is Slangenbeek een leuke manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy610

is Slangenbeek een leuke manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:51

Mijn nichtje wil graag gaan rijden op Slangenbeek maar ze weet niet of dat een leuke manege is. Geef je mening als je de manege kent! (het is in Hengelo overijssel)
Graag voor en nadelen Haha! Vingers aflikken

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:53

Pb Sani eens zij rijdt daar.

urekahvj44

Re: is Slangenbeek een leuke manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:48

hallo!!!
ik had een antwoord of manege slangenbeek een leuke manege is:
ik heb daar 3 jaar geleden een kinder feestje gehouden.
ik rij zelf op een manege die geen kinder feestjes doen. vandaar.
ik vind (naar mijn mening) niet dat de manege toen een leuke indruk heeft gemaakt.
er waren pony's die schuw waren en bang. je mocht niet bij de oren komen en ze gingen er bij sommige meisjes die nog nooit op een paard hadden gereden vandoor!
een vrouw die ons een soort les gaf werd boos op een paar meisjes omdat ze niet goed reden! ze hadden nog nooit gereden en die zaten op pony's die voor meer gevordede mensen waren!
het zijn wel mensen die niet kunnen rijden, dan mag die niet voor de rest van het leven bang zijn voor paarden toch?
groetjes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:58

Verplaatst: VSW --> MA

Juudth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 03:05

Hoi,

Ik heb ook redelijk lang op manege slangenbeek gereden.
Nu is dat al wel een tijdje geleden dus ik weet niet hoe het nu is maar ik kan je het één en ander erover vertellen.
De manege zelf is erg gezellig. De eigenaar (mariska was dat toen weet niet of dat nu nog zo is), is erg vriendelijk. Er werd toen over het algemeen weinig geroddeld (en dat zie je bij zóóveel maneges, roddelen).
De lessen voor beginners zijn wel goed. Er waren toen wat rustigere paarden die daarvoor ingezet werden.
En als je aangaf te wilde wisselen was dit ook vaak geen probleem.
Helaas vond ik zelf mijn instructrice niet zo heel erg goed (ik had niet van Mariska zelf les). Ze was vaak onvriendelijk. Tevens kreeg ik heel erg het gevoel dat zij mij niets meer bij konden leren. Het was vaak rondje stappen, rondje draven, rondje galop, sprongetje, uitstappen.
Ik kan mij niet herinneren dat we ooit met de paarden naar buiten zijn geweest.

Volgens mij is de manege nu helemaal verbouwd en ziet het er nog mooier uit dan dat het al was (ik vond het super dat de pensionpaarden apart stonden van de manegepaarden en voor manegemensen was het ook verboden dan om aan die kant te komen).
De buitenbak vond ik overigens heerlijk om in te rijden. Heel veel rust, en met mooi weer is het er prachtig.

Wat ik me nu ineens bedenk is dat ze volgens mij wel met redelijk wat mensen in een groep rijden.
Maar dit kan ook alleen in mijn gedachten zo zijn;).

Als ik jouw nichtje was zou ik er eens een keertje gaan kijken. Het is best een heel leuke manege.