Zadeldiefstallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:47

Toevoeging/aanvulling Pytje,

Barefoot Arizona (western uitvoering), zwart maat 1, incl physiopad, niet beschadigt, wel gebruikssporen
Wintec 2000 VS Cair, weinig gebruikt, wel beschadiging aan de voorkant, incl dutch dekje, singel en beugels/riemen.

Body protector, Rodney Powell protector, donkerblauw, ik dacht maat kind L.

(knal) Groen endurance hoofdstel van Norton, op maat geknipt, met lichtbruine hackmore en teugels, kleine cob maat.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:16

Mag ik even off-topic reageren met de vraag:

WAT BEZIELT IEDEREEN om hier te gaan vertellen dat hij/zij blij is dat zijn/haar NIEUWE zadel er nog hangt??? Ik bedoel leg het dan direct voor de deur van de stal neer... jezus hey... anders vergeet je gewoon even dat dit een openbaar forum is... en er dus OOK mensen hier rond kunnen neuzen die GEEN goede plannen hebben?

sabby

Berichten: 1029
Geregistreerd: 28-09-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:39

t is inderdaad wel errug handig dat er al een inventaris gemaakt is hierboven. alleen ff t adres opzoeken > en anders 1 en 1 bij elkaar optellen en BINGO Bloos
Ik snap wat je bedoelt Neon Knipoog

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:09

sabby schreef:
t is inderdaad wel errug handig dat er al een inventaris gemaakt is hierboven. alleen ff t adres opzoeken > en anders 1 en 1 bij elkaar optellen en BINGO Bloos
Ik snap wat je bedoelt Neon Knipoog

de inventaris hierboven zijn spullen die al gestolen zijn hoor.


Trouwens de spullen zijn terecht, daders zijn gepakt en hebben bekend.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:17

Toydoll schreef:
sabby schreef:
t is inderdaad wel errug handig dat er al een inventaris gemaakt is hierboven. alleen ff t adres opzoeken > en anders 1 en 1 bij elkaar optellen en BINGO Bloos
Ik snap wat je bedoelt Neon Knipoog

de inventaris hierboven zijn spullen die al gestolen zijn hoor.


Trouwens de spullen zijn terecht, daders zijn gepakt en hebben bekend.


Nogal logisch... en denk dat sabby dat ook wel snapt... het gaat zich om de reacties van... ooo ik ben blij dat mijn duure nieuwe zadel er nog ligt... ook al ligt hij in een plastic kistje met een hangslot eraan...

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:54

Roos, dit is een paardenforum. Ik vraag me af wat je hier komt zoeken als het je toch alleen maar te doen is om de topics in de huiskamer?

Sorry voor de offtopic reactie!

Mijn tuig is gelukkig nog nooit gestolen maar, voor de zekerheid, hang ik het altijd in huis. Achter slot en grendel.
Als je die mogelijkheid niet hebt dan kan je je zadel nog altijd laten chippen. Dat vergemakkelijkt de zoektoch enigzins wel.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:30

Laatst is er een ramkraak geweest bij een ruitersportzaak in Bakel.
Ik weet niet hoeveel zadels ze mee genomen hebben, maar echt erg dat deze dingen gebeuren! Die zadels zullen wel grotendeels naar het buitenland gaan of niet?

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:25

Ik hoor weinig meer rondom mijn omgeving met zadel diefstallen want ik heb namelijk ook een HULSEBOSS ojeee die mag echt niet weggg:O

Scarnit

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:05

Bij ons in de omgeving komt het ook niet echt veel voor. Ik heb gelukig een zadelklem dus mijn zadel zal niet zo snel weggehaald worden, dat is maar goed ook want ik heb een best duur zadel.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:31

Behalve alle ellende dat er zadels worden gestolen, heb ik ook eindelijk eens goed nieuws te meldden.
Ik zal een beetje de korte versie vertellen. Knipoog
In april 2006 waren er van mij 2 zadels gestolen (westernzadel en haflingerzadel).
Nu zag ik begin november dat mijn westernzadel te koop op Marktplaats werd aangeboden.
Ik ben naar de politie gestapt (zij zijn ook mee naar de verkopers geweest) en om een lang verhaal kort te maken heb ik nu beide zadels weer terug.
Het onderzoek is nog in volle gang en heb (nog) niet al mijn spullen terug.
Bij het westernzadel ontbreekt nog een zadeltas voor over de hoorn en bij het andere zadel oa een singel(bontje), stijgbeugels, stijgbeugelriemen, zadelzitbontje, disney dekje en een onderlegger.
Maar ik kan jullie al wel vertellen dat ik ontzettend blij ben met al mn spullen die ik nu terug heb. Haha!
Dus een tip: HOud goed alle internetsites in de gaten. Het heeft mij ook 7-8 maand geduurd voor ik mijn spullen weer op het spoor kwam.
Ik kan het nog niet geloven, want had mn spullen allang weer afgeschreven. Vork

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:44

bij mij is van dinsdag op woensdag nacht mn zadel gestolen.
een euroriding diamant mer extra lange zweetbladen.
ook mn hoodfstel is weg en een paar andere spullen maar het meest baal ik gewoon dat ze mn zadel hebben.

@foetsie fijn dat je je zadels weer terug hebt.
ik heb 1 ding waar ik zeker aan kan herkennen dat het mijn zadel is ik hoop dat ik hem ook nog tegen kom.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:53

Dankzij mijn digitale camera had ik vele foto's en daarop kon ik oa ook de speciale kenmerken op laten zien.
Dus ik heb echt mazzel gehad.
Een les heb ik wel geleerd hieruit. Overal je naam en / of je spullen merken en altijd meenemen en niet ergens (ook al is het op stal) laten liggen.

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:02

ik heb ze gelukkig ook op foto.
ik heb pas een fotoshoot laten maken en daar staat tie op van alletwee de kanten.
ik blijf ook alle sites naspeuren

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:16

Heel veel succes Areke. De kans is erg klein dat je het terug vind, maar de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. Ik heb altijd pech, dus zo zie je maar weer!

buitenlust
Berichten: 315
Geregistreerd: 17-10-05

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:50

Zaterdag bericht in de krant dat er in Goes weer 3 zadels zijn gestolen ten waarde van meer dan 3000 euro.
Kan degene die dit is overkomen en dit misschien leest, mij pb-en?
Misschien hebben onze diefstalen overeenkomsten.(we wonen dichtbij elkaar).

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:51

zadel va vriendin is gestolen, op gegeven aan de verzekering maar dat zadel wa sniet meer in de verkoop heeft ze een zadel van 900,- trug gekregen en het liedje was mar iets van 500,-

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:41

Ik wilde ook nog als tip meegeven: Kijk goed op verkoopsites!! Daar worden veel zadels van de hand gedaan! Vertrouw je 't niet, ga er gewoon eens achteraan! En je zadel merken is ook een optie.. Gewoon onder bij de boom bijvoorbeeld een rode stip zetten ofzo. Zo herken je m wel altijd!!!

jill123
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-11-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:56

In de nacht van 13 op 14 nov. 06 is bij ons op stal ingebroken .
Met grof geweld en een flinke ravage te hebben achtergelaten zijn hun met drie zadels van ons ervan door. Wij vragen u om het volgende ;
Wordt u een zadel welke met ondergenoemde beschrijving overeenkomt, te koop aangeboden neem dan onmiddelijk contact op met ondergenoemde emailadres
Alvast bedankt,


Zadel 1: Dressuurzadel Merk Prestige met extra zachte zitting , Beugelriemen van merk Passier, Kiefer leren dressuursingel, Kleur zwart ,18 inch, Gebruikssporen ( zitting licht verkleurd), Kenmerk : leer an boom is dun en op een plekje kapot.

Zadel 2: Merk BR, VZ, Kleur bruin, 17 inch

Zadel 3: Ponyzadel , Kleur zwart, Brandplek op kniewrong.

Ik zet dit voor een goede vriendin, indien je denkt zo'n zadel gekocht te hebeb?
Mail dan naar: neentje_lillke@hotmail.com

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:22

Neon schreef:

Nogal logisch... en denk dat sabby dat ook wel snapt... het gaat zich om de reacties van... ooo ik ben blij dat mijn duure nieuwe zadel er nog ligt... ook al ligt hij in een plastic kistje met een hangslot eraan...


'de inventaris hierboven' was toch echt pytje's en mijn bericht. Overigens, ik zou ook best durven zeggen wat voor spullen ik had, als niemand weet waar ik woon of mijn paarden staan, maakt het niet zoveel uit.
Ik durf nu ook wel te vertellen wat voor waardevolle spullen er in mijn auto liggen. Weetje hoeveel autos er in nederland zijn, en jij hebt geen idee waar ik woon; en zelfs al had je dat, daar staat mn auto niet. (en nee, ik woon niet in Almere)
Maar goed Knipoog

Ik snap ook wel wat jullie bedoelen hoor, daar niet van, maar met zo'n anoniem communicatie middel als een fora zou ik me daar niet alteveel zorgen over maken

yvitje
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-11-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:40

Bij ons in de buurt hebben ze ook zadels gestolen bij een pensionstal in Elshout ( boerengat Tong uitsteken ) Wij hebben de zadels nog steeds los op hanger zitten dus ik ben de eigenaresse nu allemaal aan het aansporen op een kast met slot. Eigenlijk ziek dat er mensen zijn die dit stelen zeg.

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:00

Zo, er worden echt veel zadels gestolen zeg ! In een manege in Dordrecht( de Dordtse manege) is eergister nacht ingebroken door zadeldieven, ze hadden alle leindingen van de allarmen doorgeknipt, alleen dat werkte niet echt want het alarm bleef gewoon afgaan(12uur blijft dat nog doorgaan) daar zijn de dieven toen van geschrokken en hebben het alarm in de bak begraven Verward zodat hij geen geluid meer zou maken Gestoord . Dat werkte niet, dus toen zijn ze gevlucht. Gelukkig zijn alle zadels er nu dus nog, maar ik denk dat ze helaas wel weer terug komen, en misschien wel met een beter plan.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:43

Gelukkig heb ik mijn zadel thuis...Wat zijn die dieven zielug zeg zadels jatten omdat ze niks beters te verzinnen hebben om geld te verdienen?? ze zijn te lui om te werken ...Maar hoe weten jullie dat het een wit busje is en dat het met een kruiwagen word gedragen?? Kunnen ze ook in zadelkasten ookals zit er een slot op?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:21

nemen ze de kasten gewoon mee toch ... das echt niet het probleem

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:49

shillelagh schreef:
Gelukkig heb ik mijn zadel thuis...Wat zijn die dieven zielug zeg zadels jatten omdat ze niks beters te verzinnen hebben om geld te verdienen?? ze zijn te lui om te werken ...Maar hoe weten jullie dat het een wit busje is en dat het met een kruiwagen word gedragen?? Kunnen ze ook in zadelkasten ookals zit er een slot op?


ze hebben de kasten zo opengebroken.
bij mij zat er echt een heel dik en goed slot op.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:24

Toydoll schreef:
'de inventaris hierboven' was toch echt pytje's en mijn bericht. Overigens, ik zou ook best durven zeggen wat voor spullen ik had, als niemand weet waar ik woon of mijn paarden staan, maakt het niet zoveel uit.
Ik durf nu ook wel te vertellen wat voor waardevolle spullen er in mijn auto liggen. Weetje hoeveel autos er in nederland zijn, en jij hebt geen idee waar ik woon; en zelfs al had je dat, daar staat mn auto niet. (en nee, ik woon niet in Almere)
Maar goed Knipoog

Ik snap ook wel wat jullie bedoelen hoor, daar niet van, maar met zo'n anoniem communicatie middel als een fora zou ik me daar niet alteveel zorgen over maken


Nou... zo anoniem is internet niet hoor... daar vergissen veel mensen zich in... en dat blijkt ook wel weer uit de berichtjes in dit topic... Bij veel mensen staat de woonplaats of streek onder hun gebruikersnaam, veel bokkers zetten foto's op het forum... hoe moeilijk kan het zijn om dan te achterhalen waar iemand zijn paard gestalt heeft?

Ik doelde trouwens op het bericht van iemand met de mededeling: mijn dure prestige ligt ook in een plastic kist voor de stal met een klein slotje erop... en niet op de inventaris van de al gestolen zadels... dat is niet meer dan logisch dat je daar alle info over verteld die je hebt... zodat de kans nog enigszins groter wordt dat je het terug vind...