Zadeldiefstallen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:36

wij hebben nu net een hele nieuwe pensionstal gebouwd voor 60 paarden

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:37

maar wij gaan dus mischien ook alarm op de zadelkamers plaatsen

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:38

maar wij hebben wel zadelkasten met cylindersloten dus daar zijn ze nog wel effe mee bezig om die open te breken

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:40

_PCD_MARLON_ schreef:
maar wij gaan dus mischien ook alarm op de zadelkamers plaatsen

Als je nu ook het adres even geeft....

SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:10

weet iemand wat over zadels die ontvreemd zijn tijdens strao Noordwelle? ik hoorde dat ze verkeerd waren ingeladen, iets van zes stuks inclusief hoofdstellen.. maar dat je 6 stuks verkeerd inlaad, lijkt me een beetje stug?

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:38

_PCD_MARLON_ schreef:
maar wij hebben wel zadelkasten met cylindersloten dus daar zijn ze nog wel effe mee bezig om die open te breken



Geven ze niets om....alles wordt gekraakt met een grote betonschaar, deken erom en je hoort niets... bij ons slapen ze bij de stallen...niets gehoord !!

Een aparte zadelkamer met alarm is het beste, en geen losse kastenwanden in de stallen plaatsen...

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:17

Lijkt me idd beetje stug dat je 6 hoofdstellen en 2 zadels verkeerd inlaad. Zeker als ze bij de trailer liggen.

dior11
Berichten: 35
Geregistreerd: 18-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:39

Hoi
Bij ons zijn er in de nacht van zondag op maandag 2 en 3 april 6 zadels gestolenin Hengelo Overijsel Manege Peters. Ze hebben de sloten van de manege en de kasten opengebroken. En de beheerders sliepen in huis bij de stallen.
het gaat om 6 dure zadels. Het gaat om de zelfde werkwijze als hier boven.
*Prestige sidney tabacco stijgbeugelriemen in de zelfde kleur en sprenger stijgbeugels, kentauer singel tabacco en een stuben singel zwart. zadel was net 4 maand oud
*Prestige dressage zwart met apparte boommaat 35
*Prestige Appaloosa 2 kleurig bruin licht en donker.
* Stuben siegfied K2 close contact zwart
* Lematex springzadel donkerbruin.
* Hulsebos springzadel bonkerbruin.
De goedkope zadels hebben ze laten liggen.
Als iemand iets verdachts ziet of iets herkend pb me dan.
Ik denk het niet maar, er is hoop.

Bedankt Sabine

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:00

Ze schijnen ook in alphen aan de rijn geweest te zijn
dat las ik op www.cavaletti.nl

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:45

Vader van een vriendinnetje van me heeft een zadelsteun met slotsysteem ontworpen die hij nu op aanvraag maakt en te koop aanbiedt. Het zadel wordt met ijzeren beugels en een slot op de steun vastgezet. Ik denk dat wij hem ook aan gaan schaffen!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:48

Zo iets bestaat al langer, maar een slot is makkelijk open te knippen en een zadelsteun makkelijk van de muur te schroeven.
Het enige wat nog veilig lijkt is een alarmsysteem bij de zadelkast of je zadel mee naar huis nemen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:16

Over gezet vanuit ander topic:

kathinka schreef:
Mijn vader belde vanmiddag dat er 8 kasten zijn opengebroken op de manege de Zilfias hoeve.
Gelukkig niet bij die van mij.
Maar een tijd terug gebeurde het ook regelmatig bij verschillende maneges in omgeving Utrecht.
Bij deze wou ik jullie even waarschuwen.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:34

Knap hoor, wordt goed bewaakt daar.
Hebben ze ook nog wat meegenomen?

vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:19

hoi,
ik heb een vraag. een tijd geleden waren bij ons zadels gestolen. Nu heeft iedereen het vergoed gekregen van hun verzekering (allemaal verschillende verzekeringen) behalve ik! Ik zit bij de postbank met mijn verzekering en kreeg een glashard nee over de telefoon. Ze waren echt heel erg bot.
Nu is mijn vraag of er iemand is die bij ook de postbank is verzekerd en wel het zadel vergoed heeft gekregen

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:30

Wij hebben vannacht ongenode gasten gehad die onze zadels en mentuigen hebben meegenomen
Bij ons gaat het om een westernzadel, 3 dressuurzadels, 1 Vzh zadel en 2 pony mentuigen.
Bij vele anderen paardenliefhebbers hier in de straat zijn ook zadels gestolen, veelal westernzadels.

Het is gewoon te dol voor woorden, de politie komt niet eens kijken, laat staan dat ze een sporenonderzoek doen.
Voetstappen en bandensporen waren hier voldoende aanwezig, ze zijn nl. via de achteringang gekomen (hek opengebroken) en daar komt zelden of nooit iemand.

Wij hebben de politie gebelt en gezegt dat er ingebroken was, dus kwamen ze wel, buurman had gezegt dat ze de schuur hadden opengebroken en toen zeiden ze dat hij vrijdag maar aangifte moest komen doen.

Ze zijn in ieder geval bij 4 mensen in de straat geweest, met een voorlopige score van minimaal 12 zadels en 2 tuigen

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:10

Zadels gestolen uit manege Noordwijk
NOORDWIJK - Uit een manege aan de Duindamseweg in Noordwijk zijn minimaal negen paardrijzadels gestolen.
De diefstal werd maandagochtend ontdekt en moet tussen dat tijdstip en zondagavond 21.00 uur zijn gepleegd. Meer dan negen opbergkasten werden opengebroken en daaruit werden de zadels, van diverse eigenaren, weggenomen.

Bron. www.rtvwest.nl

Alweer Noordwijk, tot nu toe veruit de nummer 1 met zadeldiefstallen, iemand meer nieuws hierover?

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:25

wij werden net op stal gebeld dat er inderdaad zadels gestolen zijn hier in noordwijk, ik weet ook wel waar.
In rijnsburg zijn ze ook een aantal stallen in een straat vannacht bestolen.

we zijn weer op de hoogte!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:29

En...weer de merkzadels alleen , op zondag/maandag?

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:59

Ik weet het niet precies, ze hebben ALLES meegenomen, in totaal 9 zadels en alle tuigen!

Uit het kranten bericht begrijp ik dat het op maandag/zondag nacht is gebeurd!

queenofdark
Berichten: 79
Geregistreerd: 01-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:22

deze week is er in bilthoven snachts ook weer gestolen, 5 zadels en 7 hoofdstellen. Keet is opengebroken en hebben veel megenomen tot bontjes toe, sommuge dingen zijn terug gevonden in het bos behalve de zadels en hoofdstellen. Gaat om KN zadel, BR, nieuwe wintec en Stubbe en nog een paar.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:45

Bij onze stal is mijn zadel gestolen en hoofdstel en nog wat dingen .
Op de stal van SuMí is ook geprobeert in te breken maar dat is niet gelukt . Bij onze buurman hebben ze ook een zadel (kunststof)en 2 hoofdstellen mee gejat .
de stallen liggen in kloetinge dus pas op met je zadels ,neem ze mee naar huis of zet je kasten goed in het zicht zodat voorbijgangers ze kunnen zien met verlichting erboven .

van een slot kijken de inbrekers niet op ze zetten gewoon het breek ijzer er tussen en breken daarmee de scharnieren .

het ging om een sommer el arab zadel 17,5 inch
aan bijde kanten was het zo dat de singelstoten zijn verlengd . dus er hangen aan bijde kanten 2 lange singelstoten aan en 1 korte .Zadel was zwart van kleur en had een enkel zweetblad ,de inbrekers hadden geen verstand van zadels aangezien ze bij de buurman de rest van de zadels hebben laten liggen.zadel was 500 euro waard
Voor de rest zijn gejat:
hoofdstel van global met aansnoer neusriem 50 euro waard .
elastiek waarde 10 euro
longeerlijn blauw met leren uiteinde . 15 euro
stompe sporen (gewoon recht afgesneden .. weet niet of dit stomp of scherp is ) ong 1,5 a 2 cm lang . waarde 25 euro
bijzetteugels geen bijzonderheden 20 euro
chabrak blauw /grijs fluweel met sierrand er om heen . 25 euro
beugels al wat ouder ...waarde onbekend
beugelriemen al wat ouder .. waarde onbekend
beugelriem hoesjes .. waarde onbekend
singel kieffer rond de 80 cm . nog maar een maand of 2 oud .. waarde 50 euro
zadelhoes nieuw .. rond de 10 a 20 euro

Ik zal nog een foto opzoeken van mijn zadel .... stel dat jullie het tegen komen

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:56

Bij ons in houten. Manege Zilfia's Hoeve.
Veel kiefer zadels weg. Het was van 12-4 op 13-4.. ze zijn waarschijnlijk via het weiland gekomen. De honden iets gegeven. [ ze waren héél slaperig in de ochtend]. Het lijkt wel of ze het wisten. Want alleen beetje nieuwe zadels zijn gejat!! Maar gelukkig die van mijn vzpaard niet!!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:10

die bij ons wisten er niks van ..... ze hebben zelfs mijn sporen gejat en mijn schoenen weer terug gezet ... hoe debiel .... de spullen van mij gaan dus ook niet naar polen of die kanten heen .... omdat het zo amateuristisch is gedaan

sharoon
Berichten: 16
Geregistreerd: 11-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:34

rare mensen die dat jatten , ! bij een vriendin van mij zijn paar maande geleden ook allemala zadels gestolen! dat was in leersum

jessiejes
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:01

Ik weet niet of het al gemeld is

maar onlangs is er bij een stal in Dordrecht ook weer gestolen

Ik word er zo moedeloos van
Moet ik nu iedere dag mijn zadel heen en weer gaan slapen:-(