Ik ben de hele dag bezig met paarden geweest, ook nog op een andere stal en ik heb die 2 van mij gereden.
Eerst Jur, die heb ik eerst even gelongeerd want ze keek mij net te fris uit haar oogjes!

De bak is behoorlijk opgevroren en is niet mooi gelijk omdat hij niet gesleept is voordat het zo ging vriezen. Echt balen. Ik had de teugels om mijn beugels gedaan, zo longeer ik Razinda ook altijd, en die gekke Jur dacht dat ik haar minstens helemaal tot op haar borst had bijgezet en liep dus helemaal in de krul terwijl ze makkelijk voor sterrenkijker kon spelen!

Maar ze liep erg mooi!

Even lekker gebokt en toen ging ik erop. Toen pas voelde ik wat een moeite ze had met die bak, en ik heb dus niet veel met haar gedaan. Ze durfde nauwelijks te lopen, omdat ze steeds weggleed enzo.
Toen Razinda. Ook eerst gelongeerd, en ze was fris, erg bokken enzo. Vorige keer dat ik erop zat wilde ze ineens niets meer, de hele tijd bokken naar mijn been, hoofd kantelen, oren in haar nek, staken. Geen idee wat er met haar was, maar ik maakte me meteen weer zorgen. Het zal wel jongigheid zijn ofzo, want vandaag was ze zo druk en voorwaarts! Ik ging erop en kon alleen maar zitten. Met die thermolaarzen heb je heel veel grip, dat valt me mee! Maar met die dikke fleecehandschoenen wat minder. Razinda ging als een gek door de bak en ik hoopte alleen maar dat we niet onderuit gingen en dat ik kon blijven zitten. Toen de pony nog werd losgelaten in de paddock was het helemaal feest!

Maar uiteindelijk werd ze rustiger en kon ik er aan rijden! Ze liep, voelde haar van achteren werken en van voren 'trekken'. Heerlijk gevoel! Mijn brave superRazinda, ploeterde zonder moeite door die bak heen, geen probleem! Kanjertje!

Toen alles gevoerd en nu even lekker wat eten, straks weer afvoeren en zo is mijn paardendag alweer voorbij! Maar ik heb energie om nog 2 paarden te rijden!

Eerst maar eens lekker boerenkool eten dat ik van de vrouw van de boer heb gekregen!