hmfp! shetlanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

My Dominique

hmfp! shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:36

meestal zijn ze lief en knuffelig. maar soms.....
aangezien veronica 3 dagen niet kon komen moest rascal toch beweging krijgen, en tja om er nu zelf op te stappen *LOL*
dus ik vroeg emmely, die wou wel rijden dus rascal en magned opgezadeld. naar hun bak toegelopen (moesten even een stukje langs de weg)
en erop. en gaan stappen maar
nog geen rondje verder, ploft meneer neer en begint als een idioot te rollen (en dan ook gewoon niet voorzichtig Boos! maar gewoon alsof hij op de wei stond)
dus emmely kon er gelukkig nog net af komen zonder eronder te raken.
rascal op zn flikker gegeven en nog een poging
ging een tijdje goed, tot hij op een gegeven moment weer door zn benen zakt Boos! toen was het klaar ook.
op het gebrul en tikken die hij kreeg op het moment dat hij wou gaan liggen reageerde hij niet en ging gewoon onverstoorbaar door.
toen heeft emmely hem samen met haar moeder naar stal gebracht. omdat rijden zo ook niet gaat en zeker ook niet veilig is.
ik denk toch dat rascal een echte buitenrij pony is.
soms zou je shetlanders toch wel achter het behang willen plakken Lips are sealed maar meestal zijn ze toch ook wel weer lief.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:39

Scheve mond..
Wat is dat voor pony zeg Clown
Tsja, shetlanders, ze blijven ondeugend Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:44

Zou t niet zo kunnen zijn dat hij ergens last van heeft?
Zomaar opeens op de grond vallen is niet echt gezond...

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:51

nee nee hij is echt gezond
hij komt alleen niet vaak in een bak. dus toen was het zand erg aantrekkelijk om in te gaan rollen
als hij ergens last van had dan deed hij het ook wel in het gras.
en dat doet hij niet.

onyx het is een shetlandhengstje, die zo af en toe al zijn opvoeding vergeet *paf* en dan weer even tot aarde geroepen moet worden.
daarom heeft hij ook een hele strenge (maar stiekem ook een hele lieve ) verzorgster. om hem op t rechte pad te houden Clown

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:51

Een ECHTE Shetlander dus Tong uitsteken Op vakantie ook eens met een shetje gaan buitenrijden ik! Heel leuk toen moesten we door een riviertje Tong uitsteken Schijnheilig Ging mijn berijdpony zich ff rollen hoor Verward Gelukkig zat ik erop zonder zadel! Maar ik wou afspringen maar ik landde meer naar de oever toe op grote losse stenen. Daar waar we reden waren gewone steentjes! Ben toen toch even kwaad geworden :S Maar daarna was ze ooooo zooooo braaf Tong uitsteken Maar ik was echt kwaad dan ook!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 07:44

Haha.
Shetlanders blijven eigenwijze pony's.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:29

Op de ponyranch waar ik vroeger reed stond ook een pony met dit soort geintjes. Een soort van New Forest ofzo, een roodschimmel genaamd Pluto met enorme opzij stekende oren. Ik verdenk hem er nog steeds van dat het een verre kruising was met een ezel Haha! , zowel qua uiterlijk als qua karakter! Je zag bij hem al bijna van tevoren dat hij een geintje met het ruitertje op zijn rug ging uithalen: z'n flapperoren flapten nóg verder opzij, z'n neus ging naar voren en vastberaden sjouwde hij naar het midden van de bak om daar prinsheerlijk door z'n poten (ja, póten Tong uitsteken ) te zakken om een potje te gaan rollen met zadel, ruitertje, hoofdstel en al *LOL* .

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:39

Hahahah heleen.. Ik zie rascal al liggen Tong uitsteken Haha! Asterix flikt het ook altijd in de binnenbak,als ik er door heen loop gaat ie uitgebreid rollen...Die is ook zo verslaafd aan rollen .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:42

Volgens mij lijkt het nu net als of je over Dennis aan het praten bent Schijnheilig. Zou het aan de fokker liggen Tong uitsteken?

Dennis is er ook zo goed in, die moet ik regelmatig overeind 'helpen'. Plassen en zand zijn zijn favoriet Knipoog. Dennis lag van de week zelfs op de drempel van de stal, een 5cm hoog randje! Vind hij lekker liggen ofzo Tong uitsteken.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:44

Ow ik dacht eerst ok misschien is het wel iets van koliek ofzo, maarja het is natuurlijk een shetlander! Bloos Die hebben een beetje rare acties. Die van ons wilde ook bijna ging rollen omdat hij een ander paard zag rollen!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:47

Heel herkenbaar Schijnheilig
Bij ons heeft er 1 dit ook wel eens geflikt Haha! .

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:26

zou het dan toch aan het ras liggen?
lodewijk scheen het op de stal waar hij vandaan kwam ook gedaan te hebben
daarom moest hij weg, maar bij ons heeft hij het nog nooit gedaan.
magned zal het nooit doen, denk toch dat het shetland eigen is Bloos
zal wat worden als we straks op de nieuwe stal staan (met een bak met zand erin Bloos )

jacqie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:42

absoluut iets voor shetjes! Eigenwijze donders zijn het!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:21

My Dominique schreef:
daarom moest hij weg, maar bij ons heeft hij het nog nooit gedaan.
magned zal het nooit doen, denk toch dat het shetland eigen is Bloos
zal wat worden als we straks op de nieuwe stal staan (met een bak met zand erin

Haha hij moet maar wennen Tong uitsteken En anders heeft hij flinke ruzie Schijnheilig

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:23

dat zei ik gister ook al, dat lost veronica wel op Tong uitsteken
maar dan kan je hem voor het rijden laten rollen (zonder zadel natuurlijk Tong uitsteken )

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:44

My Dominique schreef:

Klopt..Lodewijk rolde graag..Even graag als zn vriendinnetje..Die deed het ook erg graag met een ruiter op dr rug
Schijnheilig *LOL*

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:49

tot nu toe gaat speedy alleen in de paddock liggen, erbuiten niet, ja in zn box!!!
hij was erg lief vandaag, niet 1x uitgeprobeerd!! Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:53

mijn shetje doet dat dus ook gewoon op straat
ben je aan het lopen gaat hij gewoon midden op de weg liggen en rollen
dat mag hij natuurlijk niet
maar je hij blijft het gewoon doen
eigenwijze shetlanders
soms..... Boos!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:04

Dennis doet het ook in water, op grind, beton, asfalt maakt hem niets uit.

Zeg Ras maar dat hij zich niet als een 'Rein shet' moet gedragen Tong uitsteken.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:46

Ben blij dat ik geen standaart 'Rein shet' heb Haha!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:13

haha wees daar maar blij om, maar misschien ligt het wel aan het feit dat jij en rein merrietje heb en dennis en ras allebei rein hengstjes zijn Tong uitsteken
rascal gaat wel in het ijselmeer liggen rollen Clown ach hij word er goed schoon van dus dan vind ik dat niet erg (dat doet hij trouwens niet als veroon erop zit Haha! alleen aan de hand Haha! )

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:24

Leuk hé? Shetlanders... Zij zijn groot en ik is klein!
Ik vind ze ook heel lief, maar ze zijn zóóó ondeugend!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:26

Datr gevoel heb ik nou ook weleens Tong uitsteken de enne ker is het zo als ik met mijn schetje loop hij is een lammetje jaja maar de andere keer bokt hij en rent hij als een gek en als je hem dan wilt stoppen en gaat trekken(voral als hij naast de fiets loopt) gaat hij gewoon bij je fiets inrammen maakt hem helemaal niks uit Clown zelfs laatst liep mijn vriend met hem ik liep achter hem (hij trok hem de berm in die kleine is ook nog zo sterk zelf een vent houdt hem niet) bokt hij nog even lekker bijna tegen mijn vriend aan Bloos kreeg ik de modder om mijn oren te vliegen ik krege uiteraard zelf ook nog een plak modder tegen mn hoofd aan Bloos! en dat terwijl ik zo'n 10 meer van hem af fietste Blauw oog dus tsja ik geef je gelijk soms moet je ze echt 8er het behang plakken Knipoog

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:27

hahaha, mijn shet vroeger deed dat altijd zodra er een kind ouder dan een jaar of 10 op ging zitten. Dan keek ze eerst eens achterom om in te schatten hoe oud het kind was Haha! en dan plof... naar beneden Schijnheilig

Er gaat niets boven een shetlander Cool

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:50

ze zijn wel heel slim ja, gewoon even kijken.
ook met hoofdstel in doen hij hield bij emmely stug zn tanden op elkaar,dus na een tijdje ben ik haar even gaan redden, hup doet hij gelijk zn mond open, en dan heel onschuldig kijken Schijnheilig
gister avond toen ik water ging geven wilde hij heel graag de box uit dus ik had zoiets van je mag wel even meelopen hoor (moet nmlk naar de andere kant vd boerderij om de kraan aan te doen.)
dus halstertje om en lopen maar, nou dat dacht ik, en verzette mooi geen stap meer
toen heb ik hem maar weer terug gedaan in de box.
ook toen ik ze buitengooide, bleef hij gewoon in de opening staan zeg maar, en ik maar duwen Haha!
kreeg de draadjes echt niet dicht met zijn kont ertussen Clown
maar verder ietsie wel lief hoor Clown (ben blij als veroon hem weer rijd Haha! ) hoef ik hem geen beweging te geven
want lopen heeft hij geen zin in (ga me maar slepen )
fietsen gaat hij of te hard of dwars over je fiets heen (dan gaat hij er gewoon tegen aan staan)
en rijden ben ik gewoon echt te groot voor
longeren doen we gewoon niet Clown (hij springt over de omheining en daar sta je dan Bloos )
maar verder kan hij deze dingen ook allemaal heel braaf doen en dan merk je bv met lopen en fietsen niet eens dat je hem bij je hebt., dan past hij zich keurig aan, maar soms Lips are sealed