Zadeldiefstallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:47

luuntje schreef:
Bij 4 kruiwagens denk je toch aan 4 boeven.

Misschien wel beter dat de bewoners hebben doorgeslapen.
Je weet nooit waartoe die zadeldieven in staat zijn, aangezien ze ook honden dood schieten.


Denk jij dat ze helemaal terugrennen met een kruiwagen? Maakt geluid en kost tijd. Als er nog een kruiwagen stond, dan pakken ze toch een nieuwe van de stal uit mee.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:16

Pablolover schreef:
Nee, wat ook wel logisch is.. Ze zijn van achteren gekomen, via de boerderij zeg maar (die er nu niet meer is en waar dus ook geen mensen meer wonen die kunnen hinderen). Als de deur in de schuur op slot zit hoor je niets in dat huis. De honden blijkbaar ook niet want die zijn niet aangeslagen. Er lagen 4 kruiwagens in het land bij de boerderij, dus ze hebben een aardig stukje gelopen. Vraag me af of mensen die over de N207 reden niets gezien hebben...


Nee als ze van achteren komen is het inderdaad wel logisch dat ze vrij weinig gehoord hebben. Maar dit wist ik niet, heb mij er eerlijk gezegt niet helemaal mee bemoeid op stal

In de nacht rijden er vrij weinig mensen over die weg langs stal, als ik vaak 's nachts thuis kom na het stappen oid zie ik er altijd maar vrij weinig auto's rijden. (vanuit mijn huis zie ik de weg duidelijk liggen).
Daarnaast denk ik trouwens ook dat de dieven wel zo slim zijn om hun lichten niet aan te doen. Dan is het echt super donker dus zal het ook niet opvallen zo in dat land. Maar wie weet..

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:30

Kyralovertje schreef:
Ik ben blij dat mijn nieuwe zadel er nog hangt!

Ik had er ook een speciaal slot omheen
, dus dit zal waarschijnlijk teveel tijd gekocht hebben om het open te maken.
Maar inderdaad erg sneu voor de andere gedupeerden.

Hebben de bewoners en honden van stal trouwens niks gehoord die nacht?


Waar kan je die kopen en wat kosten ze?

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:46

Barvrouwke schreef:
Denk jij dat ze helemaal terugrennen met een kruiwagen? Maakt geluid en kost tijd. Als er nog een kruiwagen stond, dan pakken ze toch een nieuwe van de stal uit mee.

Ze hebben vier kruiwagens van stal "geleend" om de zadels naar de plek waar hun auto stond te brengen. Dat was aan de achterzijde over het betonpad dwars door het land. Ik heb ze samen met mijn vriend weer opgehaald. Ik moet zeggen het was een behoorlijk eind lopen.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:37

Marijke82 schreef:

Waar kan je die kopen en wat kosten ze?


Ik heb hem toentertijd besteld bij Van Schie, maar de Hypo verkoopt hem nu ook.
Kosten best veel geld (ik dacht rond de €40,00) maar uiteindelijk heeft het wel mijn nieuwe zadel 'gered' Knipoog

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:40

Het schijnt dat deze mensen nergens voor terug schrikken.... Ze zijn ook actief door het hele land en het lijkt wel of ze iedere keer een rondje maken, want hier in Zuid Holland zijn ze op bepaalde maneges al een aantal keer geweest........

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:48

klopt, hier in het Gooi zijn ze ook al bij enkele bedrijen voor de 2e keer geweest.... we zijn 1x aan de beurt geweest...hopelijk blijven ze weg...

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:50

Ja ik hoop het ook voor je..... Op de stal waar wij met de pony staan zijn ze nog niet geweest...... Maar het lijkt er ook op of ze vooral op maneges komen

Zjadore

Berichten: 249
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Leersum

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:07

Net gehoord dat er vannacht ook bij Stal Vredehof in Vijfhuizen zadels zijn gestolen.
Ze gaan echt elke stal in de buurt af...

luuntje

Berichten: 13991
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:46

Die speciale anti-diefstal zadelsteunen kosten zowel bij Van Schie als bij Divoza € 60,- (exl. slot).

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:48

Zjadore schreef:
Net gehoord dat er vannacht ook bij Stal Vredehof in Vijfhuizen zadels zijn gestolen.
Ze gaan echt elke stal in de buurt af...


Klopt, ik heb net een zadelslot besteld.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:20


Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:01

Ik heb even een paar weken gemist, maar zo te zien zijn nog steeds diezelfde personen bezig en nog steeds in dezelfde omgeving.
Het gaat net zo als in Rotterdam en Den Haag en omgeving, ze werken gewoon een paar stallen af per district.

Dus inderdaad Bollenstreek opgelet !

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:13

ik ben eindelijk wat wijzer geworden . op zeeland net nogmaals een oproep gezet over mijn spullen . degene die ik verdenk heeft meisjes van rond de 13 die die ponys rijden . nu was er iemand die op een rommelmarkt was en waarschijnlijk mijn spullen heeft zien liggen . dus ik ga stevig door met zoeken totdat ik bewijs heb .

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:02

luuntje schreef:
Die speciale anti-diefstal zadelsteunen kosten zowel bij Van Schie als bij Divoza € 60,- (exl. slot).


Klopt, zo duur was de mijne ook, die was van een bepaald merk.
Die van Imperial Riding zijn iets goedkoper dacht ik.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:04

Ik heb een andere bij van Schie vandaan die was 40 euro.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:51

en dan blijk je niks te hebben aan die tip .. ook heel erg leuk
het is helemaal erg als je waarschijlijk weet wie het is geweest . daar baal je dan zo enorm van ...

jolijneke
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-02-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:05

er is nu een nieuw "iets"op de markt tegen zadel diefstallen
een soort chip dat in je zadel wordt gezet, en het zadel valt dan niet meer te verkopen ofzo. bij ons op stal gaan we waarschijnlijk een grote "chip" dag houden.
heeft iemand hier nog iets over gehoord?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:05

ja iemand bij mij op stal heeft dat volgens mij ook gedaan.. waarschijnlijk vinden ze gewoon een manier om dat eruit te halen en voila.. zadel kan verkocht worden. trouwens zadeltje van dat vrouwtje is alsnog gestolen ondanks de chip en zal vast ergens in het buitenland verkocht worden

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:22

Let op!! De zadel dieven zijn op dit moment heel erg actief in Noord Holland ! Ze zijn in Enkhuizen en in Andijk al een aantal stallen binnen proberen te komen,gelukkig is dat niet gelukt !! Maar denk aan je zadel etc !!

0nina0
Berichten: 213
Geregistreerd: 19-02-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:55

zijn prestige zadels ook in trek? brr..mn zadel was over de 1000 en vorig jaar gekocht dus nog heel nieuw..heb zadel in een kist en er een (klein) hangslotje op mja die kunnen ze zo open knippen...als ze in friesland komen dan neem k mn zadel wel mee naar huis! Nog gedupeerden in Friesland? (of omstreken?)

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:47

afgelopen nacht zijn er in Lievelde 6 zaldes gestolen uit een zadelkamer..
slot is opengebroken !

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:49

pff het houd niet op he...ik heb zelf niks met zadels te doen (tuigen) (dravers) maar ik zou gewoon altijd mijn zadel mee naar huis nemen, maar voor mensen op de fiets is dat ook weer geen optie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:51

Gestolen op de NMPRS Merriekeuring 2006 in Bunsschoten, afgelopen Zaterdag.
2 mini showhalsters.
,hier zijn twee foto's van de halsters die men heeft meegenomen.1 van de halsters had een goudkleurig dun keelkettinkje en er zaten concho's aan (dat zijn een soort gespjes die je boven aan een halster hangt) ook een gouden kinketting en een biotheen lijn.
Mocht iemand deze halsters te koop aangeboden krijgen of op een keuring of show zien laat het dan even weten.Of mocht diegene spijt krijgen stuur ze per post terug of zo.

Afbeelding


Afbeelding


Alvast bedankt voor alle tips en meldingen!!

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:01

gisterennacht zijn bij ons 6 zadels gestolen.
waarvan 2 kn, 1 dalemann, 1 roshner, ( weet niet hoe je het schrijft) en nog 2 waar ik zo het merk niet van weet. Er was er wel 1 bij van kunststof.
Wij gaan zeker allerlei verkoopssites in de gaten houden en maatregelen nemen bij ons op stal. Daarbij let de woning in de buurt nou éxtra meer op geluiden etc. En dat blijven ze doen. Meestal verslapt dat namelijk,en komen ze dan terug.
Maargoed, ik zit dus op het moment zonder zadel, zo vlak voor de gelderse..!