Oke, het is nu weer wat later en ik kan een klein stukje beter relativeren, dus hier alsnog het uitgebreide verslag.
Zondag was Fitz ineens weer stokkreupel terwijl ik net een beetje laag en rond en lange lijnen aan het rijden was.
DA gebeld en in overleg gaan stappen aan de hand tot gisteren, omdat ik dan toch voor controle moest.
Gisteren dus weer terug naar de kliniek.
Daar eerst nog eens goed het verhaal vd Kissing Spines doorgenomen, de foto's bestudeerd en nog wat aanvullende vragen gesteld.
Hij heeft dus KS in 5 a 6 wervels onder het zadel en erachter.
Dat was even van later zorg, eerst gingen we bekijken waarom hij nu zo kreupel liep.
Eerst werd de knie op een bepaalde manier verdoofd maar helaas na enkele rondjes die goed leken te gaan werd hij toch weer flink kreupel.
Het kwam vooral tot uiting op de linkerhand en het zat RV.
Vervolgens werd de ondervoet verdoofd en toen leek het ietsje beter te gaan maar nog niet veel. Nog een verdoving in de knie maar nu een andere kant maar weer geen verschil.
Inmiddels waren we al bijna 2 uur verder en er kon nog steeds geen diagnose gesteld worden.
In overleg werd besloten dat Fitz op de kliniek bleef en dat ze hem vanmiddag verder gingen onderzoeken.
Omdat ik geen staldeken bij me had, kreeg Fitz een spliksplinternieuwe deken op van hen en hij was helemaal het ventje
Vanmiddag werd ik gebeld door de kliniek en er zijn dus een aantal dingen naar boven gekomen.
De bandjes waaraan de sesambeentjes ophangen zijn redelijk verkalkt.
Hier is Fitz 3 weken geleden al ingespoten maar blijkbaar is dat nog niet echt aangeslagen.
In de knie is een oude blessure gevonden door littekenweefsel wat daar zit.
Omdat hij die voet minder afwikkelt dan de andere voet gaat hij zich in de wervelkolom vastzetten en dat uit zich in de onderste 2 halswervels.
Fitz moet nu behandeld worden door de manueel therapeut om alles wat losser te krijgen. Dit gebeurt a.s. donderdag.
Daarna wordt bekeken hoe het behandelplan er verder uit gaat zien.
Omdat de voet al ingespoten geweest is 3 weken geleden en hij eerder slechter is geworden dan beter, zie ik het best somber in.
De voet, die eerst nog als bijprobleem benoemd werd waar de KS het hoofdprobleem waren is opeens het hoofdprobleem geworden!
Ik ga Fitz zo ophalen in de kliniek en tot donderdag gaan we weer stappen voor de verandering