Zadeldiefstallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffiee

Berichten: 210
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Dronten

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:29

Hangen julie de zadels binnen dan?
Want bij ons hangen ze nog gewoon op stal.. ( Er kunnen er maar 2 in de stal, en we hebben er 3 dus eentje moet zowiezo naar binnen)

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:26

Nu zijn ze verzekerd ... en zitten genoegt sloten ed op dus ze komen dr echt niet doorheen ... tenminste dat hoop ik ...

Anne_Fleur

Berichten: 16
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: Eemnes

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:33

Bij ons in de buurt waren ze ook!!
We hebben toen allemaal ons zadel elke x mee naar huis genomen enz.. Daarna was het een tijdje over en toen sloegen ze weer toe!..
Nu hebben we een hele zware dikke deur er voor en camara's en een beveiliging met zo'n rood lichtje....
En de deuren van de pensionstal gaan om 11 uur opslot en dan kan er niemand meer in!! ook voor de zadeldieven..!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:49

Op de boleemhoeve in zevenaar zijn vanacht ook meerendeel van de zadels meegenomen Scheve mond
Gelukkig hebben we het advies van de staleigenaar altijd opgevold door onze zadels daar niet neer te hangen maar mee naar huis te nemen. Heel veel pensionklanten zijn zadelloos.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:23

3 weken geleden is in Losser/ Enschede aan het Hoge Boekel ook weer sprake geweest van zadeldiefstal. De daders hebben verschillende zadels meeemomen van een privestal, er zijn geen inbraaksporen, maar de boel is normaal hermetisch afgesloten door een ijzeren hek, een gesloten staldeur en een zadelkamerslot en alles was open. echt heel vaag.

Best creepy, na Enschede al die grote diefstallen zat het nu slechts 300 meter van ons huis vandaan Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:46

Mensen de tijd komt er weer langzaam aan, dat de zadeldieven weer toe gaan slaan.
Het is weer bijna vakantie. Dus neem je zadel mee naar huis

Heb dit vorig jaar ook gezegd, en wat las ik hier toen, slechts enekele dagen erna. Ja hoor: Zadel weg

Dus neem mijn raad aan Bloos Haha! Geld trouwens voor de hele vakantieperiode.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:47

bij ons op stal is sowieso het advies om je zadel mee te nemen naar huis. De kastjes zijn vooral bedoeld voor de noodzakelijke dingen die je direct bij de hand moet hebben met een niet al te hoge jatwaarde.

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:29

Bij ons hebben ze in november en december toegeslagen vorig jaar.
Ik neem het nieuwe zadel nu elke x mee maar het is wel een gedoe hoor.
Je sleept je helemaal gek.
Maar alles is beter dan weer een nieuw zadel te moeten kopen.

Het stomme is alleen dat ze ruim een maand bezig geweest zijn bij ons in de buurt en de politie doet er niks aan.
Ze kwamen er in de meeste gevallen niet eens voor.

Stel dat ze weer een vrachtwagen terug vinden met zadels wat doen ze dan met al die zadels vraag ik me dan af.
Je aangifte wordt volgens mij gewoon op de grote hoop van niet belangrijke zaken gegooid.

nonnegie
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-07

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:38

Hallo,,
Ik hoorde laatst ( 2/3 weken terug ) op stal dat er bij ons in de beurt ook weer zadels waren gestolen volgens mij hardenberg/ gramsbergen...

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:30

Van het weekend is het slot op onze staldeur geforceerd, gelukkig hebben ze het niet helemaal open gekregen (zijn waarschijnlijk gestoord, om 9 uur is mijn stalgenootje naar huis gegaan en om 10 uur kwam mijn andere stalgenoot langs, in die tussentijd moet het gebeurd zijn)
Niet zeker natuurlijk of het om zadeldieven ging, maar toch de zadels maar in veiligheid gesteld hierna en een beter slot op de deur gehangen.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:12

17e is er bij ons op schoopl in deunre nhb, ook 18 zadels weg gehaald!

olgamaria

Berichten: 224
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: in de verkeerde eeuw

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:33

25-06 op 26-06

Poging tot diefstal op manege/pensionstal aalst-waalre ( omgeving eindhoven).

2 van de 10 kluisjes opengebroken , ze hebben 1 zadel aangetroffen en hebben het daarbij gelaten/ of zijn gestoord in hun werk.

Daders reden in een kleine auto ( golf type ).

De stal eigenaar is midden in die nacht ( 4.15 ) gebeld door 06 nummer . terug gebeld en kreeg een man aan de telefoon ( naam nu bekent , ook bij politie ) uit weert die op een bruute manier het gesprek eindigde ( leek geschrokken).

donjalover

Berichten: 267
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: den haag

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:16

op 8 juni jl. is mijn hoofdstel gestolen terwijl ik aan het opruimen was en mijn paard aan het verzorgen was.
het is een lederen cob hoofdstel met een frontriem met haar naam er in met strass steentjes.
er zat ook een D-trens rollen bit aan.
waarom blijven ze niet van je spullen af, je ben gelijk gedupeerd en kan niet meer rijden.
weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen maar die heb ik wel.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:08

bij een simpel hoofdstel zou ik eerder aan stalgenoten denken die iets nodig hebben en niet meteen aan mensenvan buitenaf die jatten .

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:39

Bij mij op de manege was tijd geleden ook ALLE zadels gestolen.
Van manege paarden tot eige paarden.
Uiteindelijk hebben ze de zadels allemaal terug gevonden in een wit busje.

PAS GOED OP!

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:42

s_lovee_m schreef:
Bij mij op de manege was tijd geleden ook ALLE zadels gestolen.
Van manege paarden tot eige paarden.
Uiteindelijk hebben ze de zadels allemaal terug gevonden in een wit busje.

PAS GOED OP!



en waar was dit?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:28

2 dagen geleden is er bij een stal naast ons ook alles gestolen zadels, tuig en hooefdstellen... ( spaarndam)
echt erg , ze was er niet voor verzekerd en is nu dus alles kwijt...

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:32

Het is vakantietijd, hoe vaak moet er nog gewaarschuwd worden zadels mee naar huis te nemen omdat rond deze tijd de dieven altijd het meeste toeslaan??? Nors opkijken

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:14

idd .. of zorgen dat je zadels zijn verzekerd ... bij ons zijn ze nu gelukkig verzekerd .. langleve 5 sloten en nog wel meer dingen waardoor ze niet binnen komen ...

007
Berichten: 73
Geregistreerd: 14-07-07

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:53

bij ons ook 3 weken geleden 14 zadels, 26 hoofdstellen en nog wat toebehoren gejat

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:06

007 schreef:
bij ons ook 3 weken geleden 14 zadels, 26 hoofdstellen en nog wat toebehoren gejat

en waar is "bij ons" ?

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:03

Ik kom vanmorgen bij de stal en de deur was gesloten met 1 sluiting, de onderste was open (schuif), maar het hangslot was weg. In de stal lagen de hoofdstellen op een hoop op de grond, mijn nieuwe rode hoofdstel en mijn bitoze hoofdstel was weg, mijn nieuwe boomloze Barefoot Arizona met pad was weg en 2 of 3 halsters. Het gekke is dat de andere 2 zadels (een Barefoot Cheyenne en een Wintec) en de andere hoofdstellen (o.a westernhoofdstel en eenzelfde bitloze) er nog wel waren. Ook mijn Barefoot westernsingel hing nog op de plek waar het zadel hing...Ik heb alles mee naar huis genomen want ik durf het niet meer te laten hangen.. UPDATE de omheining is zo'n heras helwerk van de eigenaar: daar zijn bij de parkeerplaats in de buurt de bovenste prikkeldraden van doorgeknipt en men is over het hek geklommen, de wei in. Je moet 2 weilanden doorlopen om bij de stal te komen in het pikkedonker dus dit is duidelijk van te voren bekeken.. Of we verzekerd zijn (wijzelf of de eigenaar van de stal) moeten we maandag navragen. Ik heb al melding gemaakt bij de politie en ga volgende week aangifte doen.
Mochten jullie op MP of een andere site deze spullen tegenkomen dan graag een berichtje...
bijgevoegd een foto van de spullen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:08

Ik wens je veel succes met aangifte doen bij de politie, want bij het grootste gedeelte doen ze er helemaal niks mee Scheve mond

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:48

eeeeh ik weet het ik ben ook politie agente van oorsprong... Bloos maar ik heb zelf al foto's gemaakt en sporenonderzoek gedaan dat scheelt Haha! Ik ga gewoon als Josefien R de Vries het net afspeuren en wee degene die het op zijn geweten heeft.. Boos! ik heb alle bekende stalhouders uit Groesbeek al gewaarschuwd dat er lui rondrijden die zadels stelen!

007
Berichten: 73
Geregistreerd: 14-07-07

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:05

bij 'ons' is bij 'ons' op stal Knipoog