discussie: een paardenmens hoort niet te roken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:24

Met de stelling ben ik het niet eens, en als ik in kantines van maneges kijk, als ik op wedstrijden ben, dan lijkt het juist wel erger dan bv. in restaurants o.i.d.

Mensen mogen van mij best roken, maar ik vind het idd op straat en te paard ontzettend aso uit zien.
En voor de rest zou het wel prettig zijn als ik er geen last van heb als niet-roker.
Ik vind het bv. ook erg aso als men op de tribunes bij Jumping Amsterdam gaat zitten roken, ik zeg er dan toch echt wat van.

En ik ga bv. niet in de tuin zitten als mijn buurman gaat zitten roken ... ik weet wel dat het zijn tuin is maar als de wind verkeerd staat waait de rook mijn gezicht in ... bah!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-12-11 21:25 ]</font>

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:47

ik ben het er abosluut niet mee eens.
Ik rook ook Sigaar , maar daar heeft mijn paard geen last van. Als ik met hem wandel aan de hand, en ik laat hem grazen aan een weggetje , rook ik een sigaretje. Maar nooit op het paard, dat heb ik afgeleerd wel gedaan vroeger. Ik de stallen rook ik ook niet. Of op de parkeerplaats, waar niemand er last van heeft of in de kantine Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:57

Tja mensen moeten het zelf weten. Zolang ze het niet rond de paarden doen maakt mij het niet uit. Ik rook zelf niet, maar als mensen het wel willen dan gaan ze maar hun gang. Als het geen gevaar teweeg brengt wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan. Paardenmens of niet het maakt volgens mij geen verschil...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 01:10

ik vind het idee op paarden ofzo, maakt nix uit, het is net zoiets als bellen. maar het is wel onverstandig, slecht voor je conditie. En niet in de buurt van de stallejn ofzo

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 02:28

sjonge zeg, wat ben ik dan een aso Verward
als ik uit school kom en loop naar de trein/bus door de stad, dan steek ik een sigaretje op.
als ik heel lang in de bus heb moeten zitten en ik stap op mijn fiets, dan steek ik een sigaretje op.
en ga zo maar door.
sorry hoor, maar ik kan toch echt wel andere dingen bedenken die wel echt en meer aso zijn dan ergens roken. Misselijk

ja, ik rook op mijn paard als ik aan het uitstappen ben in de binnenbak of buiten en tijdens een buitenrit als het kan, als het niet kan, dan pech.
maar schrikt mijn paard ergens van en heb ik ff 2 handen nodig, dan ligt de sigaret al op de grond of in mijn mond.

tja, bij brandgevaarlijke opslagen (stro/hooi) vind ik het wel ff anders, bijv in de stal rook ik bijna nooit, iig niet waar hooi ligt, soms loop ik er wel langs, dan is buiten de wind te hard en dan steek ik hem binnen op om daarna naar buiten te lopen, in de stal/box van het paard zelf (bij ons geen stro maar krullen) daar nooit.

bij andere mensen vraag ik altijd of ik er mag roken, zo niet, dan niet of anders ga ik ff naar buiten.
in onze eigen auto roken mijn moeder en ik best veel, bij een ander in de auto doe ik het niet of ze moeten zelf ook roken.

en tja, wat is nou aso, een vrouw bij ons op stal rookt zelfs als ze de stal uitmest, dat vind ik niet staan (kan ook wel komen omdat ik die mensen niet helemaal ok vind en dan vooral niet fair tegen over hun pony, nouja pony van de dochter, maar toch ben ik er aardig tegen), tja, je hebt daar toch echt 2 handen bij nodig en ook is het daar gevaarlijk. Vork

maar wat dachten wij van mobieltjes, daar kunnen de paarden ook van schrikken, al is je eigen paard daar aan gewend, die van een ander misschien niet.
daar heb je ff tijdelijk ook een of twee handen bij nodig, en wat als je paard dan ff gek doet, in je mond zoals bij een sigaret, gaat vaak nogal moeilijk denk ik, op de grond gebeurt meestal ook niet, dus wat dan? Lips are sealed

als je niet opstaat voor een ouder iemand of iemand slecht ter been of een zwanger iemand in de bus of ergens waar weinig zitplekken zijn, dat vind ik pas aso en zo kan ik nog wel ff door gaan.

ach ja, zoals jullie nu al wel begrijpen ben ik een roker, maar dat houdt niet in dat je asociaal bent of alleen maar aan jezelf denkt.


maar LiSSy, ik snap het ff niet.
zet jij er nou een bewering van iemand anders neer en ga je als er veel reacties zijn ook ff je eigen mening geven? of is dat je eigen mening en doen en laten?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:59

Ik wil ook niet zeggen dat ALLE rokers aso zijn, je leest hier bijvoorbeeld ook genoeg van mensen die roken en rekening houden met iemand anders in de omgeving. Het is alleen zo dat er maar weinig rokers de zelfbeheersing hebben (getuige de rokerige kantines etc) om even die sigaret met rust te laten. Ze MOETEN roken, of ze willen of niet. Ze zijn totaal niet meer baas over zichzelf, dat zijn immers de sigaretten. Ik ben zelf een enorme snoepdoos, maar het is niet zo dat ik gek wordt als ik effe niet iets lekker kan eten. Rokers hebben dat wel. Moet je eens zien hoe ze reageren als je effen een terrasje wilt pikken en ze merken dat de sigaretten op zijn, o hemel! Ik weet eigenlijk niet hoe paarden over roken denken. OF ze het vinden stinken of niet. Sommige paarden vinden een plukje shag wel lekker om te eten.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:34

hahahaha.... ja dat klopt, Sando vind een plukkie shag heerlijk, maar daarentegen, wat lust die vreetzak niet.....

Maar wat Chrystal-gek zegt, daar ben ik het niet meer eens... Roken in de stal, Het zijn maar krullen????? Verward Verward
Nee, dat moet dus echt niet kunnen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:48

dan lees je het niet goed Sando

qoute Sando: Maar wat Chrystal-gek zegt, daar ben ik het niet meer eens... Roken in de stal, Het zijn maar krullen?????
Nee, dat moet dus echt niet kunnen.

waar zeg ik dat? hier:
tja, bij brandgevaarlijke opslagen (stro/hooi) vind ik het wel ff anders, bijv in de stal rook ik bijna nooit, iig niet waar hooi ligt, soms loop ik er wel langs, dan is buiten de wind te hard en dan steek ik hem binnen op om daarna naar buiten te lopen, in de stal/box van het paard zelf (bij ons geen stro maar krullen) daar NOOIT.

oftewel, hier zeg ik dus juist van niet.
of hier:
en tja, wat is nou aso, een vrouw bij ons op stal rookt zelfs als ze de stal uitmest, dat vind ik niet staan, tja, je hebt daar toch echt 2 handen bij nodig en ook is het daar gevaarlijk.

of zei ik dat hier? dacht het ook niet, gaf een voorbeeld van wat een gevaarlijke situatie kon worden en dat ik dat niet vond kunnen.

snap echt niet waar je dat vandaan haalde dat ik vond dat dat kon omdat het maar krullen waren Verward
was er volgens mij juist tegen maar ok.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:52

Mijn collega rookt ook, ze zit nu met iemand te praten, en de sigaret ligt in de asbak. De rook gaat uiteraard naar mij toe. Ik heb er wel iets van gezegd "wil je alsjeblieft je sigaret uit maken als je toch niet rookt" maar ze antwoordde dat ze wel rookt. fijn, rokers....

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 13:58

nee CG, ik rook wel degelijk....maar ik vind dat je in de stallen of op je paard eigenlijk niet moet roken...
ik heb echt wel eens op een paard gerookt hoor, maar dat is dan wel ff een uitzondering.
tijdens buitenritten zou ik het helemaal nooit doen.
en als er mensen bij zijn die ik niet ken dan vraag ik of ze er last van hebben, als ze dan ja zeggen rook ik niet, of loop ik even ergens anders heen...

kussies liselot

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:23

Quote Ach ik bel ook weleens op mijn paard als ik een buitenrit maak (en wordt gebeld). Je kent je eigen paard het beste, en mijn paard schrikt inderdaad weleens, maar dat hoeft echt niet altijd grote paniek te betekenen. Quote

Jura bellen is iets anders (doe ik ook niet op mijn paard maar daar gaat het niet om) als je paard schrikt terwijl je aan het bellen bent, kun je hem nog laten vallen zonder dat er wat bijzonders gebeurt (ja je telefoon is waarschijnlijk kapot, pech gehad)
Als je je sigaret laten vallen van schrik of je hebt gewoon supersnel 2 handen nodig en dat ding valt op je paard...oke paard vliegt waarschijnlijk niet gelijk in de fik, maar heeft WEL een brandplek!!

En dat allemaal omdat JIJ verslaaft ben...Frusty

quote Wat kan er nou gebeuren Ineke?? Paard vliegt niet zomaar in brand hoor!
Als ik met een schaar zijn staart aan het knippen ben en hij schrikt kan ook de punt van de schaar in zijn anus vliegen. Vergezocht?? Ja nogal, net als het in brand vliegen van een paard.
Ik zeg niet dat het er leuk uitziet iemand die rookt op een paard, maar het probleem zie ik niet.
Lucky Luke doet niet anders quote

Nee Lis het paard zal waarschijnlijk niet zomaar in brand vliegen maar heeft dat wel een brandplek!!

Ik neem aan dat als je een paard zijn staart knipt je ONDERAAN de staart knipt en niet bovenaan dus dan moet het wel erg wondelijk zijn wil je schaar in of bij de anus terecht komen...stomme vergelijking dus Frusty

Enne lucky luke is een strip en tekenfilmfiguur *zucht*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:28

Citaat:
Op 2001-12-12 16:23, schreef Ineke2:


Ik neem aan dat als je een paard zijn staart knipt je ONDERAAN de staart knipt en niet bovenaan dus dan moet het wel erg wondelijk zijn wil je schaar in of bij de anus terecht komen...stomme vergelijking dus Frusty

Enne lucky luke is een strip en tekenfilmfiguur *zucht*



mmmm je kan ook de staartwortel opknippen? dat doe ik ook altijd met schaar en heb zelfs al wel es per ongeluk bijna in de kont geknipt omdat ze nie stil wou staan.... dus het kan wel..... en de vergelijking is wel een beetje vergezocht maar jet kan wel....
sorry beetje offtopic

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:49

Citaat:
En dat allemaal omdat JIJ verslaaft ben..
schreef ineke

ik begrijp echt niet waar je die brandplek vandaan haalt.. Als mijn sigaret al valt zal die hooguit tegen mijn paard zijn schouder vallen en daarna direct op de grond. In die fractie van een seconde dat de peuk het paard raakt zal er echt geen brandplek ontstaan.

Ik begrijp dat fanatisme niet hoor! laat mij lekker roken op het paard. Jij hebt er toch geen last van. En mijn paard zeker niet, daar zorg ik wel voor.
Dat van Lucky Luke was trouwens een grapje.. dat je dat er niet in kon vinden geeft al aan hoe boos je je zit te maken, volgens mij.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:56

met die branplek zal het wel meevallen want als het goed is heeft je paard een vacht....en sommige branden met een aansteker toch ook de "baard" weg dan staat ie pas in de fik....ik rook zelf niet op het paard maar loop er dan gewoon naast ik vind dat dat hoort maar als anderen het doen maakt het mij niet uit hoor ze doen maar...

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:46

Nou mijn moeder die liet een keer de hond uit en was toevallig aan het roken, de hond zag iets en trok plotseling aan de riem, ze liet per ongeluk der sigaret vallen...die kwam op de hond terecht en jawel een BRANDPLEK in die fractie van een seconde!!

Een hond is anders dan een paard misschien maar ze hebben allebei een vacht die brandbaar is...

Sindsdien rookt mijn moeder niet meer in de buurt van honden en paarden.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:52

wowwwwwwwwwwwww wat ben ik een aso zeg, ik rook een sigaretje op Nena bij het uitstappen, ik zal gelijk de eigenaresse van Nena waarschuwen, zij is namelijk ook zo'n aso!!!!!! Tja, ik ga me eigen maar eens heel diep schamen, oja ik had deze discussie gisteren al gelezen en moest er heel erg aan denken toen ik vanmiddag met uitstappen een sigaretje opstak, maar ik voelde me allesbehalve aso Schijnheilig

Mensen laat elkaar in zijn waarde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 15:32

Je ziet veel mensen roken als staan les te geven. Volgens mij om dan iets met je handen te doen te hebben of zo.

Ik vind roken in het algemeen een smerige gewoonte, verder moet iedereen dat zelf weten, zolang het maar geen brandgevaar oplevert in de stallen. Dat van die brandplekken op een paard is echt onzin volgens mij. Als ik op mijn paard zit ben ik trouwens geconcentreerd met mijn paard bezig en zou ik niet eens tijd hebben om te roken.