Zadeldiefstallen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elisatamara

Berichten: 27
Geregistreerd: 06-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:24

Heey,

Maandag nacht zijn 2 zadels + 3 hoofdstellen + de klok van het stroom van ons gestolen...

De zadels zijn van het merk Rossner, het zijn veelzijdigheids zadels en 18 inch. Waarscheinelijk zitten de beugels er nog bij: de beugels hebben witte blokjes !


Ook zijn er dus 3 hoofdstellen gestolen:

1 mexicaans bruin hoofdstel met bling-bling, Cob, merk weet ik niet maar gekocht bij de applejack
1 zwart hoofdstel met aansnoerriem, heeft GEEN sperriem, Full
1 zwart hoofdstel met een v-vorm frontriem met bling-bling, Cob, gekocht bij de divoza

Hier een foto van mijn pony met het mexicaanse hoofdstel:

Afbeelding




Vind iemand een advertentie ofzo van deze dingen pb- mij aub !!

De zadels zijn in de buurt van Assen gestolen dus in Drenthe

groeten,

elisatamara

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:01

Geen zadeldiefstal maar in regio Amersfoort is bij een particulier de garage leeg gejat met paardenspullen. Voor namelijk dekens.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:35


ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:52

LET OP!!!! 250,- BELONING VOOR DE GOUDEN TIP!!!!!

BERGSCHENHOEK!
In de nacht van zondag 17 op maandag 18 FEBRUARI 2013 tussen 23:15 en 08:30
zijn mijn Kieffer dressuurzadels gestolen. Het betreft een model
Lusitano en een iets eenvoudiger model van Kieffer. Die laatste is heel
herkenbaar, er zit een scheur op het linker zweetblad wat met rijden
niet is te zien. Onder de zadels lag 1 volledig lamsvellen shabrack
dresssuur zadelmodel en een wit Toklat Superquilt dryback pad
zadelmodel. Dit is wit kunstbont aan de bovenkant. er zitten medium
stijgbeugels aan(chroom) en de singels zijn van Neopren, 50 en 60 OF 70 cm, 1 met lamsvel hoes.

Als iemand iets weet over mijn zadels weet laat
het mij dan zsm weten. Ik heb hier heel hard voor moeten werken! Voor de
gouden tip heb ik 250,- over!!!!

Leedebee

Berichten: 2162
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:08

Ik hoop echt voor je dat iemand wat weet, maar tot nu toe ken ik niemand die hun zadels ooit nog terug hebben gezien (waaronder ik zelf). Zelf met aangifte doen niet...

Ze beseffen totaal niet hoe lastig het is om weer een passend zadel te vinden! En dan nog afgezien van het geld...

Ellen_1990

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:23

Ik werd vanmorgen om 7.45 gebeld door een meid van stal..
Ze vroeg of ik de Groepsapp al had gelezen, nog niet want ik lag nog in bed.
Ze vertelde me dat onze kasten op stal waren opengebroken en dat al onze zadels waren gestolen (6stuks).
Ik heb me aangekleed en ben zo snel mogelijk die kant op gegaan. In de auto dacht ik er nog over na... Is dit een grap, nemen ze me in de maling?
Daar aangekomen waren alle kasten open, en alle zadels waren er uit.
Gelukkig waren er nog wat meiden van stal en was de eigenaar er ook...
Op de politie gewacht, en daarna alle kasten bekeken, ook waren er een aantal singels en mijn teugels weg (dit lag bovenop de zadels).
1 kast was wel opengebroken, maar het zadel lag er nog in, gelukkig..
Misschien dat ze iets gehoord hebben, en gevlucht zijn? We zullen het niet weten...
Ze zijn waarschijnlijk via de achterkant het erf opgekomen, de auto aan de weg gezet. Er stond daar namelijk een kruiwagen bij de weg....
we denken dat het bekenden zijn, schuin tegenover ons zit namelijk een manege... Als je echt wat wilt ga je daar heen...
Ik ben zo ontzettend geschrokken, en de rest van mijn spullen ligt nu in mijn auto.
Vanavond ga ik weer heen om de laatste spullen te halen, en mijn stal maar te doen, alsof er niets is gebeurt.... Vanmorgen had ik daar absoluut geen behoefte aan..
Wat is dat raar wakker worden...
Op dit moment houden we allemaal internet in de gaten, en bellen we allerlei paardenzaken waar ook 2e hands zadels aangeboden worden...
Afwachten en hopen dat we ze ooit terug zien!


In de nacht van 27 op 28 maart, tussen 21.30 en 7.30 zijn er bij ons op stal 5 zadels gestolen...
De kasten zijn opengebroken.
Omgeving Blijham (Winschoten, Groningen)

Het gaat om een
- kunststof barato, 17,5 inch. met paarse of rode boom... met kunststoffen zwarte beugels met roze blokjes.
- een anatomica octant, 17,5 inch medium boom
- rossner montreal medium boom, 18 inch.
- een kieffer grafisch, veelzijdigheid 18 inch
- een kieffer munchen 18 inch veelzijdigheid met kunststoffen beugels.

Er zijn sowieso 3 of 4 singels weg, waarvan 2 of 3 met elastiek (130 cm, 125 cm en 115 cm)
en bruine teugels met clips

Leedebee

Berichten: 2162
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:29

Oh wat balen zeg! Dit is precies zoals het toen bij ons is gegaan! Bij ons hadden ze al lopend de dekjes er vanaf gehaald en in de berm, langs het pad gegooid.
Ze gaan meestal juist voor de "kleine" stallen is mij opgevallen.

Meliszy

Berichten: 479
Geregistreerd: 08-05-10
Woonplaats: Midwolda (Provincie Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:22

De zadels uit Blijham zijn inmiddels terecht hoorde ik?
Weet iemand wie ze nou gestolen had? Mag ook.via pb

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:56

bij een vriendin van een vriendin gestolen :

IN DE NACHT VAN 26-7 OP 27-7 GESTOLEN UIT ONZE AFGESLOTEN STAL IN AMBY-MAASTRICHT.
Een enkelspantuig kleur zwart merkloos zonder schoftje.
Een roodbruin hongaars enkelspantuig merkloos compleet.
Een zwart tweespantuig van het merk van rombach, waarvan ze 1 schoftje hebben laten liggen, waarschijnlijk zijn de dieven gestoord geworden.
Verder nog een zwart wintec veelzijdigheids zadel met zeer wijde boommaat.
En nog een bruin dressuurzadel van Stubben.
hebt u info of wordt het misschien ergens aangeboden neem dan aub contact met mij op.
]Uiteraard tegen kleine beloning

linkjes naar de advertentie's op marktplaats :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

foto's ( van marktplaats ) :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ik hoop dat ze gevonden worden *\o/*

mama_kel
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:08

Geachte bokkers,


ik had een topick gemaakt over een inbraak bij ons op stal...in de nacht van 28/29 juli 2013

Ik kreeg de reactie dat het polen of bulgaren konden zijn maar niets is waar....

Het waren oude stalgenoten van ons!!!

We hebben van de politie een aantal van onze spullen terug gekregen door dat we een tip kregen dat iemand hun met waarschijnlijk onze spullen had zien rijden.

Daar aangekomen en de kenmerken opgenoemd te hebben zijn de spullen in beslag genomen door de politie en heb ik gister 2,5 uur op het bureau gezeten om een verklaring af te leggen....

Hopelijk komen de rest van de spullen ook terecht.

De politie agent vertelde dat het vaak op de buitenlanders wordt afgeschoven maar dat het 9 van de 10 keer bekende zijn!

Dus let op allemaal!!

mama_kel
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:10


Ania

Berichten: 6110
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:32

In de omgeving van Dronten zijn ook weer inbraken, ze hebben het vooral op grasmaaiers, hogedrukspuiten en andere erfonderhoud dingen voorzien.

Nexus
Berichten: 995
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Noord Oost Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:55

Ik hoor / lees berichten over diefstallen in de omgeving van Rijsenhout en Uithoorn.

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:18

Volgens mij nu 2 weken geleden bij een stal in Enschede zijn veel zadels gestolen. Twee stallen in de omgeving hebben ook ongewenst bezoek gehad. Bij de een is niks weg, bij de andere stal is een stel mentuigen weggehaald.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:34

Hier in [plaats] ook toegeslagen :(

Onze stal bestaat uit 2 delen: het hoofdgebouw en de 5de stal

In het hoofdgebouw zijn er uit de ponystents 6/7 zadels gestolen in het kastenhok probeerde ze via het dakraam naar binnen te komen, hier ging het alarm af dus zijn ze afgeschrikt.

In de 5de stal is gelukkig niks gestolen en daar hebben wij alle zadels weg gehaals

Tevens zijn de gestolen zadel gemarkeerd
Ze hebben de Roosberg in het leer gebrand als iemand ze vindt zou het erg fijn zijn!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:40

Van 22 op 23 september is er in Bennekom, de kraats, ook bij ons op stal ingebroken. 5 zadels zijn buit gemaakt inclusief toebehoren en singels. Ze zijn weer flink actief dus iedereen opletten!

Kosha06
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:18

M_Vainqueur schreef:
Van 22 op 23 september is er in Bennekom, de kraats, ook bij ons op stal ingebroken. 5 zadels zijn buit gemaakt inclusief toebehoren en singels. Ze zijn weer flink actief dus iedereen opletten!


Ik sta ook op een stal in de kraats, aan jouw profiel te zien is dit niet dezelfde stal. Bij ons is vannacht ook ingebroken en ca. 10 zadels gestolen. Ze hebben dus meerdere stallen bezocht. Flink balen!! -:(-

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:48

Vannacht zijn er bij ons op stal 6 zadels gestolen. Het lijkt er op dat ze door alarm gestoord zijn en eerder zijn vertrokken. Het gaat om omgeving Bennekom (de kraats).

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:54

Wat klote! Ze hebben gewoon in 1 ruk de hele kraats gedaan. We zullen wel niks meer terug zien ervan...baal er ontzettend van. Ben notabene het hele weekend weg geweest met mijn zadels!

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:19

Vannacht is er bij ons op stal in Uden ook ingebroken.
Meerdere kasten open gebroken en zadels gestolen

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:54

Vannacht is er bij mijn verzorgpaard in Oisterwijk ingebroken waarbij er 1 zadel en 2 hoofdstellen meegenomen zijn. Kast van het andere paard is ook opengebroken, maar omdat ik niet weet wat daar in lag weet ik niet of daar iets weg is

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:59

waar in oisterwijk?

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:38

ben ik ook wel benieuwd naar

lousje2
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:01

Bij ons zijn ze 2 weken geleden geweest, wij hebben een klein stalletje met 2 boxen, alles met sloten beveiligd, maar de sloten lagen op de grond, en onze zadels zijn gejat, zitmaaier, een enkelspan tuig, en een recreatie wagen voor enkel en dubbelspan, hoofdstellen en halsters. Mijn cap lag er nog, maar mijn handschoentjes die in mijn cap zaten waren er uit gejat. Zelfs de kruiwagen van de mesthoop gejat. Ik hoop dat ie flink naar strond stonk en dat hun auto er nog naar ruikt!
Nu zijn ze alleen erg stom geweest, want van mijn recreatie wagen hadden ze het lamoen voor enkelspan mee genomen, maar de boom voor dubbelspan zijn ze volgens mij vergeten.
Ik kon zelfs mn paard niet uit de wei halen omdat mijn halster weg was. Stelletje sukkels! 220 volt op de deur, kijken of ze het dan nog een keer wagen....

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:11

Dit weekend zijn in Zeewolde aan de Winkelweg 2 zadels gestolen. Mijn boomloze Ghost en een lederen shetlandzadel (merk daarvan weet ik niet). Verder o.a. mijn winterjas en mijn rijschoenen. Waarschijnlijk waren ze niet op de zadels an sich uit (maar op gereedschap), maar hebben ze die voor het gemak meegenomen.