! Hakken uitdrukken! Hou je benen eens stil! Laat hem eens doorlopen! Meer stelling! Minder druk op je binnenteugel! Op het buitenbeen lichtrijden! Meer verzameling! Stilzitten! Rij dat binnenachterbeen er eens onder!" Alles tegelijk. Wordt ie vanzelf rustig Haha!

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:45

Ooh dat hoor ik ook heel vaak, maar ik weet zelf wel beter Knipoog
en die tip van Elles moet je maar eens gebruiken Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:56

Die tip van Elles moet je echt gebruiken joh!!! Ik dnek dat hij zich dan nog weleens bedenkt voordat hij zegt dat paardrijden geen sport is Tong uitsteken Enneh, ik ken het gevoel, zielig voor je paardje, maar vaak hebben die paardjes er niet zo heel veel last van, als zo iemand er even op zit. En hebben ze er wel last van, dan komt hij er nog sneller achter dat paardrijden niet makkelijk is Tong uitsteken

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:13

Ik ken er ook een heleboel van. Een jongen uit m'n klas vorig jaar zat er ook steeds over door te drammen. Je geeft dat paard een knal op de kont en trekt een beetje aan de teugels. Tuurlijk Clown

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:41

Me Ex(Was toen nog me vriend Clown Duhh) zei ook al dat het geen sport was en voetbal wel..
Hij moest me toen een keer ophalen heb toen een paard gezadeld en gezegt zo Meneer klim er maar op.(Dat paardje was klinisch dood)
Hij er op heen en weer slingerend(Toch wel moeilijk evenwicht bewaren) ik zeg na een paar rondjes oke en nu gaan we draven:D Dat vond ie niet zo leuk...
Me ex zo van nee niet draven dan val ik!!
Hij was blij dat ie dr af kon en volgende dag had meneer spierpijn:P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:52

Bij mij thuis is het ook steeds van: paardrijden is geen sport! Waarom is het er dan idd op de olympische spelen?

Alles waar je spieren van kweekt is voor mij een sport Knipoog

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:00

nee ik ken eigelijk niemand die paardrijden geen sport vind.
me vader vind het wel degelijk een sport en zo al we wat meer geld hadden het zelf ook zeker gaan doen.Lief!! Lovers

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:31

Paardrijden, skieën en zwemmen zijn de weinige sporten waarbij je alle spieren gebruikt. Ook als je er alleen maar op zit, al is het maar om in balans te blijven. Als iemand zegt dat het geen sport is, gewoon even er op laten en een paar rondjes laten draven. Dan komen ze er bezweet af en piepen ze wel anders.
edit, van zwemmen weet ik het niet zeker.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:37

Lusitana schreef:
Paardrijden, skieën en zwemmen zijn de weinige sporten waarbij je alle spieren gebruikt. Ook als je er alleen maar op zit, al is het maar om in balans te blijven. Als iemand zegt dat het geen sport is, gewoon even er op laten en een paar rondjes laten draven. Dan komen ze er bezweet af en piepen ze wel anders.

Juist, nadat ze er even op hebben gezeten piepen ze anders. Als mensen zoiets zeggen, antwoord ik zelden. Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Paardrijden gebruik je veel spieren mee, en dat weten alleen mensen die het doen.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:38

Ik vind het niet echt een sport wanneer je op het paard 'zit' en relaxed aan het buitenrijden bent.
Wanneer je les hebt, of zelf er hard tegen aan gaat in de bak, vind ik het wel een sport. Je oefent namelijk om beter te worden.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:42

Lusitana schreef:
Als iemand zegt dat het geen sport is, gewoon even er op laten en een paar rondjes laten draven. Dan komen ze er bezweet af en piepen ze wel anders.

Maar zo kan je ook zeggen dat fietsen (recreatie) een sport is. Je kan ook niet van een kind verwachten dat die gelijk een rondje zonder zijwielen kan fietsen Knipoog

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:42

Bij mij is het naast sport een verslaving. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:47

Recratie rijden heet recreatie rijden... geen sport. Net als fietsen geen wielrennen is. Maar waar ligt precies de grens? Als je wedstrijden rijdt? Beetje moeilijk. Maar het is lichamelijke inspanning waar training bij komt kijken en in die zin is het sport.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:49

Van Dale schreef:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
2 trede van een ladder
3 spaak in een stoel

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:50

Dus wanneer je niet wedstrijdgericht bezig bent, ben je niet bezig met sport Verward

lanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:05

mijn broer zegt ook steeds dat t geen sport is en dat dat paard het allemaal wel doet maar meestal helpt bij mij dan gewoon negeren

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:11

Dan is autosport ook geen sport, want je hoeft alleen maar wat pedaaltjes in te drukken en te sturen, de auto doet de rest Haha!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:24

hier is er nog zo'n familielid, nl mijn vader:"paardrijden is geen sport , dat is alleen maar op een paard zitten en je kan er pijnlijk afvallen, het is gevaarlijk"
Rolleyes

zelf zou die er wel nooit opkruipen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:19

haa,,,Ja ze zeggen het ook vaak tegen mij,,,,Iedereen in mijn klas doet aan een sport,,,En oja,,,,Marije rijd paard,,,Weetjewel,,,van die domme opmerkingen!,,,Het is niet zo leuk,,,Ik snap het,,,Maar ga er normaal mee om,,,Zo erg is het niet,,Wees blij dat je beter weer!