Het is een schat van een paard, ze heet Havanna, is geloof ik 7 jaar oud, zwart met een kolletje en snebje. en ik dacht 2 witte voetjes.
Ze denken dat het een soort van kruizing is tussen een hackney en volbloed en nog iets groters. Ze kan geweldig mooi lopen, maar loopt nog iets onzeker. Nu had ik er donderdag al eventjes op gereden. De jongen van wie ze is zei dat ik er niet op durfde }> . Toen hebben we geruild. Vandaag vroegen de ouders van de jongen of ik er eventjes op wilde in de les, omdat ze nog moest lopen. Ik vond het prima. Lekker even ontspannings oefeningen gedaan, teugels lang, teugels oppakken etc. Het ging nu al stukken beter dan donderdag.
Nu hebben ze gevraagd of ik haar 1 dag in de week wil gaan rijden om haar te gaan trainen, zodat ze meer door haar lijf gaat lopen en haar achterhand erbij houdt. Vooral ook dat ze wat rustiger word ( ze is echt een hittpetitje). Daar zeg ik geen nee tegen. Nu ga ik haar lekker trainen. Ze kan in princiepe alles al. Wijken, schouderbinnenwaarts,buitenwaarts, en dat soort oefeningen, alleen galoperen gaat nog niet zo goed.
Ik ben zo blij, heb al een beetje een trainingsschema in me hoofd, en ga zeker weer terug naar de basis. Dan mag ze wel lekker lopen en veel kunnen, ga gewoon weer basis oefeningen doen. Zodat ze op den duur normaal tempo kan draven, zich ontspant en uiteindelijk weer kan galoperen.