discussie: wat zouden jullie doen bij dit geval

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

discussie: wat zouden jullie doen bij dit geval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 15:32

een meisje bij mij in de les, heeft een moeilijke pony, vooral bij het springen.
Nou ff over gister dan:
bij het inspringen was ze al een paar keer gevallen, maar ging door, hoppa de ring in, bij de laatste hindernis zou die weigeren maar springt tog, ze krijgt een ongelovelijke klap in dr rug.
Ze staat meteen stil gooit dr cap af en gaat op dr pony hangen zeg maar (ze zit er nog op), Wietse (hindernisbouwer en springinstructeur) komt meteen aanlopen en helpt dr van het paard.
Ze loopt huilend en met moeite de kantine in naar de EHBO, ze kon af en toe nix zien was duizelig en had hoofdpijn.
EHBO hun doktor bellen, ze moet dus plat.
Ze droegen haar met 2 man naar hun auto, bijna bij hun auto kon ze weer nix zin. Ze heeft dus een goede hersenschuddig.

Iedereen zegt dat ze de pony meot verkopen maar ze wil neit, ze heeft het hele jaar door wel wat, ze komt ook maar 1x in de 3 weken op les.
Ze heeft altijd wel iets. Nu is het neit zo dat ze die pony neit aankan ze is wel de baas, maar hij is soms net iets slimmer als haar en dan ligt ze dr af.

Wat zouden jullie doen: houden of verkopen???

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:01

Tja, ik vind dat je nu te weinig info geeft zodat iemand een eerlijk oordeel kan geven. Ikzelf zou pas willen oordelen als ik het een tijdje van dichtbij heb meegemaakt. Zo simpel als dat je het nu opschrijft is het vast niet.

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:48

ALs het een pony is met veel problemen en een slecht karakter wil bijna niemand hem hebben en je kunt hem dan denk ik ook niet voor veel geld verkopen, en van dat geld moet ze wel weer een andere pony kopen. Misschien mag ze ook wel geen andere pony van haar ouders. Dat weet je niet duz vind het wel moeilijk om dan te zeggen wat ze moet doen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 17:55

nee dat is zo, maar hij is voor de rest heel lief, blijft rustig staan bij opzadelen en poetsen enzo.
Maar springen is z'n slechte punt. En ze springt ook alleen in de les en de clubkampioenschappen.

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:18

misschien kan ze een bijrijder nemen die heel erg ervaren is en die hem dan een paar dagen in de week rijdt...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:30

Anna-Jelly schreef:
Maar springen is z'n slechte punt.

Misschien te simpel gedacht maar: spring dan niet!
Zo te lezen heeft ze die pony gewoon nog niet helemaal onder controle met springen, ga dan eerst een goed aan je dressuur werken, zorgen dat de controle er is en probeer het dan (een jaar later ofzo....) nog eens.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 18:51

tja margreet je hebt gelijk, maar je kan niet tegen dr zeggen: je mag enit meer springen dat kan Hendrik (instructeur) ook enit zeggen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:54

'Mag niet' is ook zo wat. Maar je zou het toch kunnen brengen als 'misschien is het verstandig als je eerst eens goed dressuur gaat oefenen (dus dressuurles ipv springles) zodat het dan met springen ook beter gaat' Dit soort toestanden zijn voor haar ook niet leuk denk ik!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:01

Maar misschien kun je haar een keer hinten?
en verder als ze het nit wil aannemen, tja dan is het haar probleem *errug hard!*

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:52

Maar kijk dan zeg ik dus weer van, als ze zelf het springen niet meer leuk vind, was ze toch allang gestopt ?
Dus ik zou dan ook gewoon aan haar vragen, waarom stop je niet met springen ?