Opgepast voor paddestoelen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

Opgepast voor paddestoelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:37

net op het nieuws (in België), dat een bepaald soort paddestoel die nu nog tot eind november groeit, een spierziekte bij paarden veroorzaakt ,waaraan 95 percent overlijdt! Er wordt aangeraden om de paarden nog tot eind november binnen te houden!

Bah, vind het echt eng, ben helemaal aan het freaken!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:41

ik had het gisterenavond aangemeld bij VN, en vandaag zag ik dat het topic al op bokt stond
[MD] Waarschuwing: Dodelijke paardenziekte (Limburg)
gaat over hetzelfde, ik heb het nieuws idd ook zojuist op VTM gezien.

Kort samengevat is men wel niet zeker dat het om een paddestoel gaat, men vermoedt het, en blijkbaar lopen enkel paarden die op de wei staan gevaar. Brrr kreeg toch evengoed te kriebels, omdat Peer toch niet zo gek ver van mijn thuis vandaan is Nagelbijten / Gniffelen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:44

Daar schrik je wel even van..
Voor de mensen in Limburg zou ik het advies wel opvolgen... Jammer dat je paard niet meer naar buiten kan dan, maar beter dan een zo goed als dodelijke ziekte oplopen Scheve mond
Blij dat ik in Friesland woon, al kan het daar ook komen...

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:53

xKatleentjex schreef:
ik had het gisterenavond aangemeld bij VN, en vandaag zag ik dat het topic al op bokt stond
[MD] Waarschuwing: Dodelijke paardenziekte (Limburg)
gaat over hetzelfde, ik heb het nieuws idd ook zojuist op VTM gezien.

Kort samengevat is men wel niet zeker dat het om een paddestoel gaat, men vermoedt het, en blijkbaar lopen enkel paarden die op de wei staan gevaar. Brrr kreeg toch evengoed te kriebels, omdat Peer toch niet zo gek ver van mijn thuis vandaan is Nagelbijten / Gniffelen

ja, heb niet alles gehoord, want het was al bezig, en heb eerst gekeken of er al een dergelijk topic op bokt stond, maar aan die titel die jij me geeft kon ik niet zien dat het daarover ging!! Sorry voor dit topic!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:14

Amethyst schreef:
Daar schrik je wel even van..
Voor de mensen in Limburg zou ik het advies wel opvolgen... Jammer dat je paard niet meer naar buiten kan dan, maar beter dan een zo goed als dodelijke ziekte oplopen Scheve mond
Blij dat ik in Friesland woon, al kan het daar ook komen...

ja ik weet eigenlijk niet precies wat ze bedoelen, volgens mij enkel paarden die dag èn nacht buitenstaan ofzo, er gaan allerlei suggeties de ronde. Nu mijn paarden staan 's nachts toch binnen, overdag laat ik ze buiten, ziekte of geen ziekte, dan loop ik liever dat kleine risico dan mijn paard een paar weken volledig op stal te laten staan Lachen
Verder zou ik ook dagelijks goed rondkijken in de wei op zoek naar vreemde planten en paddenstoelen en alles wat er verdacht uitziet dadelijk weg te gooien.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:57

He getsie, wat naar zeg!!
Daar schrik je toch wel even van Scheve mond

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:00

Ik las daar net ook iets over...
Lijkt me echt verschrikkelijk. Wij hebben vandaag nog paarden buiten gehad op de manege. Die is in het zuiden van noord brabant. Denken jullie dat het verstandig is om daar ook de paarden binnen te houden?

Ik moet er nl. echt niet aan denken dat er een dood zou gaan aan zo iets verschrikkelijks

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 04:13