Lance wou zich 'piercen'... (+foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

Lance wou zich 'piercen'... (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:41

... en het is hem bijna gelukt

Omdat m'n halstertouw kapot was en ik (natuurlijk) vergeten was om een andere mee naar stal te nemen.. had ik Lance vast gezet aan de ketting buiten die daarvoor bestemd is. Om die ketting zit zo'n gele slang, daar moet Lance altijd mee spelen natuurlijk Tong uitsteken ... Ik laat hem ook altijd wel z'n gang gaan, maar ineens werd hij tijdens het poetsen helemaal gek. Dus ik ga kijken zie ik dat ie met die slang door z'n mond vast zit aan zo'n karabijn-haak (dus niet zo'n veiligheidsclip of zo'n normale, maar zo'n platte). Ik dacht dat die clip om z'n wolfstandje vast zat. Na wat gespring en gestuntel (god, wat is ie groot) kreeg ik hem eraf.

Ik kijken of er iets beschadigd was aan die tand... kon niks vinden. Keek ik naar z'n onderlip zat er een gat in Bloos! .. auw.. het deed echt heel veel pijn. Arm dier, mond open en maar tegen me aan hangen en ogen dicht, was echt zielig. Heb een tijdje heel hard z'n bovenlip gepakt, ik dacht 'misschien helpt het'. Volgens mij hielp het wel, hij ontspande wat. Toen kon ik rustig kijken hoe erg het was. Het gat zelf was niet zo groot, sneetje van 8 mm en een klein rond gat dat heel diep was. Ik bedacht me ineens dat hij erwel doorheen kon zijn gegaan... dus ik voorzichtig z'n lip naar beneden gedaan en gekeken... en ja hoor, daar zat ook een gat.. AU!

Gelukkig is het niet helemaal door maar is die clip dus echt om z'n lip gegaan en daarom is z'n lip aan 2 kanten beschadigd. Iemand anders van stal heeft de dierenarts gebeld of het misschien toch niet gehecht moest worden. De dierenarts zei dat het te klein was daarvoor en dat de lip vaak niet gehecht word vanwege het vuil van de voerbak enzo. Gelukkig geneest een lip snel. Nu een paar dagen niet rijden want het is wel heel gevoelig natuurlijk.

Dit was gisteren gebeurd (zondag) vandaag was het zoals verwacht wat opgezet, maar hij lijkt er amper last van te hebben.. in tegendeel, hij stopt nog steeds alles in z'n mond Tong uitsteken

Ben er net nog ff geweest om hem een knuffel te geven en om er een foto van te maken om het te delen met jullie Bloos

het valt wel mee dus... het is wel wat dik:
Afbeelding

Afbeelding

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:43

au au au au au, wat zijn paarden toch een stel kleuters. Mijn verzorgpaard pakt ook alles vast wat los zit. Het halster van de buurman, zijn eigen deken. Als hij het maar kan mollen is het goed. Haha!

Jaceigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:56

au!Dat ziet er wel heel pijnlijk uit!
Hopen maar dat het goed geneest en dat hy er niet al te veel last van heeft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:19

Oh, wat een sukkel toch.
Zal hij wel een paar dagen last van hebben.
Beterschap.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:27

mooi ringetje er doorheen, en je bent de 1e met een gepierced paard Knipoog
succes met zn lip Lachen
beterschap!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:29

wow Scheve mond ehmm heftig sterkte!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:43

Lanceje toch!! Hij dacht natuurlijk hip te zijn en een piercing te nemen, loopt het zo af.
Mooi vervelend, ik hoop dat het snel geneest en jullie weer lekker kunnen gaan rijden Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:02

Oei! Dat is niet zo mooi! Gelukkig genezen wonden op die plaats meestal heel snel.

Het is overigens niet de eerste keer dat ik zoiets hoor... Oppassen geblazen dus met die karabijnen!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:11

Ajj hij wilde modern doen Haha!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 15:11

Ja, echt wel oppassen. Mijn musketon haak van m'n halstertouw was stuk en ik dacht ik zet er ook gewoon een karabijnhaak op.... Nadat dit gebeurd is wil ik het natuurlijk nie meer...

Ben er vandaag weer geweest, het is nog wel dik maar de 'wond' heelt wel goed en schoon. Zelf heeft ie nergens last van, heeft zich vandaag uitgeslooft voor bouwvakkers Tong uitsteken

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:23

hehhe da komt bekent voor mijn pony flikt dat ook altijd!of haar hoofd onder hastertouw doorwurmen en dan zichzelf ophangen!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:39

das wel gevaarlijk..... gelukkig viel de schade nog mee

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:40

oei!
Gelukkig is het nog redelijk afgelopen! Hoop dat ie snel weer de oude is!
Wens hem maar beterschap Knipoog

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:21

Dat is even schrikken maar gelukkig is het niet zo ernstig.*LOL*.

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:37

arme arme lance Huilen gelukkig is het niet heel erg doe hem maar een paar dikke knuffels van mij Ach gut groetjes *LOL*

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:50

ah gossie ziet er echt eng uit Boos! naja veel beterschap Lachen

SANEXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:54

Ai.. dat moet vast zeer doen.. ik haat die karabijnklippen, en paniekhaken ook, geef mij maar de goede oude musketon Haha!
Sterkte met je paardje, gelukkig is het niet een hele grote ( uitgescheurde ) wond

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:21

Ai Ai Ai. Slimme Lance. Nouja hij was wel hip geweest. Maar toch wens hem maar beterschap Tong uitsteken

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:25

agoshie geef hem um maar een dikke zoen erop:)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 00:32

SANEX schreef:
Ai.. dat moet vast zeer doen.. ik haat die karabijnklippen, en paniekhaken ook, geef mij maar de goede oude musketon Haha!
Sterkte met je paardje, gelukkig is het niet een hele grote ( uitgescheurde ) wond

oops, ja inderdaad, dan heeft hij wel geluk gehad Bloos!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:59

He bah, wat naar voor je paardje Lijkt me echt pijn doen Bloos!

companion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:59

Arm beest. Bij ons op de manege hebben we ook zo'n paard maar de eigenaresse zet hem tegenwoordig aan een koeienband of ze maak het klipje van het haster vast onder keel zodat hij er niet bij kan. mischien een tip en heel veel beterschap gewenst voor Lance.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:30

oej das niet zo best veel beterschap met lance..en wat is een musketonhaak precies? is dat zo'n gewone? ik heb veiligheids haken, die vind ik handig. Omdat hij nog wel eens gek wil doen aan de hand Tong uitsteken

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:44

Een musketon is met zo'n schuifje die je naar beneden schuift om te openen, zit ook aan je hondenriempje
Een karabijnhaak heeft een soort van klipje, wat je naar binnen duwt om te openen, het scharniert zodat ie vanzelf weer dicht springt. Dat klipje is scherp, omdat het schuin eindigt, het valt tegen een ander schuin stuk, wat dus ook weer scherp is.
Een echt martelwerktuig dus Tong uitsteken

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:08

ja indd, nu snap ik het, eenmusketon is dus een gewone Tong uitsteken